H Ελληνική αγορά οχημάτων (Φεβρουάριος 2010)
Επιβατικά αυτοκίνητα
Καινούργια: Οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων παρουσίασαν πτώση κατά το δεύτερο μήνα του 2010. Συγκεκριμένα, το Φεβρουάριο ταξινομήθηκαν 13.728 επιβατικά αυτοκίνητα, αριθμός μειωμένος σε σχέση με την περίοδο που προηγήθηκε της κρίσης*, αντιστοιχώντας σε κάμψη της τάξης του 34,4%. Αν μάλιστα η σύγκριση γίνει με το Φεβρουάριο του 2008, η πτώση αγγίζει το 41%. Συνολικά, κατά το πρώτο δίμηνο του έτους ταξινομήθηκαν 40.313 αυτοκίνητα.
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα: Έντονη πτώση παρουσιάζει η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια των πρώτων δύο μηνών του 2010, αφού ταξινομήθηκαν 3.554 οχήματα έναντι 6.639 την περίοδο που προηγήθηκε της κρίσης. Η μείωση, σε ποσοστιαία κλίμακα, άγγιξε το 46,5%.
Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3,5 τόνους)
Καινούργια: Σημαντική κάμψη παρουσιάστηκε το πρώτο δίμηνο στην αγορά καινούριων ελαφρών φορτηγών. Η μείωση, έφτασε το 28,8%.Οι ταξινομήσεις ελαφρών φορτηγών άγγιξαν τις 2.894 μονάδες, σε σύγκριση με τις 4.067 κατά το αντίστοιχο διάστημα πριν από το ξέσπασμα της κρίσης.
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα: Τους πρώτους δύο μήνες του έτους, ταξινομήθηκαν 2.488 ελαφρά φορτηγά, έναντι των 3.395 που ταξινομούνταν, κατά μέσο όρο, το ίδιο χρονικό διάστημα πριν από την οικονομική κρίση. Το ποσοστό της μείωσης άγγιξε το 26,7%.
Φορτηγά (μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους)
Καινούργια: Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, η αγορά των καινούριων μεσαίων και βαρέων φορτηγών παρουσίασε μείωση της τάξης του 19% με τις ταξινομήσεις να φτάνουν τις 303.
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα: Κατά το πρώτο δίμηνο του έτους, ταξινομήθηκαν 1290 εισαγόμενα μεταχειρισμένα μεσαία και βαρέα φορτηγά σε σύγκριση με τις 1715 μονάδες πριν από την κρίση.
Λεωφορεία
Καινούργια: Σημαντική κάμψη, της τάξης του 85,3%, παρουσίασαν οι ταξινομήσεις καινούριων λεωφορείων κατά τη διάρκεια του πρώτου διμήνου του 2010. Συγκεκριμένα, μειώθηκαν από 109, κατά μέσο όρο για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα προ της κρίσης, σε 16 το 2010.
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα: Το ίδιο χρονικό διάστημα, ταξινομήθηκαν 79 εισαγόμενα μεταχειρισμένα λεωφορεία, μέγεθος μειωμένο κατά 21% σε σχέση με τα 100 οχήματα, κατά μέσο όρο, πριν την κρίση.
Μοτοσυκλέτες (άνω των 50cc)
Καινούργιες μοτοσυκλέτες: Η αγορά των καινούριων μοτοσυκλετών παρουσίασε πτώση 14,7% κατά τη διάρκεια του πρώτου διμήνου του έτους (6.768 δίκυκλα το 2010, έναντι 7.937 μονάδων προ της κρίσης).
*Η σύγκριση των στατιστικών στοιχείων του ΣΕΑΑ πραγματοποιείται με βάση το μέσο όρο κατά την τετραετία προ της κρίσης (πχ. Ιανουάριος 2010, ως προς το μέσο όρο Ιανουαρίου των ετών 2004-2007).
Πετρελαιοκίνηση
Η πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα είναι απαγορευμένη για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά στις αστικές περιοχές όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.
Ο λόγος που αρχικά επιβλήθηκε η απαγόρευση αυτή ήταν οι αυξημένες εκπομπές σωματιδίων που προκαλούσαν στο παρελθόν (δεκαετία '80) οι πετρελαιοκινητήρες.
Όμως η τεχνολογική εξέλιξη σε συνδυασμό με τον βαθμό φιλικότητας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και την ανάγκη για οικονομία καυσίμου, που προκύπτει σε διεθνές επίπεδο από την ανατίμηση του πετρελαίου, συνηγορούν υπέρ της άρσης της απαγόρευσης κυκλοφορίας μόνο των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών τελευταίας τεχνολογίας (Euro IV) στα αστικά κέντρα.
Η Ελλάδα αποτελεί και εδώ εξαίρεση, δεδομένου ότι στα επιβατικά αυτοκίνητα, μόνο τα ταξί πωλούνται με πετρελαιοκίνηση, δηλαδή λιγότερο από το 1% της αγοράς, ενώ στα ελαφρά φορτηγά, παρά το γεγονός ότι το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων ανέρχεται στο 81% πετρελαιοκίνητα, παραμένει εντούτοις το χαμηλότερο της ΕΕ.
Ο ΣΕΑΑ πιστεύει ότι λαμβάνοντας υπ' όψιν τις τεχνολογικές εξελίξεις της τελευταίας δεκαετίας και την εξέλιξη της ευρωπαϊκής αγοράς, η πολιτεία θα έπρεπε να επανεξετάσει το θέμα.
Στόλος κυκλοφορούντων οχημάτων 2007
Στον παρακάτω πίνακα εμφανίζεται ο στόλος των οχημάτων που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα το 2007.
Επιβατικά αυτοκίνητα
Όπως φαίνεται και στον παραπάνω πίνακα, τα κυκλοφορούντα επιβατικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα 4,8 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας έτσι μια αύξηση κατά 5,7% συγκριτικά ως προς το 2006.
Eκείνο που πρέπει να επισημανθεί, είναι ότι το 27,4% του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων είναι ακόμη συμβατικής τεχνολογίας, δηλαδή ταξινομημένα προ του 1990. Tο ποσοστό αυτό είναι επίσης μοναδικό στο πλαίσιο της Ε.Ε., όπου κατά μέσο όρο, το ποσοστό των συμβατικών αυτοκινήτων που παραμένει σε κυκλοφορία είναι κάτω του 10% και σε μερικές χώρες ακόμα και κάτω του 5%.
Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3.5 τόνους)
H κατηγορία των ελαφρών φορτηγών με 750.477 μονάδες αντιπροσωπεύει το 11,1% των κυκλοφορούντων οχημάτων.
Φορτηγά (μικτού βάρους άνω των 3.5 τόνων)
O στόλος των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων παρουσιάζει αύξηση κατά 4,5%. H αναλογία του στόλου αυτού στο σύνολο των οχημάτων (3,5%).
Λεωφορεία
O στόλος των λεωφορείων παρουσιάζει μικρή αύξηση κατά 0,4.
Μοτοσυκλέτες (άνω των 50cc)
Το σύνολο των κυκλοφορούντων μοτοσυκλετών ανέρχονται σε 931.527. Στο σύνολο αυτό δεν περιλαμβάνονται τα μοτοποδήλατα (έως 50cc) διότι τέτοιου τύπου δίκυκλα δεν ταξινομούνται στο Υπουργείο Μεταφορών αλλά στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα με ευθύνη του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Βάσει εκτιμήσεων, υπολογίζεται ότι οι μοτοσυκλέτες κάτω των 50cc αντιπροσωπεύουν το 20%-22% του συνόλου και είναι ±230.000, οπότε το σύνολο των δικύκλων στην Ελλάδα ανέρχεται περίπου στο 1 εκατομμύριο.
