Δεν θα μπορούσε βέβαια να φαντασθεί κανείς ότι τα στελέχη των Υπουργείων θα μπορούσαν να σχεδιάσουν μία απλή διαδικασία...
Κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ πέρα από τα όρια της ελληνικής δημοσιοϋπαλληλικής λογικής.
Διαβάζοντας με προσήλωση και υπομονή την κοινή υπουργική απόφαση, βλέπει κανείς άνετα τα σημεία που θα μπορούσαν να μην υπάρχουν, όχι μόνον γιατί δεν εξυπηρετούν τίποτα, αλλά και επειδή μπορούν να παρακαμφθούν πανεύκολα με το γνωστό ελληνικό στυλ (το οποίο όμως έχει κάποιο κόστος...).
Υπάρχουν όμως και κάποια άλλα σημεία που δεν παρακάμπτονται... Το μόνο που μπορεί να κάνει όποιος δεν είναι αργόσχολος, είναι να πάρει κάποιον διεκπεραιωτή. Που επίσης κοστίζει.
Είναι πραγματικά συγκινητικό το ενδιαφέρον που δείχνουν όλα τα Υπουργεία γιά το μεροκάματο των διεκπεραιωτών...
Υποτίθεται ότι οι εγκεκριμένες Μονάδες Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ είναι εξουσιοδοτημένες.
Αρα είναι και υπεύθυνες γιά την καταστροφή του οχήματος, το οποίο κατόπιν διαγράφεται οριστικά από την Υπηρεσία Μεταφορών.
Θα μπορούσε λοιπόν, η βεβαίωση παραλαβής του οχήματος να χορηγείται εις διπλούν, και να είναι ταυτόχρονα τίτλος πληρωμής, το ένα αντίτυπο γιά την απόσυρση, και το άλλο γιά την αγορά άλλου αυτοκινήτου, καινούργιου ή μεταχειρισμένου.
Ομως δεν είναι...
Στα πλαίσια της δημοσιοϋπαλληλικής λογικής, σαφώς δεν θεωρείται αυτονόητο ότι το όχημα θα καταστραφεί και θα διαγραφεί μετά την παραλαβή του.
Δυστυχώς, τίποτα δεν θεωρείται αυτονόητο αν δεν συνοδεύεται από μία ντάνα πιστοποιητικά που το πιστοποιούν επισήμως (το αυτονόητο).
Αλλωστε, ακόμα και η ύπαρξη του ανθρώπου με την αστυνομική ταυτότητά του στο χέρι, δεν θεωρείται αυτονόητη αν δεν κρατάει στο άλλο χέρι πρόσφατο πιστοποιητικό γεννήσεως.
Οπότε..., διά την πιστοποίησιν των ανωτέρω, η Μονάδα Ανακύκλωσης κατόπιν της εκδόσεως της Βεβαιώσεως Παραλαβής, εκδίδει εντός οκτώ ημερών πιστοποιητικόν καταστροφής, το οποίο ο ενδιαφερόμενος πρέπει να πάει να το πάρει (Μέχρι στιγμής, έχουμε ήδη δύο χαμένα μεροκάματα -το πρώτο ήταν πηγαίνοντας το όχημα γιά παράδοση).
Φυσικά, το ανωτέρω πιστοποιητικόν δεν αρκεί, και βέβαια δεν αποτελεί τίτλο πληρωμής...
Ετσι λοιπόν, η Μονάδα Ανακύκλωσης διαβιβάζει αντίγραφον του ως άνω πιστοποιητικού εις την Υπηρεσίαν Μεταφορών, εις το οποίον επισυνάπτεται επίσης Υπεύθυνη Δήλωσις (περισσότερες λεπτομέρειες παρακάτω, στο πλήρες κείμενο...).
Κατόπιν τούτων, η αρμοδία Υπηρεσία Μεταφορών, ανασύρουσα εκ του φακέλλου εισερχομένων το ως άνω πιστοποιητικόν μετα της επισυναφθεισης Υπεύθυνης Δηλώσεως, εκδίδει εντός τριών ημερών Μηχανογραφικήν Πράξιν Διαγραφής εις διπλούν, την οποία ο ενδιαφερόμενος πρέπει να πάει να την πάρει (Τρίτο μεροκάματο).
Η ως άνω Μηχανογραφική Πράξις Διαγραφής, είναι επιτέλους και ο τίτλος πληρωμής, μετα της οποίας μπορεί ο ενδιαφερόμενος να μεταβεί εις την οικείαν ΔΟΥ προκειμένου να εισπράξει το ποσόν της απόσυρσης (Τέταρτο μεροκάματο).
Εννοείται όμως, ότι ο ανωτέρω τίτλος πληρωμής είναι μόνον διά την Απόσυρσιν, και ουχί διά το κίνητρον αγοράς άλλου αυτοκινήτου, καινούργιου ή μεταχειρισμένου.
Διά το κίνητρον αγοράς, θα εκδοθει έτερος τίτλος πληρωμής, εν ευθέτω χρόνω...
Απαντα τα ανωτέρω, και πλείστα άλλα, μετα των προϋποθέσεων, εξαιρέσεων κλπ, περιγράφονται λεπτομερώς και εξαιρετικά γλαφυρώς κατωτέρω, εις το πλήρες κείμενο του Σχεδίου Κοινής Υπουργικής Απόφασης.
Οι υπογραμμίσεις (με κόκκινο) δικές μας.
ΣΧΕΔΙΟ ΚΟΙΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΏΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Άρθρο 1
Για την εφαρμογή της παρούσας νοούνται:
Η παροχή οικονομικών κινήτρων για την απόσυρση ελαφρών φορτηγών και την αντικατάσταση αυτών, εφόσον το φορτηγό αυτοκίνητο έχει κυβισμό σύμφωνα με τα αναφερόμενα κυβικά του Πίνακα 5 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Μέτρα Αντιμετώπισης της Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης» και ωφέλιμο φορτίο μέχρι 1.500 Kg.
Οικονομικά κίνητρα για την απόσυρση και αντικατάσταση βαρέων οχημάτων (φορτηγών) αφορούν τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν μικτό βάρος σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στον Πίνακα 6 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.
Άρθρο 2
Διαδικασία Απόσυρσης
Προκειμένου ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος να κάνει χρήση του κινήτρου για την απόσυρση των οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας ή μεγάλης ηλικίας που κατηγοριοποιούνται στις κλάσεις Β,Γ και Δ σύμφωνα με το άρθρο 1 της ανωτέρω Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Μέτρα Αντιμετώπισης της Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης» (ΦΕΚ Α 181/2009) και να λάβει την προβλεπόμενη επιδότηση, θα πρέπει να ακολουθήσει την παρακάτω διαδικασία:
1. Για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και φορτηγά μέχρι 3.5 τόνους μικτό φορτίο,η διαδικασία της απόσυρσης – επεξεργασίας γίνεται μέσω εγκεκριμένου συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ)
Αναλυτικά η διαδικασία απόσυρσης περιλαμβάνει τα παρακάτω στάδια:
i) Ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του παραδίδει το αποσυρόμενο όχημα σε εγκατάσταση επεξεργασίας ή σε σημείο συλλογής ΟΤΚΖ, μέλος του δικτύου του εγκεκριμένου συστήματος ΟΤΚΖ και λαμβάνει τη σχετική βεβαίωση παραλαβής όπως προβλέπεται στο άρθρο 8 του ΠΔ 116/2004.
Στην περίπτωση που η διαδικασία μεταφοράς του οχήματος στη μονάδα επεξεργασίας ή στο σημείο συλλογής ενέχει κάποιο κόστος, αυτό βαρύνει αποκλειστικά τον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Το αποσυρόμενο όχημα θα πρέπει:
- να οδηγείται προς παράδοση αυτοδύναμα
- να διαθέτει όλα τα μηχανικά του μέρη
- να διαθέτει όλα τα στοιχεία του αμαξώματος
ii) Το εγκεκριμένο σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης ΟΤΚΖ σύμφωνα με το άρθρο 8 του ΠΔ 116/2004 εκδίδει πιστοποιητικό καταστροφής το οποίο και χορηγείται από το σύστημα ή μέσω του σημείου συλλογής στον ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη, μέσα σε 8 ημέρες από τη χορήγηση της βεβαίωσης παραλαβής του ΟΤΚΖ.
iii) Μέσα στην ως άνω αναφερόμενη προθεσμία, αντίγραφο του πιστοποιητικού καταστροφής διαβιβάζεται μαζί με τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος από το σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης OTKZ σε οποιαδήποτε υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, προκειμένου να γίνει οριστική διαγραφή του ΟΤΚΖ.
