28/12/08

Art: BMW 525i by Esther Mahlangu 1991




Art: BMW 525i by Esther Mahlangu 1991

Photos: BMW

Art: BMW 730i by Cesar Manrique 1990



Art: BMW 730i by Cesar Manrique 1990

Photos: BMW

27/12/08

Ποδοκίνηση: Τεχνολογία αιχμής από την Morgan

Τεχνολογία αιχμής από την Morgan στα πλαίσια της παγκόσμιας προσπάθειας των κατασκευαστών γιά την προστασία του περιβάλλοντος.
Μηδενικές εκπομπές ρύπων, κατανάλωση 0,00lt/100km και απεριόριστη αυτονομία.
Και όλα αυτά από έναν παραδοσιακά παραδοσιακό κατασκευαστή.


Η Morgan γιορτάζει με τον δικό της παραδοσιακά παραδοσιακό τρόπο τα 100 χρόνια της: Μιά κατά κάποιον τρόπο replica του τρίτροχου του 1909 με πετάλια, σε 500 μόνο αντίτυπα.

Photos: Morgan

Οπως λέει και η Morgan:

New Model for the Centenary introducing the SuperSport Junior Pedal Car

In our Centenary year no celebration from a car manufacturer as special as Morgan would be complete without the introduction of a new model.
In keeping with the tradition of doing things our own way, we are delighted to announce a new model - the SuperSport Junior Pedal Car.
Designed to be built alongside the normal range of cars at the factory, the 2/3rd scale SuperSports Junior pedal car will appeal to the younger element of the Morgan fraternity.
Suitable for 6-13 year olds, it requires energetic pedal power rather than petrol or hydrogen for forward motion.
True to our core Morgan values it retains our legendary high power to weight ratio.
Made from only the highest quality materials and featuring a cast aluminium look-alike engine, the limited run of 500 are expected to sell as fast as they move!


Σημείωση: Μιά και πέρασαν 100 ολόκληρα χρόνια, κάτι θα έπρεπε να κάνει η Morgan και γιά το site της... Κάτι έγινε, κάπως ανανεώθηκε, αλλά νομίζεις ότι πλοηγείσαι με πετάλια, τόσο αργό είναι.

24/12/08

Οι Πειρατές της Καραϊβικής και η Lamborghini

Μοναδική περίπτωση...
Από την Edo Competition και τον γάλλο designer Christian Audigier.
710 άλογα, μαύρο ματ και νεκροκεφαλές μέσα έξω...
Τρόμος και θάνατος στην άσφαλτο...
Εντελώς μοναδική περίπτωση, σε 5 αντίτυπα.
Καλό, πολύ καλό.










Lamborghini Edo LP 710 by Audigier

Photos: Edo Competition

23/12/08

Art: BMW M3 Group A by Ken Done 1989




Art: BMW M3 Group A by Ken Done 1989

Photos: BMW

Art: BMW M3 Group A by Michael Jagamara Nelson 1989



Art: BMW M3 Group A by Michael Jagamara Nelson 1989

Photos: BMW

22/12/08

Art: BMW 635 CSi by Robert Rauschenberg 1986



Art: BMW 635 CSi by Robert Rauschenberg 1986

Photos: BMW

Art: BMW 635 CSi by Ernst Fuchs 1982



Art: BMW 635 CSi by Ernst Fuchs 1982

Photos: BMW

21/12/08

Αναφορές στο παρελθόν και πάλι. Mercedes SLR McLaren Stirling Moss γιά το 2009.

Mercedes SLR McLaren Stirling Moss γιά το 2009 σε μόνο 75 αντίτυπα, και μόνο 750.000 €.

Mercedes SLR 1955

Αναφορές στο παρελθόν και πάλι. Μία από τις τάσεις της εποχής, που την βλέπουμε και αλλού, όπως -πχ- στην μουσική όπου οι επανεκτελέσεις και μάλιστα από το πολύ μακρινό παρελθόν είναι ίσως πιό πολλές από τις φρέσκες ιδέες.