ΣΕΑΑ Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων
19/3/10
16/3/10
Εξαιρετικά κακή η πορεία της αγοράς αυτοκινήτου και κατά τον περασμένο Φεβρουάριο. Πτώση 34,4%. - ΣΕΑΑ Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων
Από: Γραφείο Τύπου ΣΕΑΑ
Ημερομηνία: 15/3/2010
Θέμα: Εξαιρετικά κακή η πορεία της αγοράς αυτοκινήτου και κατά τον περασμένο Φεβρουάριο. Πτώση 34,4%. Η ανάγκη στήριξης από την Πολιτεία είναι επείγουσα και θα επιφέρει αύξηση, αντί μείωσης των δημοσιονομικών εσόδων.
Συνεχίζεται, δυστυχώς χωρίς καμία στήριξη από την Πολιτεία, η συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου και η συνακόλουθη μείωση των σχετιζόμενων δημοσιονομικών εσόδων. Κατά τον περασμένο Φεβρουάριο ταξινομήθηκαν μόλις 13.727 καινούρια αυτοκίνητα, όταν κατά μέσο όρο τους αντίστοιχους μήνες της περιόδου 2004-2007 ταξινομούνταν 20.916 νέα οχήματα. Πρόκειται δηλαδή, για κάμψη ταξινομήσεων κατά 34,4% ή και ακόμα μεγαλύτερη (-41,0%), αν συγκριθεί ο φετινός Φεβρουάριος με αυτόν του 2008 (23.292 ταξινομήσεις). Επιπλέον, η επισκεψιμότητα στις εκθέσεις αυτοκινήτου επί του παρόντος είναι ακόμα πιο μειωμένη (-45 ως -50%), προμηνύοντας περαιτέρω κάμψη πωλήσεων /ταξινομήσεων τους επόμενους μήνες.
Η ελεύθερη πτώση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου δεν απειλεί μόνο την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση στον ευρύτερο κλάδο του αυτοκινήτου, στον οποίο δραστηριοποιούνται περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι, αλλά επιπλέον ελαχιστοποιεί τα σχετικά δημοσιονομικά έσοδα, που κανονικά μόνον από τις πωλήσεις των αυτοκινήτων θα έπρεπε να υπερβαίνουν τα 1,5 δις ευρώ.
Στην ίδια κατεύθυνση, δηλαδή στη μείωση των δημοσιονομικών εσόδων και στην περαιτέρω συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου, λειτουργεί δυστυχώς και η πρόσφατη επιβολή φόρου πολυτελείας στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ακόμη και σε αυτά των αναπήρων και των πολυτέκνων. Αυτή η εξοντωτική φορολογία προστέθηκε σε μια ήδη υπάρχουσα υψηλότατη φορολογία στα μεγάλα αυτοκίνητα, ενώ επίσης συμπεριέλαβε και πολλά αυτοκίνητα που σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως πολυτελή.
Έναντι όλων αυτών πρέπει η αγορά αυτοκινήτου, δηλαδή οι προαναφερθείσες χιλιάδες ανά την επικράτεια επιχειρήσεις εμπορίας και συντήρησης οχημάτων, να υπαχθούν άμεσα σε μέτρα ανάπτυξης, όπως ανάλογα έχει συμβεί σε όλες τις υπόλοιπες δοκιμαζόμενες οικονομίες της ΕΕ (Ισπανία, Πορτογαλία και Ιρλανδία) και επίσης το συντομότερο δυνατό να επανεξεταστούν τα εξαιρετικά σοβαρά ζητήματα που προκλήθηκαν από τη νέα φορολογία.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΝΙΑΙΩΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΩΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Έτος |Ιανουάριος |Φεβρουάριος |Μάρτιος |Απρίλιος |Μάιος |Ιούνιος |Ιούλιος |Αυγουστος |Σεπτέμβριος |Οκτώβριος |Νοέμβριος |Δεκέμβριος |Σύνολο
2004 |32.009 |22.142 |27.233 |28.984 |24.528|31.911 |27.595 |19.491 |19.782 |20.106 |22.003 |13.969 |289.753
2005 |31.742 |20.480 |25.616 |26.279 |23.733|25.598 |26.379 |20.818 |19.418 |18.754 |19.145 |11.771 |269.733
2006 |29.793 |21.198 |25.072 |23.541 |26.432|26.658 |26.643 |19.271 |18.355 |19.619 |18.520 |12.603 |267.705
2007 |31.694 |19.846 |27.786 |22.616 |29.261|28.326 |27.868 |21.524 19.369 |21.088 |19.976 |10.414 |279.768
Μέσος όρος `04-`07 |31.310 |20.916 |26.427 |25.355 |25.988|28.123 |27.121 |20.276 |19.238 |19.892 |19.911 |12.189 |276.746
2008 |33.583 |23.292 |22.396 |28.036 |24.739|26.553 |29.046 |19.819 18.825 |19.666 |13.402 |7.938 |267.295
(-32,7) (-34,9)
2009 |20.247 |15.592 |13.372 |14.369 |25.997|24.373 |32.293 |22.845 |11.956 |11.725 |18.092 |9.687 |220.548
(-35,3%) (-25,5%) (-49,4%) (-43,3%) (0,00%) (-13,3%) (+19,1%) (+12,7%) (-37,9%) (-41,1%) (-9,1%) (-20,5) (-20,3%)
2010 |26.585 |13.727
(-15,1%) (-34,4)
Ημερομηνία: 15/3/2010
Θέμα: Εξαιρετικά κακή η πορεία της αγοράς αυτοκινήτου και κατά τον περασμένο Φεβρουάριο. Πτώση 34,4%. Η ανάγκη στήριξης από την Πολιτεία είναι επείγουσα και θα επιφέρει αύξηση, αντί μείωσης των δημοσιονομικών εσόδων.
Συνεχίζεται, δυστυχώς χωρίς καμία στήριξη από την Πολιτεία, η συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου και η συνακόλουθη μείωση των σχετιζόμενων δημοσιονομικών εσόδων. Κατά τον περασμένο Φεβρουάριο ταξινομήθηκαν μόλις 13.727 καινούρια αυτοκίνητα, όταν κατά μέσο όρο τους αντίστοιχους μήνες της περιόδου 2004-2007 ταξινομούνταν 20.916 νέα οχήματα. Πρόκειται δηλαδή, για κάμψη ταξινομήσεων κατά 34,4% ή και ακόμα μεγαλύτερη (-41,0%), αν συγκριθεί ο φετινός Φεβρουάριος με αυτόν του 2008 (23.292 ταξινομήσεις). Επιπλέον, η επισκεψιμότητα στις εκθέσεις αυτοκινήτου επί του παρόντος είναι ακόμα πιο μειωμένη (-45 ως -50%), προμηνύοντας περαιτέρω κάμψη πωλήσεων /ταξινομήσεων τους επόμενους μήνες.
Η ελεύθερη πτώση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου δεν απειλεί μόνο την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση στον ευρύτερο κλάδο του αυτοκινήτου, στον οποίο δραστηριοποιούνται περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι, αλλά επιπλέον ελαχιστοποιεί τα σχετικά δημοσιονομικά έσοδα, που κανονικά μόνον από τις πωλήσεις των αυτοκινήτων θα έπρεπε να υπερβαίνουν τα 1,5 δις ευρώ.
Στην ίδια κατεύθυνση, δηλαδή στη μείωση των δημοσιονομικών εσόδων και στην περαιτέρω συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου, λειτουργεί δυστυχώς και η πρόσφατη επιβολή φόρου πολυτελείας στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ακόμη και σε αυτά των αναπήρων και των πολυτέκνων. Αυτή η εξοντωτική φορολογία προστέθηκε σε μια ήδη υπάρχουσα υψηλότατη φορολογία στα μεγάλα αυτοκίνητα, ενώ επίσης συμπεριέλαβε και πολλά αυτοκίνητα που σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως πολυτελή.