iv) Η ως άνω υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών εκδίδει εντός τριών εργάσιμων ημερών από την λήψη του πιστοποιητικού καταστροφής και παραδίδει στον ιδιοκτήτη ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του ή σε εκπρόσωπο του συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης, την μηχανογραφημένη πράξη οριστικής διαγραφής εις διπλούν υπογεγραμμένη από την υπηρεσία αυτή.
v) Η μηχανογραφημένη πράξη οριστικής διαγραφής στην οποία αναγράφεται επιπλέον ότι η οριστική διαγραφή έγινε σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας, αποτελεί το δικαιολογητικό για την παροχή οικονομικού κινήτρου απόσυρσης στον ιδιοκτήτη σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 της ως άνω Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.
Μέχρις ότου ολοκληρωθεί η μηχανογραφική εφαρμογή για την αναγραφή της παραπάνω παρατήρησης, οι αρμόδιες Δ/νσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Ν.Α. υποχρεούνται να συμπληρώνουν την παραπάνω παρατήρηση χειρόγραφα επί της μηχανογραφημένης πράξης οριστικής διαγραφής.
vi) Το προβλεπόμενο στο άρθρο 8 του ΠΔ 116/04 πιστοποιητικό καταστροφής περιλαμβάνει επιπλέον πεδίο στο οποίο θα αναφέρεται αν πληρούνται ή όχι οι απαιτήσεις για τα αποσυρόμενα οχήματα σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ.1. i. του παρόντος άρθρου και θα συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση της εγκατάστασης επεξεργασίας σχετικά με την κατάσταση του οχήματος.
Η ως άνω υπεύθυνη δήλωση αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του πιστοποιητικού καταστροφής.
2. Για τα φορτηγά που είναι μεγαλύτερα από 3.5 τόνους μικτό φορτίο, η διαδικασία απόσυρσης θα περιλαμβάνει τα παρακάτω στάδια:
i) Ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος αυτού παραδίδει το αποσυρόμενο όχημα σε εγκατάσταση επεξεργασίας ΟΤΚΖ μέλος του δικτύου του εγκεκριμένου συστήματος ΟΤΚΖ, το οποίο έχει τη δυνατότητα επεξεργασίας οχημάτων άνω των 3,5 τόνων και θα λαμβάνει τη σχετική βεβαίωση παραλαβής. Στην περίπτωση που η διαδικασία μεταφοράς του οχήματος στη μονάδα επεξεργασίας ή στο σημείο συλλογής ενέχει κάποιο κόστος αυτό βαρύνει αποκλειστικά τον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Το αποσυρόμενο όχημα θα πρέπει:
- να οδηγείται προς παράδοση αυτοδύναμα
- να διαθέτει όλα τα μηχανικά του μέρη
- να διαθέτει όλα τα στοιχεία του αμαξώματος
ii) Ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος αυτού, καταθέτει σε οποιαδήποτε υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης τη βεβαίωση παραλαβής, μαζί με κομμένο αριθμό πλαισίου και όλα τα νομιμοποιητικά έγγραφα προκειμένου να γίνει η διαγραφή του οχήματος. Η ως άνω υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών εκδίδει την μηχανογραφημένη πράξη οριστικής διαγραφής εις διπλούν εντός τριών εργάσιμων ημερών από την λήψη της βεβαίωσης παραλαβής το οποίο και παραδίδει στον ιδιοκτήτη ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο αυτού.
iii) Η μηχανογραφημένη πράξη οριστικής διαγραφής στην οποία αναγράφεται επιπλέον ότι η οριστική διαγραφή έγινε σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας, αποτελεί το δικαιολογητικό για την παροχή οικονομικού κινήτρου απόσυρσης στον ιδιοκτήτη σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 της ως άνω Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Μέχρις ότου ολοκληρωθεί η μηχανογραφική εφαρμογή για την αναγραφή της παραπάνω παρατήρησης, οι αρμόδιες Δ/νσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Ν.Α. υποχρεούνται να συμπληρώνουν την παραπάνω παρατήρηση χειρόγραφα επί της μηχανογραφημένης πράξης οριστικής διαγραφής.
iv) Στη βεβαίωση παραλαβής θα γίνεται σαφής αναφορά ότι πληρούνται ή όχι οι απαιτήσεις για τα αποσυρόμενα οχήματα σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 2 i. του παρόντος άρθρου.
v) Μέχρις ότου ολοκληρωθεί η μηχανογραφική εφαρμογή της οριστικής διαγραφής των Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων, αντί της μηχανογραφημένης πράξης της οριστικής διαγραφής θα εκδίδεται μη μηχανογραφημένη πράξη και θα τοποθετείται στον οικείο φάκελο του φορτηγού αυτοκινήτου. Στην περίπτωση αυτή οι κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας δεν κατατίθενται.
Άρθρο 3
Εξαιρέσεις
Των οικονομικών κινήτρων των προβλεπομένων στο άρθρο 3 της ως άνω Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου εξαιρούνται:
i) Οχήματα τα οποία έχουν καταστραφεί από ατύχημα, πυρκαγιά, εμπρησμό ή βανδαλισμό
ii) Οχήματα που παραδίδονται στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας/ σημεία συλλογής τα οποία δεν πληρούν τις απαιτήσεις των παρ. 1.i και 2.i του άρθρου 2 της παρούσας.
iii) Οχήματα για τα οποία oι ιδιοκτήτες ή κάτοχοι έχουν υποβάλλει δήλωση ακινησίας, εκτός εάν άρουν την ακινησία από την αρμόδια υπηρεσία, καταβάλλουν τα οφειλόμενα τέλη και ανακτήσουν την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας.
Άρθρο 4
Προϋποθέσεις και διαδικασία για την παροχή οικονομικού κινήτρου αγοράς οχήματος
Η παροχή οικονομικού κινήτρου με την αγορά καινουργούς ή μεταχειρισμένου EURO 4 ή EURO 5 οχήματος πραγματοποιείται μόνο εφόσον έχει ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία απόσυρσης της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και οχήματα μέχρι 3.5 τόνους μικτό βάρος ή της παρ. 2 του άρθρου 2 της παρούσας για τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα από 3.5 τόνους.
Η παροχή οικονομικού κινήτρου με την αγορά οχήματος σύμφωνα με την παρ. 1 του παρόντος άρθρου, πραγματοποιείται εφόσον το όχημα που αποσύρεται αντικαθίσταται με όχημα το οποίο περιλαμβάνεται στον ίδιο πίνακα 4, 5 ή 6 του άρθρου 3 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ανεξαρτήτως κυβισμού ή βάρους).
Η αγορά του νέου οχήματος αποδεικνύεται από την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος και εφόσον στην εν λόγω άδεια αναγράφεται η ένδειξη « από απόσυρση του…. Ε.Ι.Χ. ή Φ.Ι.Χ. ή Φ.Δ.Χ.».
Άρθρο 5
Τρόπος καταβολής οικονομικών κινήτρων
Για το οικονομικό κίνητρο της απόσυρσης ορίζεται ως τίτλος πληρωμής η πράξη οριστικής διαγραφής (μηχανογραφημένη ή μη).
Για το κίνητρο της αγοράς αυτοκινήτου εκδίδεται τίτλος πληρωμής από την αρχή που εξέδωσε την άδεια κυκλοφορίας, στην οποία αναγράφεται και ο αριθμός του αποσυρθέντος αυτοκινήτου, επικυρωμένο αντίγραφο της οποίας επισυνάπτεται στον τίτλο πληρωμής.
Με βάση τους ανωτέρω κατά περίπτωση τίτλους πληρωμής, στους οποίους θα αναγράφονται από την εκδούσα αρχή η ένδειξη τίτλος πληρωμής, το προς πληρωμή ποσό, καταβάλλονται τα ποσά των κινήτρων κατά περίπτωση από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος ή τη Δ.Ο.Υ. χωρικής αρμοδιότητας, που διαθέτουν τμήμα εξόδων, βάσει των διατάξεων του άρθρου 37 περίπτωση (στ) του Ν. 2362/1995 (ΦΕΚ Α 264) και καταλογίζονται στον Ειδικό Φορέα 23/200 και κωδικό αριθμό εξόδου 5195 «Οικονομικά κίνητρα απόσυρσης οχημάτων για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης».
Κατά την πληρωμή του ποσού σύμφωνα με τα ανωτέρω εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 83 του Ν.Δ. 356/1974 (ΦΕΚ Α 90).
Άρθρο 6
Διάρκεια
Οι διατάξεις της παρούσας ΚΥΑ έχουν ισχύ έως την 31.12.2012.
