Τον τελευταίο καιρό, τα media ασχολούνται αρκετά με το θέμα της καταργημένης απόσυρσης, και συγκεκριμένα με το αν, πότε και πώς θα πάρουν τα λεφτά τους αυτοί που πρόλαβαν και απέσυραν το σαράβαλό τους.
Αυτό που βλέπουμε σε αυτή την ιστορία το έχουμε ξαναματαδεί άπειρες φορές... Πιό deja vu δεν γίνεται.
Δεν υπάρχει τρόπος να νικηθεί η Λερναία Υδρα και η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία της.
Αν είναι κανείς έστω και ελάχιστα αντικειμενικός και ίσως λίγο καλοπροαίρετος, δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι τις τελευταίες δεκαετίες έχουν περάσει από διάφορα Υπουργεία κάποιοι Υπουργοί με καλές προθέσεις.
Κι όμως δεν έχει αλλάξει τίποτα. Το τέρας είναι πάντα εκεί. Και μάλλον θα μείνει γιά πάντα εκεί, εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.
Παρακάτω, μία σειρά από αναπάντητα "Γιατί" εκ μέρους του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ).
Το δελτίο τύπου δεν είναι σημερινό, όμως αν το δει κανείς σε επίπεδο γενικότερου προβληματισμού είναι μάλλον διαχρονικό.
Οι υπογραμμίσες με bold δικές μας, στα σημεία με εξαιρετικό γραφειοκρατικό ενδιαφέρον.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με αφορμή την κοινοποίηση της απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών προς τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, με θέμα την καταβολή κινήτρων της απόσυρσης και αγοράς αυτοκινήτου, ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας υποβάλλει προς κάθε ενδιαφερόμενο τα παρακάτω ερωτήματα, προς σκέψη και προβληματισμό :
ΓΙΑΤΙ καταργήθηκε τόσο «βίαια» η απόσυρση αφού όπως αναφέρεται στην απόφαση «Δεν προκαλείται πρόσθετη δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού»;
ΓΙΑΤΙ δεν τηρούνται οι διαδικασίες που προβλέπονταν από την προηγούμενη κοινή Υπουργική απόφαση και βάσει της οποίας η πληρωμή γίνεται με την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, όπως άλλωστε αναφέρεται και στη νέα Υπουργική Απόφαση;
ΓΙΑΤΙ αποφασίστηκαν αιφνιδιαστικές αλλαγές στο τρόπο πληρωμής με δαιδαλώδεις και χρονοβόρες διαδικασίες;
ΓΙΑΤΙ θα πρέπει η διαδικασία της επιβεβαίωσης τόσο της καταστροφής του παλαιού, όσο και της αγοράς του νέου να γίνει από την αρχή;
ΓΙΑΤΙ θα πρέπει να προσκομιστεί επικυρωμένο αντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας, αφού η νέα άδεια που εκδίδεται αναφέρει την απόσυρση και αντικατάσταση του παλαιού αυτοκινήτου και η οποία είναι δημόσιο έγγραφο;
ΓΙΑΤΙ θα πρέπει να προσκομιστεί βεβαίωση της υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών ότι το νέο όχημα ανήκει στην κατηγορία euro4 και άνω, αφού αν δεν πληρείται αυτή η προϋπόθεση, δεν εκδίδεται από τις Νομαρχίες η βεβαίωση έκδοσης νέας αδείας κυκλοφορίας σε αντικατάσταση αποσυρθέντος;
ΓΙΑΤΙ απαιτείται φωτοτυπία τιμολογίου αγοράς για την καταβολή του οικονομικού κινήτρου τη στιγμή που πολλές αγορές έγιναν μεταξύ ιδιωτών και δεν υφίσταται προϋπόθεση;
ΓΙΑΤΙ η απόφαση δεν λαμβάνει υπόψη της, ότι τόσο οι έμποροι όσο και οι καταναλωτές λειτούργησαν και ανέλαβαν υποχρεώσεις κυρίως οικονομικού τύπου, με βάση όσα προέβλεπε η διαδικασία της άμεσης πληρωμής, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας καταστροφής και αγοράς;
ΓΙΑΤΙ δεν υπολογίζει κανένας τους καταναλωτές που έχουν μείνει χωρίς αυτοκίνητο, αφού περίμεναν να εισπράξουν τα χρήματα, τα οποία θα έδιναν ως προκαταβολή για την αγορά του νέου και βρίσκονται αναπάντεχα και χωρίς αυτοκίνητο και χωρίς χρήματα;
ΓΙΑΤΙ κανείς από τους αρμόδιους δεν αντιλαμβάνεται τους κραδασμούς που δημιουργεί στην αγορά μια τέτοια απόφαση, που το μόνο που προσφέρει είναι γραφειοκρατία , ταλαιπωρία και αμφισβήτηση;
ΓΙΑΤΙ η απόφαση δεν συντάσσεται με τις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων, αλλά τους δημιουργεί τεράστιο διαχειριστικό κόστος, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο τις δύσκολες συνθήκες μέσα στις οποίες προσπαθούν να επιβιώσουν;
ΓΙΑΤΙ μετά από αυτές τις εξελίξεις και τον τρόπο που διαχειρίζεται το κράτος τις υποχρεώσεις του, θα πρέπει να θεωρήσουμε ότι θα ευοδωθεί η γενικότερη προσπάθεια για την δημιουργία φορολογικής συνείδησης;
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΜΠΟΡΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΣΕΕΑΕ)