Αρχές Μαρτίου του 2010 η κυβέρνηση στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για την οικονομία επέβαλε φόρο πολυτελείας στα καινούργια και μεταχειρισμένα εισαγωγής αυτοκίνητα. Η επιβολή του φόρου ανάμεσα στα δύο όμοια είδη ήταν δυσανάλογη προς όφελος του καινούργιου αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με το νόμο ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αγορασμένα από κράτη μέλη της Ε.Ε. κατά τον εκτελωνισμό τους χρεώνονται από τις τελωνειακές αρχές με διπλάσιο και τριπλάσιο φόρο πολυτελείας από το φόρο που πληρώνει ένα ΙΔΙΟ καινούργιο αυτοκίνητο.
Ο Σ.Ε.Ε.Α.Ε. εκπροσωπώντας πάνω από 3.000 επιχειρήσεις του κλάδου διαμαρτυρήθηκε με τρία (3) υπομνήματα στο Υπουργείο Οικονομικών διατυπώνοντας τις θέσεις του οι οποίες είναι:
1. Από την επιβολή του φόρου πολυτελείας στις αρχές Μαρτίου 2010 πολλές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν οδηγηθεί στην πτώχευση καθώς η εμπορία ελαφρώς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από κράτη μέλη της Ε.Ε. καθίσταται ασύμφορη.
2. Ο Σ.Ε.Ε.Α.Ε. ζήτησε και ζήτα την κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα καθότι ο συγκεκριμένος φόρος δεν επιβάλλεται στα μεταχειρισμένα της εγχώριας αγοράς αλλά παράλληλα η επιβολή του στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που προέρχονται από κράτη μέλη της Ε.Ε. σε σχέση με τα όμοια καινούργια είναι δυσανάλογη και πάντα προς όφελος των καινούργιων ε.ι.χ.. Ο φόρος όπως επιβάλλεται παραβιάζει το άρθρο 110 της συνθήκης της Λισσαβόνας όπως και την αρχή της αναλογικότητας.
Πρόσφατα η κυβέρνηση παρουσίασε νόμο στο οποίο επιδοτεί την αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου με αφαίρεση έως και 100% του τέλους ταξινόμησης αφήνοντας εκτός τα ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ΙΔΙΩΝ προδιαγραφών και
μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις προτάσεις που κατατέθηκαν από τον Σ.Ε.Ε.Α.Ε. στο Υπουργείο Οικονομικών με υπομνήματα.
Κατ’ αυτό τον τρόπο δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και αποκλείονται από το δικαίωμα του επιχειρείν επιπλέον χιλιάδες επιχειρήσεις οι οποίες οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια στην οικονομική καταστροφή αφήνοντας επιπλέον χιλιάδες άνεργους.
Ο νόμος που έχουμε αυτή τη στιγμή στο χέρι μας μόνο ως απαράδεκτος μπορεί να χαρακτηριστεί. Αδικεί κατάφορα το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς αυτοκινήτου (εμπόριο εισαγόμενων και εγχώριων μεταχειρισμένων) χωρίς κανένα μάλιστα σοβαρό λόγο γιατί να πρέπει να γίνει αυτό. Καθοδήγει τον καταναλωτή στην αγορά ενός καινούριου μόνο αυτοκινήτου και απαξιώνει για άλλη μια φορά τα αυτοκίνητα που έχουμε εμπόρευμα, αλλά και των καταναλωτών που αγόρασαν κάποιο αυτοκίνητο το αμέσως προηγούμενο διάστημα.
Στην πράξη αποκλείει την πλειοψηφία των καταναλωτών που πλήττονται από τα οικονομικά μέτρα την δυνατότητα αλλαγής του παλαιού και ρυπογόνου αυτοκινήτου τους με ένα ελαφρώς μεταχειρισμένο καθαρών προδιαγραφών EURO4, EURO5 με λίγα χρήματα.
Καλούμε την κυβέρνηση δημόσια στην άμεση κατάργηση ή εξομοίωση με τα καινούργια του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που προέρχονται από άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε..
Καλούμε την κυβέρνηση να συμπεριλάβει στο μέτρο της απόσυρσης και τα ελαφρώς μεταχειρισμένα οχήματα ιδίων προδιαγραφών.
Στην περίπτωση που δεν εισακουσθούμε θα αναγκαστούμε να προσφύγουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείαςκαι στην Κοινοτική Δικαιοσύνη για να προασπίσουμε τη βιοσιμότητα και τα συμφέροντα του κλάδου που εκπροσωπούμε.
Η στήριξη της αγοράς αυτοκινήτου έχει μεγάλη συνεισφορά στο Α.Ε.Π. της χώρας πρέπει να είναι ενιαία και πάντα με γνώμονα τις συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.
Γραφείο Τύπου ΣΕΕΑΕ