Η παροχή του κινήτρου απόσυρσης πραγματοποιείται εφόσον το αυτοκίνητο έχει αποσυρθεί από την ισχύ της παρούσας και εντεύθεν.
To οικονομικό κίνητρο για την αγορά οχήματος, πραγματοποιείται από την ισχύ της παρούσας και καθ΄ όλη τη διάρκεια της ως άνω χρονικής περιόδου.
Ως ημερομηνία πραγματοποίησης της απόσυρσης νοείται η ημερομηνία που αναγράφεται στο πιστοποιητικό καταστροφής ή στην βεβαίωση παραλαβής στην περίπτωση απόσυρσης βαρέων οχημάτων.
Άρθρο 7
Παραρτήματα
Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας ΚΥΑ, τα ακόλουθα παραρτήματα:
Παράρτημα I: Πιστοποιητικό Καταστροφής
Παράρτημα II: Δήλωση κατάστασης οχήματος
Παράρτημα III: Βεβαίωση παραλαβής
Άρθρο 8
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης
Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
Γ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ
26/9/09
25/9/09
Crash Test: Citroen C3 2009
Citroen C3 1.4 diesel 2009 EuroNCAP Crash Test
Frontal impact
Driver
Pole
CRS
Whiplash
Citroen C3 2009 test results
Comments
Adult occupant
The passenger compartment remained stable in the frontal impact. Dummy readings indicated good protection of the front occupants' knees and femurs. Citroen were able to demonstrate that occupants of different sizes, and those sat in different positions, would be offered a similar level of protection. In the side barrier impact, the car scored maximum points, good protection being provided to all vulnerable body areas. In the more severe side pole test, rib deflections indicated weak chest protection but other body areas were well protected. The seat and head restraint provided poor protection against whiplash injuries, scoring no points in the most severe of the three tests performed.
Child occupant
In the frontal impact, forward movement of the 3 year dummy's head was not excessive and the heads of both dummies were contained by the restraints in the side impact. The passenger airbag can be disabled to allow a rearward facing child restraint to be used in that seating position. However, information provided to the driver about the status of the airbag is not sufficiently clear.
Pedestrian
Good protection was provided to pedestrians' legs by the bumper and maximum points were scored. However, the front edge of the bonnet scored no points. The protection offered by the bonnet to a pedestrian's head was marginal or poor in those areas likely to be struck by a child and predominantly poor in those areas where an adult's head might strike.
Safety assist
Electronic Stability Control (ESC) is available on some variants in the model range but is not expected to be fitted as standard in sufficient numbers to qualify for points under Euro NCAP's rating scheme. A driver-set speed limitation device is expected to be fitted as standard to the great majority of cars sold and is an option on all variants in the range. A seatbelt reminder system for driver and front seat passenger is fitted as standard across the model range.
Photos, Comments: EuroNCAP
Frontal impact
Driver
Pole
CRS
Whiplash
Citroen C3 2009 test results
Comments
Adult occupant
The passenger compartment remained stable in the frontal impact. Dummy readings indicated good protection of the front occupants' knees and femurs. Citroen were able to demonstrate that occupants of different sizes, and those sat in different positions, would be offered a similar level of protection. In the side barrier impact, the car scored maximum points, good protection being provided to all vulnerable body areas. In the more severe side pole test, rib deflections indicated weak chest protection but other body areas were well protected. The seat and head restraint provided poor protection against whiplash injuries, scoring no points in the most severe of the three tests performed.
Child occupant
In the frontal impact, forward movement of the 3 year dummy's head was not excessive and the heads of both dummies were contained by the restraints in the side impact. The passenger airbag can be disabled to allow a rearward facing child restraint to be used in that seating position. However, information provided to the driver about the status of the airbag is not sufficiently clear.
Pedestrian
Good protection was provided to pedestrians' legs by the bumper and maximum points were scored. However, the front edge of the bonnet scored no points. The protection offered by the bonnet to a pedestrian's head was marginal or poor in those areas likely to be struck by a child and predominantly poor in those areas where an adult's head might strike.
Safety assist
Electronic Stability Control (ESC) is available on some variants in the model range but is not expected to be fitted as standard in sufficient numbers to qualify for points under Euro NCAP's rating scheme. A driver-set speed limitation device is expected to be fitted as standard to the great majority of cars sold and is an option on all variants in the range. A seatbelt reminder system for driver and front seat passenger is fitted as standard across the model range.
Photos, Comments: EuroNCAP
24/9/09
Lancia Beta Spider 1974 - 1978 Photo files
23/9/09
Brand-new Saab! Saab 9-5 2009 - 2010 -καιρός ήταν...
Saab 9-5 2009 - 2010
Εχουν περάσει κάτι παραπάνω από επτά χρόνια από την τελευταία φορά που παρουσίασε κάτι πραγματικά καινούργιο η Saab...
Ηταν το 2002, με το τελευταίο 9-3 που βασιζόταν στο Opel Vectra, και βέβαια του έμοιαζε αρκετά στο συνολικό σχήμα και στις αναλογίες, αν και είχαν ενσωματωθεί όλα τα παραδοσιακά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά Saab.
Από τότε μέχρι σήμερα, εκτός από τις διάφορες ανανεώσεις και παραλλαγές των 9-3 και 9-5, γιά την Saab υπήρξαν μόνο δύο νέα μοντέλα, τα οποία όμως ήταν από αυτές τις θλιβερές φαεινές ιδέες που είχε κατά καιρούς σε παγκόσμιο επίπεδο η General Motors, και που την έφεραν τελικά στην πτώχευση.
Η πρώτη από αυτές τις ιδέες ήταν το Saab 9-2X το 2004 (δεν ήλθε ποτέ στην Ευρώπη).
Η λογική ήταν ότι ένα μοντέλο μικρότερο από το 9-3 σαν βάση της γκάμας της Saab, θα μπορούσε να πουλήσει στην αγορά της Αμερικής, και η υλοποίησή του ήταν το Subaru Impreza Station Wagon (Εκείνη την εποχή η General Motors είχε το 20% της Fuji Heavy, ιδιοκτήτριας της Subaru).
Το Saab 9-2X έμοιαζε μόνο στην μούρη με Saab, και στο προφίλ ήταν απαράλλαχτο Impreza S/W. Δεν πούλησε φυσικά, και το 2006 καταργήθηκε.
Η δεύτερη ιδέα ήταν το Saab 9-7X το 2006. Η General Motors είχε θεωρήσει τότε ότι ένα SUV Saab θα ήταν ότι έπρεπε γιά την αγορά της Αμερικής, ίσως και της Ευρώπης.
Η ιδέα υλοποιήθηκε με βάση το ανεξάρτητο πλαίσιο τύπου σκάλας του Chevrolet Trailblazer και με τον κλασσικό αμερικάνικο V8 5.3 lt σε συνδυασμό με 4τάχυτο (!) κλασσικό αμερικάνικο αυτόματο κιβώτιο εποχής. Εγιναν φυσικά και κάποιες σχεδιαστικές επεμβάσεις γιά να μοιάζει με Saab...
Το Saab 9-7X δεν πήγε σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές (γιά ευνόητους λόγους...), στην ελληνική όμως κυκλοφόρησε, όπου το 2007 ταξινομήθηκαν 44 αυτοκίνητα, και το 2008... 11 (έντεκα)...
Το Saab 9-5 που είναι ακόμα σήμερα στους καταλόγους έχει καταφέρει να κρύψει τα χρόνια του από lifting σε re-lifting, όμως χρονολογείται από το 1998, δηλαδή από την προ-GM εποχή (η GM αγόρασε την Saab το 2000).
Αργησε πολύ να έλθει η επόμενη εκδοχή του, είναι κάτι παραπάνω από 10 χρόνια, και επιπλέον έχει κάτι από το παρελθόν της General Motors, όμως αυτό το παρελθόν δεν είναι τόσο θλιβερό, μιά και η βάση είναι η πλατφόρμα του Opel Insignia επιμηκυμένη κατά 20 cm.
Το αποτέλεσμα έχει κάποια στοιχεία από το πολύ ενδιαφέρον Aero X Concept του 2006, όμως τελικά το σύνολο δείχνει πολύ γνωστό και πολύ Saab, μοιάζοντας μία ωραία εξέλιξη του προηγούμενου 9-5 με κάποια κλασσικά στοιχεία, όπως η συνεχόμενη γραμμή των πίσω φώτων που θυμίζει το παλιό Saab 9000 20 χρόνια πριν.
Ολη αυτή η λογική της συνέχειας των προηγούμενων μάλλον θα αρέσει στους παλιούς πελάτες της Saab, όμως δεν είναι σίγουρο ότι θα φέρει καινούργιους...
