Ο πάρα πολύ πιασάρικος τίτλος μετράει, και μάλιστα μετράει πολύ...
Αυτό πιά, το ξέρουν ακόμα και οι μαθητευόμενοι δημοσιογράφοι.
Ειδικά άμα είναι και πάρα πολύ εμπνευσμένος και πρωτότυπος ο τίτλος, όπως αυτό το "Αυτοκίνητα ώρα μηδέν", μετράει ακόμα περισσότερο -είναι αυτό το "Ωρα μηδέν" που κάνει την διαφορά...
Κάνουμε λοιπόν κλίκ στον πιασάρικο τίτλο στα Google News, και πέφτουμε πάνω σε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο της εφημερίδας "Η Σημερινή" της Κύπρου (χθεσινό, 18-11-`09), το οποίο το υπογράφει η κυρία ΝΑΝΣΙΑ ΠΑΛΑΛΑ ΧΑΡΙΔΗ (το γράφω όλο σε κεφαλαία όπως είναι γραμμένο ακριβώς, γιατί δεν ξέρω πως τονίζεται το ΠΑΛΑΛΑ).
Το θέμα είναι η τραγική κατάσταση της αγοράς αυτοκινήτων στην Κύπρο, η μείωση κατά 49% των πωλήσεων ιδιωτικών αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο, και η επίσημη πρόταση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων προς την Κυπριακή Κυβέρνηση γιά κίνητρα απόσυρσης, η οποία πρόταση όμως έμεινε στο περιθώριο γιά να επανεξεταστεί το 2010.
Εχει κάποια ενδιαφέροντα σημεία το άρθρο, ειδικά εκεί που κάνει κάποιους συσχερισμούς με αυτά που συμβαίνουν στην υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα. (Τα παρακάτω είναι copy-paste από το άρθρο) (Οι υπογραμμίσεις είναι δικές μας)
Σύμφωνα με τον Κυριάκο Ζηντίλη, η κατάσταση θα μπορούσε να βελτιωθεί αν η Κυβέρνηση χωρίς να βγάλει ούτε ένα σεντ από την τσέπη της προωθούσε την πρόταση για απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων, πρόταση η οποία θα τη βοηθούσε μάλιστα να εισπράξει κάποια χρήματα από τους φόρους.
Η πρόταση την οποία έχουμε εισηγηθεί επίσημα, τόνισε, είναι αυτοχρηματοδοτούμενη και αφορά στην απόσυρση των αυτοκινήτων 1,6 λίτρων (δεκαεξάρια) ηλικίας δέκα χρόνων και αντικατάστασή τους με καινούρια, με χορηγία ύψους 2.500 ευρώ.
Με την πρότασή μας αυτή, τόνισε ο κ. Ζηντίλης, η Κυβέρνηση δεν θα ζημιώσει ούτε και θα βγάλει λεφτά από τα ταμεία της. Κι αυτό, διότι το κράτος εισπράττει 2935 ευρώ για κάθε 16άρι αυτοκίνητο που πωλείται υπό τη μορφή αδειών, ΦΠΑ και άλλων φόρων.
Παρόμοια σχέδια εφαρμόζονται σε 12 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ στην Ελλάδα το σχέδιο απόσυρσης είναι πολύ πιο γενναιόδωρο, αφού η ελληνική κυβέρνηση προσφέρει 5.500 ευρώ για όλα τα αυτοκίνητα που αντικαθίστανται.
Προφανώς δεν έχει φθάσει ακόμα το χαμπέρι εκεί κάτω στην μακρινή Κύπρο, ότι δηλαδή καταργήθηκε η απόσυρση εδώ πάνω στην μακρινή Ελλάδα.
Αλλά και το προηγούμενο χαμπέρι, αυτό με τα ποσά των κινήτρων της απόσυρσης εδώ στην Ελλάδα, μάλλον δεν έφθασε σωστό.
Φαίνεται βράχηκε το ταχυδρομικό περιστέρι εκεί στο μακρύ ταξίδι του πηγαιμού προς την μακρινή Κύπρο, παπάριασε το χαρτάκι στο ποδαράκι του, μουτζούρωσε το μελάνι, και το ποσό της απόσυρσης τους φάνηκε γιά 5.500 ευρώ...
Το link της εφημερίδας "Η Σημερινή": http://www.sigmalive.com/simerini