31/7/09

Οι πέννες και τα ξυραφάκια

Εδώ και μερικά χρόνια, η ατμόσφαιρα στον χώρο του ειδικού τύπου είναι κάπως βαρειά, και σε αυτό δεν φταίνε ούτε τα τσιγάρα, ούτε τα βρώμικα φίλτρα των air condition.
Κλινικές έρευνες απενοχοποίησαν το παθητικό κάπνισμα γιά τα αναπνευστικά προβλήματα πολλών εντύπων, και στο ίδιο ακριβώς συμπέρασμα κατέληξαν και οι νεκροψίες που διενεργήθηκαν σε αυτά που εξέπνευσαν.

Τα αίτια της ασθένειας αναζητούνται ακόμα, και όσο συνεχίζονται οι φιλοσοφικές αναζητήσεις γίνονται παράλληλα και περικοπές εξόδων, με αποτέλεσμα οι πέννες να δίνουν προοδευτικά την θέση τους στα ξυραφάκια γιά τις φλέβες.

Στην βαρειά από τους καπνούς ατμόσφαιρα πάνω από το τραπέζι με τα γεμάτα τασάκια και τα ουίσκια, πλανιόταν ένας μοιρολατρικός πεσσιμισμός, τόσο πυκνός που μπορούσες να τον κόψεις φέτες με το κουζινομάχαιρο.

- Ασε... Πάει... Δεν υπάρχουν πιά αναγνώστες... -αναστεναγμός.
- Τί να λέμε τώρα... Κανείς δεν ενδιαφέρεται πιά να διαβάσει... -βαθύς αναστεναγμός.
- Πάει, θα το κλείσουμε το κατάστημα... -λυγμός.

Στο σημείο αυτό, κάποιος εξέφρασε έναν ανήκουστο προβληματισμό:
- Η κότα έκανε το αυγό, ή το αυγό την κότα...;

- Τί εννοείτε;

- Συγγνώμη, με το συμπάθειο δηλαδή, αλλά μήπως οι αναγνώστες δεν διαβάζουν επειδή δεν υπάρχουν κείμενα που να βλέπονται; Συγγνώμη, εννοώ να διαβάζονται...

Θεωρήθηκε τόσο εξωφρενικό αυτό που είπε, που την επομένη απολύθηκε, αλλά λίγο αργότερα βρέθηκε στις δημόσιες σχέσεις κάποιας αντιπροσωπείας με τριπλάσιο μισθό, και βρήκε την υγειά του ο άνθρωπος, μάλιστα πάχυνε κιόλας, γιατί με τον προηγούμενο μισθό είχε μείνει πετσί και κόκκαλο.

Στο μεταξύ, το air condition συνέχιζε να ανακυκλώνει τον μυρωδάτο από τους καπνούς αέρα, οι αναστεναγμοί γινόταν όλο και πιό ηχηροί, τα τασάκια γέμιζαν, τα ποτήρια με τα ουίσκια άδειαζαν, και οι περικοπές συνεχιζόταν -όχι στο ρεύμα και στα ουίσκια, μόνο στους μισθούς...


Παράλληλα, και ως αποτέλεσμα κυρίως των περικοπών, διαμορφωνόταν σιγά-σιγά κάποια πολύ ιδιαίτερα στυλ και απόψεις στον χώρο, που κατέληξαν στην πορεία του χρόνου σε τρείς βασικές (χονδρικά...) κατηγορίες.

Κατηγορία Α'

Στον τομέα Νέα / Ειδήσεις / Παρουσιάσεις τα κείμενα είναι γραμμένα σε σωστά ελληνικά, και με σπάνιες ασυναρτησίες, ασυνταξίες και ορθογραφικά λάθη, γιατί είναι πάντα copy-paste από τα δελτία τύπου.

Στον τομέα Τεστ / Δοκιμές κλπ, η δυστυχισμένη ελληνική γλώσσα βαριαναστενάζει η καψερή, το κλίμα όμως είναι πάντα σταθερό:

- Οι επιδόσεις του Fyunkai 1.4 MPi Superjet αν και δεν είναι κορυφαίες, ικανοποιούν απόλυτα γιά τα μέτρα της κατηγορίας. Ακολουθούν οι μετρήσεις copy-paste από το δελτίο τύπου, μαζί με την κατανάλωση η οποία δεν είναι υπερβολική.
- Η οδική συμπεριφορά του είναι απόλυτα ασφαλής, και σε καμμία περίπτωση δεν προβληματίζει.
- Οι εσωτερικοί χώροι, αν και δεν είναι κορυφαίοι, είναι απόλυτα ικανοποιητικοί γιά την κατηγορία.
- Ο χώρος αποσκευών, ομοίως ως ανωτέρω, copy-paste.

Ακολουθούν τα σοβαρά μειονεκτήματα του αυτοκινήτου:
- Το κατώφλι του χώρου αποσκευών είναι κάπως ψηλά, και δεν διευκολύνει την φόρτωση ογκωδών αντικειμένων (ψυγείων πχ).
- Ο χώρος γιά τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι σχετικά περιορισμένος (αν ξεπερνούν το 1,90m).

Ακολουθεί το συμπέρασμα:
- Το Fyunkai 1.4 MPi Superjet είναι μία τίμια πρόταση στην κατηγορία, και αξίζει την προσοχή του υποψήφιου αγοραστή.

Κατηγορία Β'

Στην κατηγορία αυτή κυριαρχούν ο λυρισμός και το συναίσθημα:

- Μία σελίδα 500-600 λέξεων αφιερώνεται στην έκσταση του κατεβάσματος από 4η-3η όταν το στροφόμετρο πλησίασε τον κόφτη ενώ τα λάστιχα άφηναν το πέλμα τους στην άσφαλτο.

- Η επόμενη επική σελίδα 700-800 λέξεων αφιερώνεται στα ρίγη συγκινήσεως όταν γέμισε η 6η στην ευθεία δοκιμών.

- Ο λογοτεχνικός οίστρος κορυφώνεται γεμάτος λυρισμό σε δύο σελίδες 1300 λέξεων γιά το ηδονικό ντελίριο του drift στην ανηφορική δεξιά κλπ, κλπ.

Κατηγορία Γ'

Η κατηγορία αυτή στην οποία κυριαρχεί η άποψη του ειδικού, είναι σχετικά περιορισμένη, γιατί είναι λίγοι και οι ειδικοί. Είναι όμως πάαααρα πολύ ειδικοί, και γι’ αυτό κάνουν μπαμ.

Ο ειδικός, ο οποίος συνήθως δεν θεωρεί ειδικούς τους υπόλοιπους ειδικούς, είναι απολύτως πεπεισμένος ότι διαθέτει λογοτεχνικό ταλέντο.
Φυσικά, φροντίζει να το επιδεικνύει (το ταλέντο) ανα 2-3 προτάσεις το πολύ, με αποτέλεσμα να καταστρέφει το κείμενο, που καταλήγει ασυνάρτητο, ενώ αλλιώς θα ήταν μιά χαρά.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει με την επίδειξη εξυπνάδας που επίσης είναι συνηθισμένη, αλλά αυτή η περίπτωση είναι κάπως πιό βατή, γιατί τουλάχιστον διατηρείται ο ειρμός του κειμένου.

Γενικά και συνοπτικά, αυτό είναι το κλίμα που επικρατεί. Πολύ υγρό δηλαδή. Εχει και κουνούπια, γιατί η περιοχή είναι ελώδης.

Βέβαια υπάρχουν κάποιες λίγες νησίδες στο έλος, όμως δυστυχώς η στάθμη των υδάτων όλο και ανεβαίνει...


Ετσι λοιπόν, και μέσα στην υγρασία αυτής της ελώδους περιοχής, όταν άκουσα γιά κάποιο καινούργιο περιοδικό, το είδα κάπως επιφυλακτικά...
Το έργο "Ενα περιοδικό διαφορετικό από τα άλλα!!!" το έχω ξαναδεί...
Και μάλιστα δεν χρειάζεται να το δει κανείς. Από το trailer το καταλαβαίνεις ότι θα κάνει κοιλιά στη μέση, και ότι δεν θα έχει happy end.

Ομως τελικά, το trailer του Stop and Go μου άρεσε, οπότε είπα να καθίσω να δω και το έργο κανονικά.
Ως σινεφίλ, λοιπόν, πρέπει να τονίσω ότι δεν άρχισα να χασμουριέμαι από το πρώτο 10λεπτο.

Και έτσι, μετά από πολλή δουλειά (πάρα πολλή λέμε...), προέκυψε αυτό το Stop and Go, το πρώτο της νέας εποχής.
Ελπίζω να αρέσει το έργο στους σινεφίλ και στους κριτικούς αλλά πρέπει να προσθέσω ότι σε αυτό το πρώτο επεισόδιο, επειδή είχαμε κάποια τεχνικά προβλήματα στα γυρίσματα, λείπουν κάποια θέματα που στα επόμενα τεύχη θα υπάρχουν σταθερά. Οπως -πχ- κάποια οδηγικά / ταξιδιωτικά / φωτογραφικά κομμάτια στην Αθήνα και σε όλη την Ελλάδα, που θα βλέπουν το θέμα αυτοκίνητο και την ζωή μαζί του από κάποια διαφορετική οπτική γωνία.

Θα φανεί στην πορεία λοιπόν, ότι το Stop and Go δεν κυκλοφορεί/οδηγεί μόνο στην Αθήνα και στην Κρήτη, αλλά σε όλη την Ελλάδα, από το Διδυμότειχο και τα Ζαγοροχώρια, μέχρι την Μάνη και την Κάρπαθο.

Αυτά...

Κωνσταντίνος Χουλιάρας

*Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Stop and Go 15-7-2009

25/7/09

Απόσυρση: Τί γίνεται με τα μεταχειρισμένα;

Ο Σύνδεσμος Εμπόρων, θα ήθελε βέβαια να ισχύσει η απόσυρση και γιά τα μεταχειρισμένα μετά το 2005.
Πραγματικά, κάτι τέτοιο θα βοηθούσε και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, εκτός από τις αντιπροσωπείες και τους dealers.
Θα βοηθούσε και τον κόσμο φυσικά, γιατί είναι πολλοί αυτοί που κυκλοφορούν με ταλαίπωρα παλιά μοντέλα, αλλά δεν θα μπορέσουν ή δεν θα θελήσουν να χρεωθούν γιά ένα καινούργιο, έστω και με απόσυρση.

Παρακάτω, το υπόμνημα που έστειλε ο ΣΕΕΑΕ στο ΥΠΕΧΩΔΕ:

Προς : ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
Υπ’ όψιν : ΥΠΟΥΡΓΟΥ κου Γ. ΣΟΥΦΛΙΑ
Κοιν. : ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ κον Ε. ΜΠΑΛΤΑ
ΘΕΜΑ : ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Κύριε Υπουργέ,

Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (Σ.Ε.Ε.Α.Ε.) υποδέχεται με ικανοποίηση την δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Τα μέτρα μας βρίσκουν σύμφωνους αφού πολύ καιρό τώρα έχουμε τονίσει ότι ήταν επιτακτική η ανάγκη για να θεσπίσει η πολιτεία κίνητρα αντικατάστασης των παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων αλλά και αντικίνητρα κυκλοφορίας τους.

Υπολογίζουμε ότι όπως συνέβη και στο πρόσφατο παρελθόν, τα όποια μέτρα ανακοινώνονται από την κυβέρνηση αφορούν και την αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Έτσι λοιπόν σας ζητούμε, να διευκρινίσετε / επιβεβαιώσετε ότι τα κίνητρα αντικατάστασης (απόσυρση) αφορούν και τα ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που ανήκουν στις οδηγίες εκπομπής καυσαερίων euro4 και euro5 είτε εισαγωγής είτε της εγχώριας αγοράς.

Η αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί στα μέλη του Συνδέσμου μας καθώς και η ανησυχία για τις εξελίξεις απαιτούν διευκρινίσεις όσον αφορά το εύρος των μέτρων και τη γρήγορη εφαρμογή τους αφού τα οφέλη θα είναι πολλαπλά.
Θα δοθεί η ευκαιρία σε όσους δεν έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο πληρώνοντας δέκα, δώδεκα ή και δεκαπέντε χιλιάδες ευρώ να αντικαταστήσουν το παλαιό αυτοκίνητο τους - που μόνο τυχαία δεν βρίσκονται ακόμα με αυτό - με ένα καθαρό, ελαφρώς μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, ξοδεύοντας πολύ λιγότερα χρήματα.

Θα επιταχυνθεί ο χρόνος ανανέωσης του στόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων και θα μειωθεί γρηγορότερα ο μέσος όρος ηλικίας, επιταχύνοντας τα ευεργετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον.

Θα στηρίξετε χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που απασχολούν δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους και οι οποίες τους τελευταίους μήνες παρακολουθούν τις εξελίξεις στην αγορά καταγράφοντας ζημίες από την απαξίωση των εμπορευμάτων τους, αφού όλα τα μέτρα προωθούν την αγορά καινούριου αυτοκινήτου.

Κύριε Υπουργέ,

Ως Σύνδεσμος θα στηρίξουμε τα μέτρα, αφού ευνοούν το περιβάλλον, την αγορά και τους καταναλωτές και ζητούμε την συνδρομή σας για τη δημιουργία ξεκάθαρου περιβάλλοντος αγοράς που θα εξασφαλίσει την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.

Είμαστε σίγουροι ότι με τις διευκρινίσεις σας, και τα καταστήματα θα υποστηρίξετε, αλλά και τους χιλιάδες καταναλωτές που δεν έχουν οικονομική δυνατότητα αγοράς καινούριου αυτοκινήτου και που αποκλείονται.

24/7/09

Η απόσυρση, ο χαλβάς Φαρσάλων και τα diesel

Από τα τέλη Ιουνίου είχε αρχίσει να υπάρχει μιά κάποια ανησυχία στην αγορά, και προς τα μέσα Ιουλίου η αγωνία είχε κορυφωθεί. Ο Αύγουστος πλησίαζε αργά και απειλητικά, και ούτε κουβέντα γιά το τί θα γίνει με τα μειωμένα τέλη ταξινόμησης που πλησίαζαν στην λήξη τους.

Κάποια στιγμή, στις 17 Ιουλίου, ο ΣΕΕΑΕ (Σύνδεσμος Εμπόρων) έστειλε ένα υπόμνημα στο Υπουργείο Οικονομικών, το βαθύτερο νόημα του οποίου ήταν:
- Τί θα γίνει Υπουργέ μου με την περίπτωσή μας...; Κάντε κάτι, γιατί έτσι όπως πήγε η δουλειά μέχρι τώρα με τα μειωμένα τέλη ταξινόμησης, μετά τον Αύγουστο, πάει, καταστραφήκαμε!

Στο υπόμνημα ο ΣΕΕΑΕ έκανε προτάσεις γιά την περιβόητη απόσυρση, αλλά και την επίσης περιβόητη πετρελαιοκίνηση, με τεκμηριωμένα επιχειρήματα, όπως συνήθως.
Και βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά, έχει μαλλιάσει η γλώσσα τους να λένε τα ίδια και τα ίδια, φωνή βοώντος εν τη ερήμω, απορώ πώς δεν βαρέθηκαν...

Τελικά όμως, η προσπάθεια δεν πήγε χαμένη. Ο αγώνας τώρα δικαιώνεται!
Ο κ.ΥΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε την απόσυρση, και γέλασε το χειλάκι του κάθε πικραμένου. Βέβαια, δεν νομίζω ότι είχαν καμμιά στενοχώρια τα συναρμόδια Υπουργεία γιά το άν θα πάθει καταστροφή ο κλάδος, αν θα κλείσουν επιχειρήσεις κλπ, κλπ... Αλλού είναι το θέμα, αλλά δεν είναι του παρόντος.

Με την απόσυρση εντάξει λοιπόν, αλλά με την πετρελαιοκίνηση τίποτα.
Πάει, το ξέκοψε ο Υπουργός.
Δυστυχώς, όσα τεχνικά τεκμηριωμένα επιχειρήματα και να παραθέσει κανείς σχετικά με τις εκπομπές ρύπων των σύγχρονων diesel, πάνε στον βρόντο...

Επειδή δεν είναι εύκολο να υπάρξει τεχνικά τεκμηριωμένος αντίλογος, ίσως η αιτία αυτής της κάθετης άρνησης να έπρεπε να αναζητηθεί σε κάποια εμμονή, η οποία πιθανόν να οφείλεται σε συνειρμικές διαδικασίες εποχής.

Ισως, η λέξη "Diesel" να φέρνει στον νού του Υπουργού την εφιαλτική εικόνα λεωφορείου ΚΤΕΛ ή φορτηγού δεκαετίας `60 το οποίο γκαζώνει στην κεντρική πλατεία των Φαρσάλων ξερνώντας σύννεφα αιωρούμενων σωματιδίων (καπνού) από την εξάτμιση, τα οποία (τα μαυριδερά αηδιαστικά σωματίδια) επικάθηνται επί των αραδιασμένων γύρω από την πλατεία χαλβάδων Φαρσάλων, επηρρεάζοντας καταστροφικά την γεύση, το άρωμα και το χρώμα τους (των χαλβάδων).

Δεν είναι λοιπόν καθόλου αφύσικο, η τραυματική εμπειρία ενός χαλβά Φαρσάλων με γεύση diesel αντί καβουρντισμένου αμυγδάλου, να έχει δημιουργήσει μία εμμονή, η οποία οδήγησε στην κάθετα αρνητική στάση απέναντι στην σύγχρονη τεχνολογία, καταλήγοντας στην πορεία (η εμμονή) μέσα από μία αλληλουχία κοινωνικοπολιτικών διαδικασιών, να μας στερεί την δυνατότητα να κυκλοφορούμε με σύγχρονα οικονομικά αυτοκίνητα.

Τέλος πάντων, τί να κάνουμε τώρα, και ο Υπουργός άνθρωπος είναι, ας λέμε πάλι καλά που έγινε και η απόσυρση και θα αδειάσουν οι δρόμοι από πολλά χρέπια...

22/7/09

Γερμανικές τιμές: Audi A5 Sportback 2009

Με το A5 Sportback η Audi δεν δημιούργησε απλώς ένα 4θυρο coupe που είναι πολύ της μόδας. Με την μεγάλη πίσω πόρτα στην παραδοσιακή λογική liftback, και το σχετικά άνετο πορτμπαγκάζ που τονίζεται και στην φωτογράφιση, στόχος είναι και ο πελάτης που εκτιμά την πρακτικότητα, αλλά δεν θέλει και τον οικογενειακό χαρακτήρα του A4 Avant.
Στην περίπτωση αυτή, οι 4 αντί γιά 5 θέσεις δεν είναι μειονέκτημα, γιατί εκείνο που μετράει είναι ο premium χαρακτήρας του coupe.

Κάπως έτσι διαμορφώθηκαν και οι τιμές του A5 Sportback με βάση αυτές του A4 Avant, ελαφρώς αυξημένες βέβαια.
Η premium λογική δεν φαίνεται μόνο στις τιμές, αλλά και στον κινητήρα βάσης (βενζίνης) που δεν είναι ο 1.8 TFSi αλλά ο 2.0 TFSi με τους 211hp, με αποτέλεσμα το φθηνότερο A5 Sportback να είναι το diesel 2.0 TDi με τους 170hp, το οποίο όμως δεν ενδιαφέρει και πολύ την ελληνική αγορά.

Στην Γερμανία, οι τιμές του A5 Sportback ξεκινούν από 36.050€ γιά το 2.0 TDi 170hp με μηχανικό κιβώτιο και χωρίς τετρακίνηση, όταν το αντίστοιχο A4 Avant 2.0 TDi κάνει 34.600€.
Τα άλλα δύο diesel A5 Sportback, που επίσης δεν ενδιαφέρουν την ελληνική αγορά, είναι το 2.7 TDi 190hp επίσης με μηχανικό κιβώτιο και χωρίς τετρακίνηση (39.300€), και το 3.0 TDi 240hp S-Tronic Quattro (47.950€).

Το A5 Sportback 2.0 TFSi 211hp S-Tronic Quattro που μας ενδιαφέρει, κάνει στην Γερμανία 42.150€, όταν το αντίστοιχο A4 Avant 2.0 TFSi S-Tronic Quattro είναι λίγο φθηνότερο στα 40.500€.
Το ακριβότερο A5 Sportback 3.2 FSi S-Tronic Quattro κάνει 47.000€.

Στην Ελλάδα το A4 Avant 2.0 TFSi 211hp S-Tronic Quattro κάνει 41.200€ τώρα, οπότε μπορεί να υπολογίσει κανείς και γιά το A5 Sportback που αναμένεται. (Η τιμή από το site της Audi 22-7-`09)









Audi A5 Sportback 2009

Photos: Audi

20/7/09

Το λευκό της χλωρίνης: Hamann Typhoon 2009 - Mercedes G55 AMG

Hamann Ultra: Κάνει το λευκό λευκότερο.

Hamann Ultra: Γιά αυτοκίνητα ολόλευκα κι αστραφτερά.

Hamann Ultra: Τέρμα πιά στα γαριασμένα αυτοκίνητα.

Hamann Color: Γιά ζωηρά λαμπερά χρώματα στα χρωματιστά.

Hamann Color: Τέρμα πιά στα ξεθωριασμένα κόκκινα.

Hamann Soft: Μοναδική απαλότητα, στοργή και φροντίδα γιά όλη την οικογένεια.

Hamann Soft: Απαλό, τρυφερό καπιτονέ γιά βελούδινους αγκώνες.

Hamann Typhoon 2009 σε βάση Mercedes G55 AMG

Photos: Hamann

15/7/09

Stop and Go Magazine: Athens Car Blog Inside...

Stop and Go

Athens Car Blog Inside...


Από σήμερα 15-7-2009, και κάθε 15 του μήνα, στα περίπτερα όλης της Κρήτης.

Δεν ξεφυλλίζεται, διαβάζεται...
...

Σκίτσο: Αγγελική Σαλαμαλίκη