Έναντι όλων αυτών πρέπει η αγορά αυτοκινήτου, δηλαδή οι προαναφερθείσες χιλιάδες ανά την επικράτεια επιχειρήσεις εμπορίας και συντήρησης οχημάτων, να υπαχθούν άμεσα σε μέτρα ανάπτυξης, όπως ανάλογα έχει συμβεί σε όλες τις υπόλοιπες δοκιμαζόμενες οικονομίες της ΕΕ (Ισπανία, Πορτογαλία και Ιρλανδία) και επίσης το συντομότερο δυνατό να επανεξεταστούν τα εξαιρετικά σοβαρά ζητήματα που προκλήθηκαν από τη νέα φορολογία.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΝΙΑΙΩΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΩΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Έτος |Ιανουάριος |Φεβρουάριος |Μάρτιος |Απρίλιος |Μάιος |Ιούνιος |Ιούλιος |Αυγουστος |Σεπτέμβριος |Οκτώβριος |Νοέμβριος |Δεκέμβριος |Σύνολο
2004 |32.009 |22.142 |27.233 |28.984 |24.528|31.911 |27.595 |19.491 |19.782 |20.106 |22.003 |13.969 |289.753
2005 |31.742 |20.480 |25.616 |26.279 |23.733|25.598 |26.379 |20.818 |19.418 |18.754 |19.145 |11.771 |269.733
2006 |29.793 |21.198 |25.072 |23.541 |26.432|26.658 |26.643 |19.271 |18.355 |19.619 |18.520 |12.603 |267.705
2007 |31.694 |19.846 |27.786 |22.616 |29.261|28.326 |27.868 |21.524 19.369 |21.088 |19.976 |10.414 |279.768
Μέσος όρος `04-`07 |31.310 |20.916 |26.427 |25.355 |25.988|28.123 |27.121 |20.276 |19.238 |19.892 |19.911 |12.189 |276.746
2008 |33.583 |23.292 |22.396 |28.036 |24.739|26.553 |29.046 |19.819 18.825 |19.666 |13.402 |7.938 |267.295
(-32,7) (-34,9)
2009 |20.247 |15.592 |13.372 |14.369 |25.997|24.373 |32.293 |22.845 |11.956 |11.725 |18.092 |9.687 |220.548
(-35,3%) (-25,5%) (-49,4%) (-43,3%) (0,00%) (-13,3%) (+19,1%) (+12,7%) (-37,9%) (-41,1%) (-9,1%) (-20,5) (-20,3%)
2010 |26.585 |13.727
(-15,1%) (-34,4)
9/3/10
Crash Test: Toyota Verso 2010 Euro NCAP
Toyota Verso 2.0 D-4D 2010 Euro NCAP Crash Test
Frontal impact
Driver
Pole
CRS
Toyota Verso 2010 test results
Comments
Adult occupant
The passenger compartment remained stable in the frontal impact. Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs. Toyota were able to demonstrate that a simiar level of protection would be provided for occupants of different sizes and to those sat in different seating positions. The car scored maximum points in the side barrier impact. In the more severe side pole test, protection of the chest was rated as marginal, based on rib defelections measured by the dummy. Protection of the neck against whiplash injuries in a rear collision was also rated as marginal.
Child occupant
The head of the 3 year dummy moved forward beyond the recommened limit in the frontal impact, potentially allowing contact with parts of the car's interior. However, the dummy was not ejected from the restraint and, in the side impact, both the 3 year and the 18 month dummy were properly contained by their respective seats. The passenger airbag can be disabled to allow a rearward facing resrtraint to be used in that seating position. Clear information is provided to the driver regarding the status of the airbag. A permanent label clearly warns of the dangers of using that seating position for a rearward facing child seat without first disabling the airbag.
Pedestrian
The Verso scored well for pedestrian protection. The bumper scored maximum points for protection of pedestrians' legs. The protection provided by the bonnet was good in most areas likely to be struck by an adult or a child. However, the car scored no points for the protection offered by the front edge of the bonnet.
Safety assist
Eletronic stability control is standard equipment on all variants of the Verso. A seatbelt reminder system is also standard, covering the front and rear seats.
Photos, Comments: EuroNCAP
Frontal impact
Driver
Pole
CRS
Toyota Verso 2010 test results
Comments
Adult occupant
The passenger compartment remained stable in the frontal impact. Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs. Toyota were able to demonstrate that a simiar level of protection would be provided for occupants of different sizes and to those sat in different seating positions. The car scored maximum points in the side barrier impact. In the more severe side pole test, protection of the chest was rated as marginal, based on rib defelections measured by the dummy. Protection of the neck against whiplash injuries in a rear collision was also rated as marginal.
Child occupant
The head of the 3 year dummy moved forward beyond the recommened limit in the frontal impact, potentially allowing contact with parts of the car's interior. However, the dummy was not ejected from the restraint and, in the side impact, both the 3 year and the 18 month dummy were properly contained by their respective seats. The passenger airbag can be disabled to allow a rearward facing resrtraint to be used in that seating position. Clear information is provided to the driver regarding the status of the airbag. A permanent label clearly warns of the dangers of using that seating position for a rearward facing child seat without first disabling the airbag.
Pedestrian
The Verso scored well for pedestrian protection. The bumper scored maximum points for protection of pedestrians' legs. The protection provided by the bonnet was good in most areas likely to be struck by an adult or a child. However, the car scored no points for the protection offered by the front edge of the bonnet.
Safety assist
Eletronic stability control is standard equipment on all variants of the Verso. A seatbelt reminder system is also standard, covering the front and rear seats.
Photos, Comments: EuroNCAP
8/3/10
Crash Test: Kia Venga 2010 Euro NCAP
Kia Venga 1.4 GLS 2010 Euro NCAP Crash Test
Frontal impact
Pole
CRS
Whiplash
Kia Venga 2010 test results
Comments
Adult occupant
When the car used for the frontal impact was inspected after the test, a cut was found in the driver's seatbelt, extending about a quarter of the way across the width. The partial cut, near the point where the belt attaches to the bottom of the B pillar, was thought by inspectors to have been caused by the belt being getting caught in the seat runner during test set up in the lab. KIA have reacted to the inspectors’ finding by designing protective sleeves which fit over the lower part of the belt. This modification has been immediately instigated on production cars. Owners who have already taken delivery of their cars are being urged by Kia to return their vehicles to dealers to have the sleeves fitted. In the frontal test, dummy readings suggested that the driver's chest contacted the steering wheel. Structures in the dashboard represented a risk of injury to the knees and femurs of both the driver and passenger. The passenger dummy recorded a high differential movement between the upper and lower parts of the inboard leg, an indication of knee injury risk. The passenger compartment remained stable in the frontal test. In the side barrier impact, the Venga scored maximum points. In the more severe side pole test, dummy readings indicated marginal protection of the chest and good protection of other parts of the body. Protection of the neck against whiplash injuries in a rear-end impact was good.
Child occupant
In the frontal impact, the head of the 3 year dummy, sat in a forward facing seat, did not move forward excessively. However, on rebound, the dummy's head struck the C-pillar trim. In the side barrier impact, both dummies were properly contained by their respective restraints. The passenger airbag may be disabled to allow a rearward facing child restraint to be used in that seating position. Clear information is provided to the driver regarding the status of the airbag and the system was rewarded by Euro NCAP. A permanent label warns clearly of the risks of using a rearward facing restraint in the front passenger seat without first disabling the airbag.
Pedestrian
The bumper scored maximum points for its protection of pedestrians' legs. The front edge of the bonnet provided marginal protection. In most areas likely to be struck by the head of a child, the bonnet offered good protection but was predominantly poor in the areas where an adult's head might strike.
Safety assist
Electronic Stability Control (ESC) is an option on one variant of the Venga in four European countries; otherwise, it is standard equipment. As it is to be fitted as standard in the great majority of sales, it has been included in Euro NCAP's assessment of the car. A driver-set speed limitation device is available as an option but its did not qualify for assessment as it is not standard on any variant. A seatbelt reminder system is standard equipment for the driver and front passenger seats.