Η λογική στην σύλληψη και την προώθηση της SLR McLaren ήταν από την αρχή η αναβίωση του ένδοξου παρελθόντος της δεκαετίας του `50, τότε που οι 300 SLR κέρδιζαν τη μία νίκη μετά την άλλη στα χέρια του Juan Manuel Fangio, του Karl Kling και κυρίως του Stirling Moss. Δεν γίνεται να μήν το ξαναθυμίσουμε ακόμα μία φορά...



Στην SLR McLaren Stirling Moss το παρμπρίζ λείπει, και μάλλον θα μπάζει πολύ, αλλά αυτό δεν έχει μεγάλη σημασία.
Οι σχεδιαστικές αναφορές στην 300 SLR είναι πιό έντονες, και η παραγωγή από τον Ιούνιο μέχρι τον Δεκέμβριο 2009 περιορίζεται στα 75 αντίτυπα, αποκλειστικά γιά τους πιστούς πελάτες της SLR McLaren. Σε τιμή προσφοράς, μόνο 750.000 €.

Mercedes SLR McLaren & 300 SLR από το ένδοξο παρελθόν των `50s.





Photos: Manufacturer

19/12/08

Υπάρχουν και χειρότερα... (New passenger car registrations by market Europe)

Ο μαύρος Νοέμβρης γιά την Ελληνική αγορά αυτοκινήτων, ήταν φυσικά μαύρος και γιά την υπόλοιπη Ευρώπη... Μάλιστα υπάρχουν και χειρότερα χάλια σε άλλες χώρες.
Ενώ στην Ελλάδα η πτώση σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2007 ήταν 32,9%, ο μέσος όρος στην Ευρώπη μαζί με τις ανατολικές χώρες ήταν 25,8%. Και στο σύνολο των 11 μηνών, -7,7% σε σχέση με το 2007, ενώ στην Ελλάδα -3,7%.

Στις 4 μεγαλύτερες αγορές, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Βρεττανία η πτώση ήταν:
Γερμανία -17,7%
Ιταλία -29,5%
Γαλλία -14,1%
Βρεττανία -36%

Στην Ισπανία που είναι η 5η μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη, η βουτιά ήταν από τις πιό βαθειές: -49,%...
Την μεγαλύτερη πτώση στην Ευρώπη των 15 την είχε η Ιρλανδία που είναι μία σχετικά μικρή αγορά (μικρότερη από την Ελληνική) με -55,9%.
Η Δανία (που επίσης είναι αρκετά μικρότερη αγορά από την Ελληνική), έρχεται 3η σε βάθος βουτιάς με -45,2%.

Στις 10 ανατολικές χώρες - νέα μέλη της ένωσης, η κατάσταση είναι κάπως διαφορετική. Η πτώση σε μέσο όρο είναι κάπως μικρότερη, -22,6% (-26,1% γιά την Ευρώπη των 15), και υπάρχουν 2 χώρες με κάποια αύξηση: Πολωνία +10,7% και Τσεχία +2,0%.
Ομως οι αγορές αυτές είναι πολύ μικρές αναλογικά. Συγκεκριμένα και στις 10 χώρες πουλήθηκαν τον Νοέμβριο 77.839 αυτοκίνητα, ενώ στην Ευρώπη των 15, 826.739. Τεράστια διαφορά.
Είναι εντυπωσιακό ότι οι αγορές της Πολωνίας και της Ρουμανίας είναι ανάλογες της Ελληνικής, αν και είναι πολύ μεγαλύτερες χώρες. Ο απόηχος του σοσιαλιστικού παρελθόντος... Πρέπει να υπάρχουν ακόμα πολλά 126 Personal, Polski, Dacia, Lada κλπ προς αντικατάσταση, και προφανώς αυτές οι αγορές έχουν πολύ μέλλον.

Υπάρχουν και δύο πολύ εντυπωσιακά νούμερα στα στατιστικά του Νοεμβρίου:

Εκεί πάνω στον βόρειο Ατλαντικό, σε αυτό το μακρινό μικρό νησί, την Ισλανδία, η πτώση σε σχέση με τον 11/2007 ήταν 94,6%... Σχεδόν μηδένισε δηλαδή...
Πέρισυ τον Νοέμβριο πουλήθηκαν 1.365 αυτοκίνητα, και φέτος 74. Είναι μάλλον τραγική η κατάσταση...

Επίσης εκεί πάνω στον παγωμένο βορρά, στη χώρα των τάρανδων και του Αγιοβασίλη, στην μακρινή Φιλανδία είχαν αύξηση, και μάλιστα υπερβολική: +71,8% τον Νοέμβριο, και στο σύνολο των 11 μηνών του 2008 +9,4%.
Πέρισυ τον Νοέμβριο πουλήθηκαν 3.753 αυτοκίνητα, και φέτος 6.447.
Προφανώς κάποια θετική συγκυρία, αλλά δεν ξέρουμε τί γίνεται σε αυτή τη μακρινή και μικρή αγορά.
Πάντως, οι Φιλανδοί dealers πρέπει να πλέουν σε βόρεια παγωμένα πελάγη ευτυχίας, σε αντίθεση με τους συναδέλφους τους εδώ στον ηλιόλουστο νότο, που έχουν βουλιάξει στα ζεστά γαλανά νερά της μεσογείου και αναρωτιούνται άν και πότε θα πιάσουν πάτο...

Αυτή είναι η κατάσταση στην Ευρώπη, όχι πολύ ευχάριστη δηλαδή, μάλλον χάλια γιά την ακρίβεια, και αναμένουμε να δούμε τί θα γίνει τους επόμενους μήνες...


Στο γράφημα οι διακυμάνσεις γιά τον Νοέμβριο στην Δυτική Ευρώπη από το 1990 μέχρι το 2008.
Αν εξαιρέσουμε το 1993, η Δυτική Ευρώπη μάλλον δεν έχει ξαναδεί χειρότερο Νοέμβρη...
...

Παρακάτω το πλήρες κείμενο του θλιβερού δελτίου τύπου από τις Βρυξέλλες:

PASSENGER CARS: New registrations down 25.8% in November

Brussels, 16/12/2008 - New passenger car registrations in Europe* fell by 25.8% in November compared to the same month of last year, declining for the seventh month in a row, mirroring the financial and economic crises. The last time registrations dropped this notably was in 1999 and 1993 with data then, before the EU enlargement, only including the EU15 plus EFTA countries. Last month’s results were aggravated by on average two working days less across the region**. Markets in Western Europe and the new EU Member States contracted at a similar pace (-26.0% and -22.6% respectively). All markets decreased except Finland, Poland and the Czech Republic. In units, European November registrations declined to 932,537 cars. Cumulatively from January to November, 13,788,256 new cars were registered in Europe*, representing a 7.1% downturn.

In Western Europe, a total of 854,698 new passenger cars were registered in November, or 26.0% less than in November last year. The downturn hit all countries except Finland, ranging from -3.5% in Portugal to -55.9% in Ireland. Of the major markets, Spain was the most severely affected (-49.6%), followed by the UK (-36.8%) and Italy (-29.5%), while Germany (-17.7%) faced the steepest fall of its market since December 2007 (-20.3%) and France (-14.1%) since August 2003 (-15.4%). January to November results show a 7.6% decline of the West European market, with around one million fewer cars registered compared to the same period last year. France managed to level last year’s demand so far (+0.8%), while registrations in Germany declined by 1.5%, in the UK by 10.7%, in Italy by 13.4% and in Spain by 26.0%.

Markets in the new EU Member States echoed the November drop recorded in Western Europe, plummeting by 22.6%, and against the trend so far. The new EU Member States long showed more resilience, in relative terms, because of the greater number of first-time buyers as opposed to the replacement market of Western Europe. Of the main markets, the Czech Republic (+2.0%) and Poland (+10.7%) posted growth, compensating the negative results recorded in Hungary (-28.4%) and Romania (-53.1%). Eleven months into the year, the region posted growth with 0.3% more cars registered than over the same period a year earlier. Hungary and Romania saw their new registrations go down by 7.4% and 7.5% but the Czech Republic and Poland performed better than last year with a 9.3% upturn.

* EU27 + EFTA, data for Cyprus and Malta unavailable
** One working day less for Austria, France, Italy, Portugal, Spain, Slovenia; three fewer working days for the Czech Republic and Slovakia, same number of working days as last year for Hungary.

Statistics: ACEA

14/12/08

Art: BMW M1 by Andy Warhol 1979





Art: BMW M1 by Andy Warhol 1979.

Photos: BMW