Saab 9-5 2009 - 2010
Saab 9-5 2009 - 2010
Photos: Saab
Εχουν περάσει κάτι παραπάνω από επτά χρόνια από την τελευταία φορά που παρουσίασε κάτι πραγματικά καινούργιο η Saab...
Ηταν το 2002, με το τελευταίο 9-3 που βασιζόταν στο Opel Vectra, και βέβαια του έμοιαζε αρκετά στο συνολικό σχήμα και στις αναλογίες, αν και είχαν ενσωματωθεί όλα τα παραδοσιακά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά Saab.
Από τότε μέχρι σήμερα, εκτός από τις διάφορες ανανεώσεις και παραλλαγές των 9-3 και 9-5, γιά την Saab υπήρξαν μόνο δύο νέα μοντέλα, τα οποία όμως ήταν από αυτές τις θλιβερές φαεινές ιδέες που είχε κατά καιρούς σε παγκόσμιο επίπεδο η General Motors, και που την έφεραν τελικά στην πτώχευση.
Η πρώτη από αυτές τις ιδέες ήταν το Saab 9-2X το 2004 (δεν ήλθε ποτέ στην Ευρώπη).
Η λογική ήταν ότι ένα μοντέλο μικρότερο από το 9-3 σαν βάση της γκάμας της Saab, θα μπορούσε να πουλήσει στην αγορά της Αμερικής, και η υλοποίησή του ήταν το Subaru Impreza Station Wagon (Εκείνη την εποχή η General Motors είχε το 20% της Fuji Heavy, ιδιοκτήτριας της Subaru).
Το Saab 9-2X έμοιαζε μόνο στην μούρη με Saab, και στο προφίλ ήταν απαράλλαχτο Impreza S/W. Δεν πούλησε φυσικά, και το 2006 καταργήθηκε.
Η δεύτερη ιδέα ήταν το Saab 9-7X το 2006. Η General Motors είχε θεωρήσει τότε ότι ένα SUV Saab θα ήταν ότι έπρεπε γιά την αγορά της Αμερικής, ίσως και της Ευρώπης.
Η ιδέα υλοποιήθηκε με βάση το ανεξάρτητο πλαίσιο τύπου σκάλας του Chevrolet Trailblazer και με τον κλασσικό αμερικάνικο V8 5.3 lt σε συνδυασμό με 4τάχυτο (!) κλασσικό αμερικάνικο αυτόματο κιβώτιο εποχής. Εγιναν φυσικά και κάποιες σχεδιαστικές επεμβάσεις γιά να μοιάζει με Saab...
Το Saab 9-7X δεν πήγε σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές (γιά ευνόητους λόγους...), στην ελληνική όμως κυκλοφόρησε, όπου το 2007 ταξινομήθηκαν 44 αυτοκίνητα, και το 2008... 11 (έντεκα)...
Το Saab 9-5 που είναι ακόμα σήμερα στους καταλόγους έχει καταφέρει να κρύψει τα χρόνια του από lifting σε re-lifting, όμως χρονολογείται από το 1998, δηλαδή από την προ-GM εποχή (η GM αγόρασε την Saab το 2000).
Αργησε πολύ να έλθει η επόμενη εκδοχή του, είναι κάτι παραπάνω από 10 χρόνια, και επιπλέον έχει κάτι από το παρελθόν της General Motors, όμως αυτό το παρελθόν δεν είναι τόσο θλιβερό, μιά και η βάση είναι η πλατφόρμα του Opel Insignia επιμηκυμένη κατά 20 cm.
Το αποτέλεσμα έχει κάποια στοιχεία από το πολύ ενδιαφέρον Aero X Concept του 2006, όμως τελικά το σύνολο δείχνει πολύ γνωστό και πολύ Saab, μοιάζοντας μία ωραία εξέλιξη του προηγούμενου 9-5 με κάποια κλασσικά στοιχεία, όπως η συνεχόμενη γραμμή των πίσω φώτων που θυμίζει το παλιό Saab 9000 20 χρόνια πριν.
Ολη αυτή η λογική της συνέχειας των προηγούμενων μάλλον θα αρέσει στους παλιούς πελάτες της Saab, όμως δεν είναι σίγουρο ότι θα φέρει καινούργιους...
Saab 9-5 2009 - 2010
Saab 9-5 2009 - 2010
Photos: Saab