Photos, Comments: EuroNCAP
Frontal impact
Pole
CRS
Whiplash
Kia Venga 2010 test results
Comments
Adult occupant
When the car used for the frontal impact was inspected after the test, a cut was found in the driver's seatbelt, extending about a quarter of the way across the width. The partial cut, near the point where the belt attaches to the bottom of the B pillar, was thought by inspectors to have been caused by the belt being getting caught in the seat runner during test set up in the lab. KIA have reacted to the inspectors’ finding by designing protective sleeves which fit over the lower part of the belt. This modification has been immediately instigated on production cars. Owners who have already taken delivery of their cars are being urged by Kia to return their vehicles to dealers to have the sleeves fitted. In the frontal test, dummy readings suggested that the driver's chest contacted the steering wheel. Structures in the dashboard represented a risk of injury to the knees and femurs of both the driver and passenger. The passenger dummy recorded a high differential movement between the upper and lower parts of the inboard leg, an indication of knee injury risk. The passenger compartment remained stable in the frontal test. In the side barrier impact, the Venga scored maximum points. In the more severe side pole test, dummy readings indicated marginal protection of the chest and good protection of other parts of the body. Protection of the neck against whiplash injuries in a rear-end impact was good.
Child occupant
In the frontal impact, the head of the 3 year dummy, sat in a forward facing seat, did not move forward excessively. However, on rebound, the dummy's head struck the C-pillar trim. In the side barrier impact, both dummies were properly contained by their respective restraints. The passenger airbag may be disabled to allow a rearward facing child restraint to be used in that seating position. Clear information is provided to the driver regarding the status of the airbag and the system was rewarded by Euro NCAP. A permanent label warns clearly of the risks of using a rearward facing restraint in the front passenger seat without first disabling the airbag.
Pedestrian
The bumper scored maximum points for its protection of pedestrians' legs. The front edge of the bonnet provided marginal protection. In most areas likely to be struck by the head of a child, the bonnet offered good protection but was predominantly poor in the areas where an adult's head might strike.
Safety assist
Electronic Stability Control (ESC) is an option on one variant of the Venga in four European countries; otherwise, it is standard equipment. As it is to be fitted as standard in the great majority of sales, it has been included in Euro NCAP's assessment of the car. A driver-set speed limitation device is available as an option but its did not qualify for assessment as it is not standard on any variant. A seatbelt reminder system is standard equipment for the driver and front passenger seats.
Photos, Comments: EuroNCAP
6/3/10
Περαιτέρω αύξηση της φορολογίας στο αυτοκίνητο - ΣΕΑΑ Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων
Από: Γραφείο Τύπου ΣΕΑΑ
Ημερομηνία: 4/3/2010
Θέμα: Περαιτέρω αύξηση της φορολογίας στο αυτοκίνητο.
Η ανάγκη λήψης έκτακτων φορολογικών μέτρων για την ενίσχυση της εθνικής οικονομίας είναι αναμφισβήτητη και όλοι οι φορείς πρέπει να συνταχθούν στην κατεύθυνση αυτή με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Η χθεσινή επιβολή φορολογίας στα μεσαία και μεγαλύτερα αυτοκίνητα δυστυχώς έρχεται σε αντίθεση με την επιδίωξη για αύξηση των φορολογικών εσόδων, αφού είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε αναλογικά μεγαλύτερη μείωση των πωλήσεων και άρα τελικά σε απώλεια δημοσιονομικών εσόδων.
Υπενθυμίζεται ότι η φορολογία στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου έχει δεχθεί συνεχείς αυξήσεις τους τελευταίους μήνες, ενώ πλέον το αυτοκίνητο καλείται να συνεισφέρει σχεδόν 9 % των τακτικών εσόδων του προϋπολογισμού, ίσως το υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ.
Έναντι όλων αυτών και επίσης προς αποφυγή περεταίρω συρρίκνωσης μιας αγοράς που απασχολεί πανελλαδικά περισσότερους από 30.000 εργαζομένους προτείνεται η επείγουσα επαναξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του μέτρου και σε κάθε περίπτωση η πολύ προσεκτική επιλογή των ορίων / κλιμακίων επιβολής του φόρου πολυτελείας.
Σημειώνεται για παράδειγμα, ότι ο «πήχης» των € 17.000 χονδρικής αξίας για την επιβολή του φόρου σε καμιά περίπτωση δεν διαχωρίζει τα «πολυτελή» αυτοκίνητα, αφού υφίστανται πολλές περιπτώσεις τέτοιων αυτοκινήτων, λιανικής αξίας περίπου € 30.000, που καλύπτουν συνήθεις ιδιωτικές ανάγκες (πχ. αυξημένοι χώροι για τη μετακίνηση οικογενειών, αυτοκίνητα ικανά για υπεραστική μετακίνηση κα.).
Δεν πρέπει επίσης να υποτιμάται το γεγονός ότι η επιβολή φορολογίας 30% στα αυτοκίνητα μεγάλης αξίας δεν είναι η πρώτη που εφαρμόζεται σε αυτή την κατηγορία οχημάτων, αλλά έρχεται να προστεθεί στη φορολογία 50% του Τέλους Ταξινόμησης και στη φορολογία 21% ΦΠΑ, άρα οδηγεί σε συνολική φορολογία 101% επί της εισαγωγικής αξίας.
Τέλος, πρέπει επειγόντως να τεθούν μεταβατικές διατάξεις για τη μη εφαρμογή του φόρου πολυτελείας στα αδιάθετα αποθέματα και στα αυτοκίνητα που τελούν υπό παραγγελία από πελάτες, ενώ άμεση διόρθωση χρειάζεται η εκ παραδρομής υπαγωγή στο νέο φόρο των αγροτικών αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων των πολυτέκνων.
Ημερομηνία: 4/3/2010
Θέμα: Περαιτέρω αύξηση της φορολογίας στο αυτοκίνητο.
Η ανάγκη λήψης έκτακτων φορολογικών μέτρων για την ενίσχυση της εθνικής οικονομίας είναι αναμφισβήτητη και όλοι οι φορείς πρέπει να συνταχθούν στην κατεύθυνση αυτή με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Η χθεσινή επιβολή φορολογίας στα μεσαία και μεγαλύτερα αυτοκίνητα δυστυχώς έρχεται σε αντίθεση με την επιδίωξη για αύξηση των φορολογικών εσόδων, αφού είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε αναλογικά μεγαλύτερη μείωση των πωλήσεων και άρα τελικά σε απώλεια δημοσιονομικών εσόδων.
Υπενθυμίζεται ότι η φορολογία στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου έχει δεχθεί συνεχείς αυξήσεις τους τελευταίους μήνες, ενώ πλέον το αυτοκίνητο καλείται να συνεισφέρει σχεδόν 9 % των τακτικών εσόδων του προϋπολογισμού, ίσως το υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ.
Έναντι όλων αυτών και επίσης προς αποφυγή περεταίρω συρρίκνωσης μιας αγοράς που απασχολεί πανελλαδικά περισσότερους από 30.000 εργαζομένους προτείνεται η επείγουσα επαναξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του μέτρου και σε κάθε περίπτωση η πολύ προσεκτική επιλογή των ορίων / κλιμακίων επιβολής του φόρου πολυτελείας.
Σημειώνεται για παράδειγμα, ότι ο «πήχης» των € 17.000 χονδρικής αξίας για την επιβολή του φόρου σε καμιά περίπτωση δεν διαχωρίζει τα «πολυτελή» αυτοκίνητα, αφού υφίστανται πολλές περιπτώσεις τέτοιων αυτοκινήτων, λιανικής αξίας περίπου € 30.000, που καλύπτουν συνήθεις ιδιωτικές ανάγκες (πχ. αυξημένοι χώροι για τη μετακίνηση οικογενειών, αυτοκίνητα ικανά για υπεραστική μετακίνηση κα.).
