Είχε πολύ ενδιαφέρον στις αρχές Νοεμβρίου, που βλέπαμε στα κανάλια κάποιους παράγοντες της αγοράς, πάρα πολύ χαρούμενους και πάρα πολύ αισιόδοξους (ήταν κάπως σφιγμένο το χαμόγελο βέβαια...) να λένε διάφορα χαριτωμένα...
-Μα, όχι, τί λέτε! Δεν υπάρχει πρόβλημα, κανένα πρόβλημα! Εντάξει, είχαμε κάποια μείωση τον Οκτώβριο, αλλά μιλάμε γιά μόνο 6,7% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2007!! Ούτε καν 7%!! Δεν έχει πρόβλημα η αγορά, αγοράζει ο κόσμος!
Και τα άκουγε αυτά η αγορά, εκεί που δεν πάταγε άνθρωπος στο μαγαζί, και όποιος πάταγε μετά δεν του εγκρινόταν το δάνειο, και το μαύρο δάκρυ έτρεχε πάνω στο γραφείο, όπου πάνω στο γραφείο ήταν και το μπουκάλι με το ουίσκυ από νωρίς το μεσημέρι γιατί κάπου πρέπει να πνίξει και τον πόνο του ο άνθρωπος, και το κλάμα γινόταν γέλιο... Δηλαδή όχι ακριβώς γέλιο, κλαυσίγελως.
-Καλά, τί λέει ο άνθρωπος;;!! Πού ζεί;;!!
Η αλήθεια είναι ότι τα νούμερα ήταν σωστά. Τον Οκτώβριο η πτώση ήταν 6,7%, αλλά τότε παραδίνονταν αυτοκίνητα που είχαν παραγγελθεί πολύ νωρίτερα...
Γιά τον Νοέμβριο, τα νούμερα είναι αλλιώς. Και πάλι, ακόμη και τον Νοέμβριο, υπάρχουν κάποιες παλιότερες παραγγελίες...
Τον Νοέμβριο η πτώση σε σχέση με τον 11/2007 ήταν 32,9%.
Δεν φαντάζομαι να βγεί κανένας χαριτωμένος χαμογελαστός παράγοντας να πεί "Πολύ καλά τα πήγαμε! Μόνο 32,9 ούτε 33% δεν ήταν η πτώση!"...
Πέρισυ τον Νοέμβριο πουλήθηκαν 19.977 αυτοκίνητα, και φέτος 13.402. Μιά χαρά...
Γιά τα μεταχειρισμένα δεν υπάρχουν στοιχεία, αλλά εκεί η πτώση είναι μεγαλύτερη.
Και την αντιλαμβάνεται κανείς ανάλογα με το πώς πήγε το μαγαζί του, αλλά και τί ακούει από φίλους, συναδέλφους κλπ.
Εδώ ακούς διάφορα ωραία: "Ποιό 32,9%;;!! Να μή σου πώ 90%!!"
Στα καινούργια, τα ποσοστά της πίκρας κυμαίνονται.
Την μεγαλύτερη πτώση την είχε η Citroen με -68,3%. Πέρισυ τον Νοέμβριο πούλησε 1.022 αυτοκίνητα, και φέτος 324. Δεν πρέπει να είναι πολύ καλά ψυχολογικά οι dealers στο δίκτυό της...
Μιά χαρά τα πήγε και η Kia με -60%. Πέρισυ πούλησε 550 αυτοκίνητα, και φέτος 220.
Το ίδιο και η Hyundai με -44%, αλλά δεν την φθάνει την Opel που είναι λίγο καλύτερη με -48,4%, ούτε και την Mazda που κατάφερε το εντυπωσιακό -52,1%.
Ενδεικτικά, κάποια νούμερα ακόμη:
VW -3,1 -Πολύ λίγο, που σημαίνει ότι αν δεν ήταν σε τέτοιο χάλι η αγορά, θα είχε αρκετή αύξηση.
Toyota -21,8% -Μπορεί να είχε πτώση, αλλά είναι 1η στις πωλήσεις γιά τον Νοέμβριο.
Fiat -7,5% -Μιά χαρά τα πάει η Fiat με μόνο τόσο.
BMW -42,9% -Επεσε κάμποσο η BMW, δυστυχώς συμβαίνουν αυτά...
Audi +9,4% -Δεν είναι λάθος το +, είχε αύξηση η Audi. Και στο σύνολο των 11 μηνών είχε επίσης αύξηση 15,2%.
Αύξηση είχε και η Ford γιά τον Νοέμβριο, και μάλιστα 10,3%, αλλά στο σύνολο των 11 μηνών είχε μείωση -18,3%.
Mercedes -15,2% -Μιά χαρά κρατιέται η Mercedes, η ανάγκη γιά κοινωνική καταξίωση δεν μειώνεται εύκολα...
Στην China Motors μάλλον ανοίγουν σαμπάνιες... Η SH Auto είχε μιά θεαματική αύξηση 200% σε σχέση με πέρισυ τον Νοέμβριο! Συγκεκριμένα, ενώ πέρισυ είχε ταξινομήσει 1 (ένα) τεμάχιο, φέτος ταξινόμησε 3 (τρία)! (SH Auto είναι αυτά τα φθηνά κινέζικα SUV τα Ceo, που δεν είναι και τόσο φθηνά τελικά.).
Πάντως έχουν πουληθεί 97 τεμάχια από αυτά τα Ceo από την αρχή του χρόνου.
Οπως φαίνεται έχουν μέλλον τα κινέζικα.
Η Bentley, σταθερή αξία: Ενα αυτοκίνητο πούλησε πέρισυ τον Νοέμβριο, ένα και φέτος. Και από την αρχή του χρόνου έχουν ταξινομηθεί 17 Bentley. Ατιμη φτώχεια...
Επίσης, μέχρι και τον Νοέμβριο έχουν ταξινομηθεί 8 Lamborghini, 18 Ferrari και 23 Maserati. Ατιμη φτώχεια...
Στοιχεία γιά το τί έγινε τον Νοέμβριο στις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης δεν υπάρχουν ακόμη, το επόμενο δελτίο τύπου από τις Βρυξέλλες θα είναι έτοιμο στις 16 Δεκεμβρίου. Το αναμένουμε με πολλή περιέργεια...
Γιά τον Οκτώβριο που το ποσοστό πτώσης στην Ελλάδα ήταν μόνο 6,7%, ο μέσος όρος στην διευρυμένη Ευρώπη ήταν 14,5%.