Δεν πρέπει επίσης να υποτιμάται το γεγονός ότι η επιβολή φορολογίας 30% στα αυτοκίνητα μεγάλης αξίας δεν είναι η πρώτη που εφαρμόζεται σε αυτή την κατηγορία οχημάτων, αλλά έρχεται να προστεθεί στη φορολογία 50% του Τέλους Ταξινόμησης και στη φορολογία 21% ΦΠΑ, άρα οδηγεί σε συνολική φορολογία 101% επί της εισαγωγικής αξίας.
Τέλος, πρέπει επειγόντως να τεθούν μεταβατικές διατάξεις για τη μη εφαρμογή του φόρου πολυτελείας στα αδιάθετα αποθέματα και στα αυτοκίνητα που τελούν υπό παραγγελία από πελάτες, ενώ άμεση διόρθωση χρειάζεται η εκ παραδρομής υπαγωγή στο νέο φόρο των αγροτικών αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων των πολυτέκνων.
5/3/10
Alfa Romeo Giulietta 2010 Press Best
Alfa Romeo Giulietta 2010
Ψάχνουμε, διαβάζουμε προσεκτικά, και επιλέγουμε.
Ακολουθεί ένα απάνθισμα από δημοσιεύματα γιά την καινούργια Alfa Romeo Giulietta.
Υπογραμμίσεις: Athens Car Blog
Θαυμαστικά (!): Athens Car Blog
- Αξίζει να σημειωθεί πως η Giulietta θα διαθέτει πολλά μηχανικά μέρη της μικρότερης “αδερφής” της όπως το σύστημα DNA που μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά του σασί(!!), στις εκδόσεις με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (προαιρετικός εξοπλισμός) βάση των προγραμμάτων Normal, Dynamic και Weather.
Από το: www.protothema.gr
- Το προφίλ της Alfa Romeo Giulietta τονίζει την εικόνα ενός ευέλικτου και συμπαγούς μοντέλου. Αυτό οφείλεται πάνω από όλα στα πλευρικά παράθυρα που θυμίζουν coupe υπογραμμίζοντας το επιθετικό και αεροδυναμικό σχήμα, καθώς και στις κρυφές χειρολαβές ανοίγματος των πίσω θυρών.
- Οι «εξέχουσες» πλευρές προσδίδουν(!) στο αυτοκίνητο μια καλλίγραμμη όψη, ενώ οι τεντωμένες γραμμές(!) που συγκλίνουν στο πίσω μέρος του αμαξώματος αναδεικνύουν το σφηνοειδές σχήμα του.
- Το στυλ του πίσω μέρους, όπως και αυτό του μπροστά και του πλαϊνού, ενισχύει την εντύπωση ενός μυώδους αυτοκινήτου, που είναι γερά δεμένο με το δρόμο. Όπως στους προβολείς έτσι και στα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν τοποθετηθεί LED, δίνοντας ωραία εμφάνιση αλλά και αυξάνοντας την ασφάλεια.
- Ο εσωτερικός του σχεδιασμός είναι έντονος και απλός: ένα οριζόντια προσανατολισμένο ταμπλό με στοιχεία αλουμινίου και διακόπτες αεροπορικού τύπου που θυμίζει την 8C Competizione. Η επιμελής προσοχή στις λεπτομέρειες και η υψηλή ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι η πιο προηγμένη έκφραση του ιταλικού στυλ.
Από το: www.skai.gr
- Η Alfa Romeo προέβησε σήμερα στην αποκάλυψη του αντικαταστάτη της γνωστής 147, φέρνοντας στο φως της δημοσιότητας τις πρώτες επίσημες πληροφορίες και φωτογραφίες του νέου της μοντέλου.
- Ο δυναμικός σχεδιασμός όμως συνεχίζεται και στο υπόλοιπο αμάξωμα. Κατά μήκος του αμαξώματος τα βλέμματα τραβάει ένα νεύρο το οποίο ξεκινάει από τα εμπρός φτερά και καταλήγει στα πίσω!
- Τα ιταλικά οπίσθια διακρίνονται για τα όμορφα φωτιστικά σώματα, που ενσωματώνουν τεχνολογία LED, ενώ στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα υπάρχει αεροδυναμικός διαχύτης!
- Για το γνωστό κορυφαίο ιταλικό στήσιμο, η Alfa Romeo έχει επιστρατεύσει γόνατα MacPherson στον εμπρός άξονα και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων για τον πίσω!
Από το: www.sportdrive.gr
Alfa Romeo Giulietta 2010
Photos: Alfa Romeo
Ψάχνουμε, διαβάζουμε προσεκτικά, και επιλέγουμε.
Ακολουθεί ένα απάνθισμα από δημοσιεύματα γιά την καινούργια Alfa Romeo Giulietta.
Υπογραμμίσεις: Athens Car Blog
Θαυμαστικά (!): Athens Car Blog
- Αξίζει να σημειωθεί πως η Giulietta θα διαθέτει πολλά μηχανικά μέρη της μικρότερης “αδερφής” της όπως το σύστημα DNA που μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά του σασί(!!), στις εκδόσεις με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (προαιρετικός εξοπλισμός) βάση των προγραμμάτων Normal, Dynamic και Weather.
Από το: www.protothema.gr
- Το προφίλ της Alfa Romeo Giulietta τονίζει την εικόνα ενός ευέλικτου και συμπαγούς μοντέλου. Αυτό οφείλεται πάνω από όλα στα πλευρικά παράθυρα που θυμίζουν coupe υπογραμμίζοντας το επιθετικό και αεροδυναμικό σχήμα, καθώς και στις κρυφές χειρολαβές ανοίγματος των πίσω θυρών.
- Οι «εξέχουσες» πλευρές προσδίδουν(!) στο αυτοκίνητο μια καλλίγραμμη όψη, ενώ οι τεντωμένες γραμμές(!) που συγκλίνουν στο πίσω μέρος του αμαξώματος αναδεικνύουν το σφηνοειδές σχήμα του.
- Το στυλ του πίσω μέρους, όπως και αυτό του μπροστά και του πλαϊνού, ενισχύει την εντύπωση ενός μυώδους αυτοκινήτου, που είναι γερά δεμένο με το δρόμο. Όπως στους προβολείς έτσι και στα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν τοποθετηθεί LED, δίνοντας ωραία εμφάνιση αλλά και αυξάνοντας την ασφάλεια.
- Ο εσωτερικός του σχεδιασμός είναι έντονος και απλός: ένα οριζόντια προσανατολισμένο ταμπλό με στοιχεία αλουμινίου και διακόπτες αεροπορικού τύπου που θυμίζει την 8C Competizione. Η επιμελής προσοχή στις λεπτομέρειες και η υψηλή ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι η πιο προηγμένη έκφραση του ιταλικού στυλ.
Από το: www.skai.gr
- Η Alfa Romeo προέβησε σήμερα στην αποκάλυψη του αντικαταστάτη της γνωστής 147, φέρνοντας στο φως της δημοσιότητας τις πρώτες επίσημες πληροφορίες και φωτογραφίες του νέου της μοντέλου.
- Ο δυναμικός σχεδιασμός όμως συνεχίζεται και στο υπόλοιπο αμάξωμα. Κατά μήκος του αμαξώματος τα βλέμματα τραβάει ένα νεύρο το οποίο ξεκινάει από τα εμπρός φτερά και καταλήγει στα πίσω!
- Τα ιταλικά οπίσθια διακρίνονται για τα όμορφα φωτιστικά σώματα, που ενσωματώνουν τεχνολογία LED, ενώ στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα υπάρχει αεροδυναμικός διαχύτης!
- Για το γνωστό κορυφαίο ιταλικό στήσιμο, η Alfa Romeo έχει επιστρατεύσει γόνατα MacPherson στον εμπρός άξονα και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων για τον πίσω!
Από το: www.sportdrive.gr
Alfa Romeo Giulietta 2010
Photos: Alfa Romeo
4/3/10
Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος - Υπόμνημα προς Υπουργό Οικονομικών
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Προς Υπουργό Οικονομικών
Κύριο Γεώργιο Παπακωνσταντίνου
Κοινοποίηση σε Γεν. Γραμματέα κ. Δ.Γεωργακόπουλο
Θέμα : Μέτρα στήριξης των καταστημάτων εμπορίας αυτοκινήτων.
Κύριε Υπουργέ,
Ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτων έχει συμμετοχή στο ΑΕΠ κατά 2,7% και μέσω της σχετικής φορολογίας προσφέρει το 10% των τακτικών εσόδων του προϋπολογισμού.
Στο χώρο της εμπορίας αυτοκινήτων δραστηριοποιούνται περίπου έξι χιλιάδες (6.000) καταστήματα και απασχολούνται περισσότεροι των εβδομήντα χιλιάδων (70.000) εργαζόμενοι.
Επιπλέον η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων συντηρεί πάρα πολλά επαγγέλματα , που κινούνται «δορυφορικά» και των οποίων η τύχη εξαρτάται από την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς.
Όλες οι παραπάνω επιχειρήσεις στη βάση τους είναι πολύ μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Τα πιο πάνω αναφερόμενα στοιχεία δείχνουν με τον πιο σαφή και ξεκάθαρο τρόπο ότι αποτελούμε ένα δυναμικό κομμάτι της οικονομίας της χώρας μας, με ιδιαίτερη συνεισφορά στα δημόσια έσοδα , στην ανάπτυξη και στην απασχόληση.
Κύριε Υπουργέ,
Εδώ και περίπου ενάμισι χρόνο η αγορά του αυτοκινήτου προσπαθεί να βρει τον «βηματισμό» της και να αντιμετωπίσει την διεθνή και όχι μόνο χρηματοπιστωτική κρίση.
Απέναντι όμως στις διεθνείς συγκυρίες και όπως αυτές επηρεάζουν την δική μας οικονομία και αγορά προστέθηκε ακόμα ένα πρόβλημα, αυτό του αιφνιδιασμού με τις διάφορες αποφάσεις , που επιδείνωσαν την κατάσταση και δημιούργησαν ανυπέρβλητα προβλήματα στις επιχειρήσεις.
Αποτέλεσμα ήταν να οδηγηθούν στην χρεοκοπία και στο κλείσιμο, χιλιάδες επιχειρήσεις με οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες, καθώς επίσης στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενοι.
Εάν στις επιπτώσεις αναφέρουμε και την υστέρηση που παρουσιάζουν τα δημόσια έσοδα κάθε φορά που παρατηρείται κάμψη των πωλήσεων των αυτοκινήτων, εύκολα οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι η συγκεκριμένη αγορά χρειάζεται άμεσα στήριξη, με γενναίες και διαχρονικές αποφάσεις.
Αποφάσεις που θα εξασφαλίζουν σταθερό περιβάλλον ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας , θα βοηθούν τον προγραμματισμό των επιχειρήσεων και θα υποστηρίζουν την βιωσιμότητα τους.
Οι συνθήκες αυτές που είναι τόσο σημαντικές ανατράπηκαν πριν από μερικούς μήνες με την αιφνιδιαστική κατάργηση των κινήτρων αντικατάστασης των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Ο αιφνιδιασμός έφερε σε αδιέξοδο τους πάντες , εμπόρους και καταναλωτές, αφού και οι δυο υπολόγισαν τις προεκλογικές δηλώσεις ότι η νέα κυβέρνηση που θα προέκυπτε από τις εκλογές θα βελτίωνε τα κίνητρα αντικατάστασης και δεν θα τα καταργούσε.
Στο αδιέξοδο που βρισκόμαστε σήμερα σας ζητούμε την θέσπιση κινήτρων αντικατάστασης των παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Η απόφαση αυτή επιβάλλεται για την αναχαίτιση της πτώσης των πωλήσεων ώστε και τα καταστήματα να στηρίξετε, και τα δημόσια έσοδα και τις ανάγκες των καταναλωτών να καλύψετε, και την απασχόληση αλλά και να μειωθεί ο μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων ( στον γηραιότερο στόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης) που μόνο θετικά θα προσφέρει στις περιβαλλοντικές συνθήκες.
Όπως έχουν δείξει μελέτες, ένα τέτοιο μέτρο μπορεί να είναι αυτοχρηματοδοτούμενο, αφού η εισροή εσόδων θα καλύψει το όποιο κόστος και θα δημιουργήσει και πλεόνασμα εσόδων.
Σημαντικό επίσης – το οποίο και ζητάμε- είναι τα όποια κίνητρα αντικατάστασης υπάρξουν να αφορούν και τα νέας τεχνολογίας ελαφρώς μεταχειρισμένα (πενταετίας) αυτοκίνητα που ανήκουν στις «καθαρές» οδηγίες εκπομπής καυσαερίων Euro 4 και Euro 5.
Έτσι θα τονωθεί η αποτελεσματικότητα των μέτρων, αφού εκτός από την στήριξη της αγοράς και των εσόδων θα βελτιώσει το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών αλλά θα προβάλλει και την κοινωνική τους διάσταση, δίνοντας λύση σε όσους μόνο τυχαία δεν κυκλοφορούν ακόμα με τα παλαιά ρυπογόνα και ανασφαλή αυτοκίνητα.
Στα πολλαπλά οφέλη των κινήτρων αντικατάστασης των παλαιών αυτοκινήτων με καινούρια ή ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, προσθέστε τα οφέλη από την οδική ασφάλεια με την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων την έκπτωση των προστίμων από τους θανάτους και το κόστος συντήρησης των αναπήρων.
Κύριε Υπουργέ,
Πολλοί είναι οι λόγοι και πολλά είναι τα επιχειρήματα με τα οποία μπορούμε να υποστηρίξουμε αυτό που σας ζητάμε.
Λόγοι και επιχειρήματα που δεν περιορίζονται μόνο στο κλαδικό συμφέρον αλλά έχουν γενικότερη διάσταση , αφού το ενδιαφέρον μας για την οικονομία της χώρας μας για το περιβάλλον αλλά και για τους καταναλωτές είναι εξίσου σημαντικό.
Η οικονομική ευρωστία της πατρίδας μας, οι συνθήκες περιβάλλοντος της χώρας μας και η έντιμη διαχείριση των αναγκών του Έλληνα καταναλωτή είναι βασικές αρχές πάνω στις οποίες στηρίζεται η τύχη των καταστημάτων μας.
Παραμένουμε στη διάθεση των συνεργατών σας για να παρουσιάσουμε αναλυτικότερα τις προτάσεις μας και να βοηθήσουμε ώστε να υπάρξουν οι καλύτερες δυνατές προτάσεις.
Κλείνοντας με αγωνία σας ζητούμε αποφάσεις.
Με εκτίμηση
Για το Δ.Σ του Σ.Ε.Ε.Α.Ε
Απόστολος Πετιμεζάς
Πρόεδρος Δ.Σ
Προς Υπουργό Οικονομικών
Κύριο Γεώργιο Παπακωνσταντίνου
Κοινοποίηση σε Γεν. Γραμματέα κ. Δ.Γεωργακόπουλο
Θέμα : Μέτρα στήριξης των καταστημάτων εμπορίας αυτοκινήτων.
Κύριε Υπουργέ,
Ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτων έχει συμμετοχή στο ΑΕΠ κατά 2,7% και μέσω της σχετικής φορολογίας προσφέρει το 10% των τακτικών εσόδων του προϋπολογισμού.
Στο χώρο της εμπορίας αυτοκινήτων δραστηριοποιούνται περίπου έξι χιλιάδες (6.000) καταστήματα και απασχολούνται περισσότεροι των εβδομήντα χιλιάδων (70.000) εργαζόμενοι.
Επιπλέον η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων συντηρεί πάρα πολλά επαγγέλματα , που κινούνται «δορυφορικά» και των οποίων η τύχη εξαρτάται από την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς.
Όλες οι παραπάνω επιχειρήσεις στη βάση τους είναι πολύ μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Τα πιο πάνω αναφερόμενα στοιχεία δείχνουν με τον πιο σαφή και ξεκάθαρο τρόπο ότι αποτελούμε ένα δυναμικό κομμάτι της οικονομίας της χώρας μας, με ιδιαίτερη συνεισφορά στα δημόσια έσοδα , στην ανάπτυξη και στην απασχόληση.
Κύριε Υπουργέ,
Εδώ και περίπου ενάμισι χρόνο η αγορά του αυτοκινήτου προσπαθεί να βρει τον «βηματισμό» της και να αντιμετωπίσει την διεθνή και όχι μόνο χρηματοπιστωτική κρίση.
Απέναντι όμως στις διεθνείς συγκυρίες και όπως αυτές επηρεάζουν την δική μας οικονομία και αγορά προστέθηκε ακόμα ένα πρόβλημα, αυτό του αιφνιδιασμού με τις διάφορες αποφάσεις , που επιδείνωσαν την κατάσταση και δημιούργησαν ανυπέρβλητα προβλήματα στις επιχειρήσεις.
Αποτέλεσμα ήταν να οδηγηθούν στην χρεοκοπία και στο κλείσιμο, χιλιάδες επιχειρήσεις με οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες, καθώς επίσης στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενοι.
Εάν στις επιπτώσεις αναφέρουμε και την υστέρηση που παρουσιάζουν τα δημόσια έσοδα κάθε φορά που παρατηρείται κάμψη των πωλήσεων των αυτοκινήτων, εύκολα οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι η συγκεκριμένη αγορά χρειάζεται άμεσα στήριξη, με γενναίες και διαχρονικές αποφάσεις.
Αποφάσεις που θα εξασφαλίζουν σταθερό περιβάλλον ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας , θα βοηθούν τον προγραμματισμό των επιχειρήσεων και θα υποστηρίζουν την βιωσιμότητα τους.
Οι συνθήκες αυτές που είναι τόσο σημαντικές ανατράπηκαν πριν από μερικούς μήνες με την αιφνιδιαστική κατάργηση των κινήτρων αντικατάστασης των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Ο αιφνιδιασμός έφερε σε αδιέξοδο τους πάντες , εμπόρους και καταναλωτές, αφού και οι δυο υπολόγισαν τις προεκλογικές δηλώσεις ότι η νέα κυβέρνηση που θα προέκυπτε από τις εκλογές θα βελτίωνε τα κίνητρα αντικατάστασης και δεν θα τα καταργούσε.
Στο αδιέξοδο που βρισκόμαστε σήμερα σας ζητούμε την θέσπιση κινήτρων αντικατάστασης των παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Η απόφαση αυτή επιβάλλεται για την αναχαίτιση της πτώσης των πωλήσεων ώστε και τα καταστήματα να στηρίξετε, και τα δημόσια έσοδα και τις ανάγκες των καταναλωτών να καλύψετε, και την απασχόληση αλλά και να μειωθεί ο μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων ( στον γηραιότερο στόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης) που μόνο θετικά θα προσφέρει στις περιβαλλοντικές συνθήκες.
Όπως έχουν δείξει μελέτες, ένα τέτοιο μέτρο μπορεί να είναι αυτοχρηματοδοτούμενο, αφού η εισροή εσόδων θα καλύψει το όποιο κόστος και θα δημιουργήσει και πλεόνασμα εσόδων.
Σημαντικό επίσης – το οποίο και ζητάμε- είναι τα όποια κίνητρα αντικατάστασης υπάρξουν να αφορούν και τα νέας τεχνολογίας ελαφρώς μεταχειρισμένα (πενταετίας) αυτοκίνητα που ανήκουν στις «καθαρές» οδηγίες εκπομπής καυσαερίων Euro 4 και Euro 5.
Έτσι θα τονωθεί η αποτελεσματικότητα των μέτρων, αφού εκτός από την στήριξη της αγοράς και των εσόδων θα βελτιώσει το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών αλλά θα προβάλλει και την κοινωνική τους διάσταση, δίνοντας λύση σε όσους μόνο τυχαία δεν κυκλοφορούν ακόμα με τα παλαιά ρυπογόνα και ανασφαλή αυτοκίνητα.
Στα πολλαπλά οφέλη των κινήτρων αντικατάστασης των παλαιών αυτοκινήτων με καινούρια ή ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, προσθέστε τα οφέλη από την οδική ασφάλεια με την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων την έκπτωση των προστίμων από τους θανάτους και το κόστος συντήρησης των αναπήρων.
Κύριε Υπουργέ,
Πολλοί είναι οι λόγοι και πολλά είναι τα επιχειρήματα με τα οποία μπορούμε να υποστηρίξουμε αυτό που σας ζητάμε.
Λόγοι και επιχειρήματα που δεν περιορίζονται μόνο στο κλαδικό συμφέρον αλλά έχουν γενικότερη διάσταση , αφού το ενδιαφέρον μας για την οικονομία της χώρας μας για το περιβάλλον αλλά και για τους καταναλωτές είναι εξίσου σημαντικό.
Η οικονομική ευρωστία της πατρίδας μας, οι συνθήκες περιβάλλοντος της χώρας μας και η έντιμη διαχείριση των αναγκών του Έλληνα καταναλωτή είναι βασικές αρχές πάνω στις οποίες στηρίζεται η τύχη των καταστημάτων μας.
Παραμένουμε στη διάθεση των συνεργατών σας για να παρουσιάσουμε αναλυτικότερα τις προτάσεις μας και να βοηθήσουμε ώστε να υπάρξουν οι καλύτερες δυνατές προτάσεις.
Κλείνοντας με αγωνία σας ζητούμε αποφάσεις.
Με εκτίμηση
Για το Δ.Σ του Σ.Ε.Ε.Α.Ε
Απόστολος Πετιμεζάς
Πρόεδρος Δ.Σ
Audi A1 2010 Press Best
Audi A1 2010
Ψάχνουμε, διαβάζουμε προσεκτικά, και επιλέγουμε.
Ακολουθεί ένα απάνθισμα από δημοσιεύματα γιά το καινούργιο Audi A1.
Υπογραμμίσεις: Athens Car Blog
- Ιδιαίτερη εντύπωση επίσης προκαλεί η έντονη κυρτότητα της πίσω κολώνας, που θυμίζει έντονα μοντέλο της κουπέ κατηγορίας.
- Στο εσωτερικό, τα πάντα θυμίζουν… Audi, με πολλά από τα επιμέρους σχεδιαστικά γνωρίσματα να διαθέτουν νεανική αύρα και έντονα σπορτίφ χροιά, θυμίζοντας ακόμα και το ΤΤ.
Από το: www.kathimerini.com.cy
- Η χρωματική του παλέτα θα περιλαμβάνει 10 χρωματισμούς. Τους απλούς: Amalfi White, Cumulus Blue και Brilliant Black, και τα μεταλλικά: Ice Silver, Phantom Black, Teak Brown, Shiraz Red, Scuba Blue, Misano Red και Sphere Blue.
- Για τα πλευρικά «νεύρα» που διασχίζουν την οροφή υπάρχουν τέσσερις εναλλακτικοί χρωματισμοί, που με τη σειρά τους θα δημιουργούν την απαραίτητη διχρωμία, ενώ θα υπάρχουν φώτα ημέρας τεχνολογίας LED στο βασικό εξοπλισμό.
Από το: www.autotriti.gr
- Το κυρτό πίσω τμήμα προσδίδει ένα πιο σπορτίφ στιλ, με τον εσωτερικό διάκοσμο να είναι εφάμιλλος τόσο σχεδιαστικά, όσο και ποιοτικά με τα υπόλοιπα μοντέλα. Οι χώροι για 4 άτομα είναι ιδιαίτερα επαρκείς, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 267 λίτρων.
Από το: news.pathfinder.gr
- Το Α1 πρόκειται να αποτελέσει τον βασικό αντίπαλο του ΜΙΝΙ αλλά και άλλων μοντέλων με lifestyle ορόσημο (π.χ. Alfa Romeo MiTo, Citroën DS3 κ.α.).
- Παρατηρώντας τις φωτογραφίες, διακρίνει κανείς ένα κόμπακτ αμάξωμα, το οποίο εκφράζει για ακόμη μία φορά τη δυναμική άποψη της γερμανικής εταιρείας.
- Οι μηχανικοί της Audi έχουν να παινεύονται πως έχουν κατασκευάσει το ελαφρύτερο μοντέλο στην κόμπακτ premium κατηγορία, καθώς το αμάξωμα ζυγίζει από 1.045 κιλά.
Από το: www.cityauto.gr
- Το Α1 είναι πλέον το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Audi και ίσως το πιο κουκλίστικο.
- Άλλωστε, οι Γερμανοί, δεν το κρύβουν, έχουν ιδιαίτερη αδυναμία στο «μικρό» τους και το σχεδιαστικό τμήμα φρόντισε να δώσει τον καλύτερό του εαυτό.
- Οι ιθύνοντες της εταιρίας ισχυρίζονται πως οι τιμές θα ξεκινούν (στην τοπική αγορά) περίπου από 16.000 € και ο εξοπλισμός θα περιλαμβάνει πολλά περισσότερα από τα απαραίτητα καθώς θα υπάρχει στάνταρ το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP).
Από το: www.protothema.gr
- Εδώ και καιρό είχαν διαρρεύσει φωτογραφίες για το νέο Audi A1, αλλά επιτέλους ήρθε η ώρα να τις δούμε και με την επίσημη ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας. Το νέο μικρό αναμένεται να τραβήξει τα βλέμματα με την ομορφιά και τον δυναμισμό στο σχεδιασμό του.
- Το A1 όμως θα διατίθεται σε μπόλικους χρωματισμούς του αφού στο σύνολο αυτών θα είναι δέκα και συγκεκριμένα οι Amalfi White, Cumulus Blue και Brilliant Black, και τα μεταλλικά: Ice Silver, Phantom Black, Teak Brown, Shiraz Red, Scuba Blue, Misano Red και Sphere Blue.
- Η διαφορετική πινελιά όμως θα είναι στα «πλευρά του» όπου οι τέσσερις διαφορετικοί χρωματισμοί δημιουργούν την απαραίτητη διχρωμία. Εκτός του χρωματισμού περιλαμβάνεται και φωτισμός τεχνολογίας LED τόσο στα φωτιστικά σώματα όσο και στο εσωτερικό του.
Από το: www.sportdrive.gr
Audi A1 2010
Audi A1 2010
Audi A1 2010
Audi A1 2010
Photos: Audi
Ψάχνουμε, διαβάζουμε προσεκτικά, και επιλέγουμε.
Ακολουθεί ένα απάνθισμα από δημοσιεύματα γιά το καινούργιο Audi A1.
Υπογραμμίσεις: Athens Car Blog
- Ιδιαίτερη εντύπωση επίσης προκαλεί η έντονη κυρτότητα της πίσω κολώνας, που θυμίζει έντονα μοντέλο της κουπέ κατηγορίας.
- Στο εσωτερικό, τα πάντα θυμίζουν… Audi, με πολλά από τα επιμέρους σχεδιαστικά γνωρίσματα να διαθέτουν νεανική αύρα και έντονα σπορτίφ χροιά, θυμίζοντας ακόμα και το ΤΤ.
Από το: www.kathimerini.com.cy
- Η χρωματική του παλέτα θα περιλαμβάνει 10 χρωματισμούς. Τους απλούς: Amalfi White, Cumulus Blue και Brilliant Black, και τα μεταλλικά: Ice Silver, Phantom Black, Teak Brown, Shiraz Red, Scuba Blue, Misano Red και Sphere Blue.
- Για τα πλευρικά «νεύρα» που διασχίζουν την οροφή υπάρχουν τέσσερις εναλλακτικοί χρωματισμοί, που με τη σειρά τους θα δημιουργούν την απαραίτητη διχρωμία, ενώ θα υπάρχουν φώτα ημέρας τεχνολογίας LED στο βασικό εξοπλισμό.
Από το: www.autotriti.gr
- Το κυρτό πίσω τμήμα προσδίδει ένα πιο σπορτίφ στιλ, με τον εσωτερικό διάκοσμο να είναι εφάμιλλος τόσο σχεδιαστικά, όσο και ποιοτικά με τα υπόλοιπα μοντέλα. Οι χώροι για 4 άτομα είναι ιδιαίτερα επαρκείς, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 267 λίτρων.
Από το: news.pathfinder.gr
- Το Α1 πρόκειται να αποτελέσει τον βασικό αντίπαλο του ΜΙΝΙ αλλά και άλλων μοντέλων με lifestyle ορόσημο (π.χ. Alfa Romeo MiTo, Citroën DS3 κ.α.).
- Παρατηρώντας τις φωτογραφίες, διακρίνει κανείς ένα κόμπακτ αμάξωμα, το οποίο εκφράζει για ακόμη μία φορά τη δυναμική άποψη της γερμανικής εταιρείας.
- Οι μηχανικοί της Audi έχουν να παινεύονται πως έχουν κατασκευάσει το ελαφρύτερο μοντέλο στην κόμπακτ premium κατηγορία, καθώς το αμάξωμα ζυγίζει από 1.045 κιλά.
Από το: www.cityauto.gr
- Το Α1 είναι πλέον το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Audi και ίσως το πιο κουκλίστικο.
- Άλλωστε, οι Γερμανοί, δεν το κρύβουν, έχουν ιδιαίτερη αδυναμία στο «μικρό» τους και το σχεδιαστικό τμήμα φρόντισε να δώσει τον καλύτερό του εαυτό.
- Οι ιθύνοντες της εταιρίας ισχυρίζονται πως οι τιμές θα ξεκινούν (στην τοπική αγορά) περίπου από 16.000 € και ο εξοπλισμός θα περιλαμβάνει πολλά περισσότερα από τα απαραίτητα καθώς θα υπάρχει στάνταρ το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP).
Από το: www.protothema.gr
- Εδώ και καιρό είχαν διαρρεύσει φωτογραφίες για το νέο Audi A1, αλλά επιτέλους ήρθε η ώρα να τις δούμε και με την επίσημη ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας. Το νέο μικρό αναμένεται να τραβήξει τα βλέμματα με την ομορφιά και τον δυναμισμό στο σχεδιασμό του.
- Το A1 όμως θα διατίθεται σε μπόλικους χρωματισμούς του αφού στο σύνολο αυτών θα είναι δέκα και συγκεκριμένα οι Amalfi White, Cumulus Blue και Brilliant Black, και τα μεταλλικά: Ice Silver, Phantom Black, Teak Brown, Shiraz Red, Scuba Blue, Misano Red και Sphere Blue.
- Η διαφορετική πινελιά όμως θα είναι στα «πλευρά του» όπου οι τέσσερις διαφορετικοί χρωματισμοί δημιουργούν την απαραίτητη διχρωμία. Εκτός του χρωματισμού περιλαμβάνεται και φωτισμός τεχνολογίας LED τόσο στα φωτιστικά σώματα όσο και στο εσωτερικό του.
Από το: www.sportdrive.gr
Audi A1 2010
Audi A1 2010
Audi A1 2010
Audi A1 2010
Photos: Audi