Αχχχχ, η Mercedes E200...
Πάνε χρόνια, πολλά χρόνια, κανείς δεν θυμάται πιά πόσα...
Αυτό το αυτοκίνητο, δεν είναι αυτοκίνητο.
Είναι ιδέα, αξία, νόημα ζωής, εσωτερική ανάγκη, ουσία, έμβλημα, λάβαρο...
Είναι ένα όνειρο ζωής.
Ο κοινωνικός ρόλος της Mercedes E-Class έχει αναγνωρισθεί και εκτιμηθεί δεόντως, γι'αυτό άλλωστε πουλάει τρελλά παγκοσμίως.
Μάλιστα τώρα πιά, είναι απόλυτα δίκαιο να μιλάμε όχι απλώς γιά κοινωνικό ρόλο, αλλά γιά κοινωνικό λειτούργημα.
Είναι λειτούργημα να προσφέρεις στον άνθρωπο αυτό που πραγματικά του λείπει, αυτό που δεν κατάφεραν οι κόποι μιάς ζωής.
Αλλωστε, η πραγματικότητα δεν είναι απαραίτητη, μία ψευδαίσθηση είναι αρκετή.
Αυτό δεν είναι αυτοκίνητο, είναι ψυχοφάρμακο, και μάλιστα πολύ δραστικό.
Η αναλγητική δράση της Mercedes E200 σε σοβαρά περιστατικά απώλειας κοινωνικής αυτοπεποίθησης έχει διαπιστωθεί με κλινικές έρευνες παγκοσμίως.
Μάλιστα, έχουν γίνει προτάσεις από διακεκριμένους ψυχαναλυτές, να χορηγείται δωρεάν η E200 από το ΙΚΑ και τα άλλα ταμεία σε σοβαρές περιπτώσεις συμπλεγμάτων κατωτερότητος, αλλά το Υπουργείο Υγείας αντέδρασε έντονα, επιδεικνύοντας άλλη μιά φορά το ανάλγητο πρόσωπό του έναντι των ασφαλισμένων.
Η κίνηση της Mercedes-Benz να ανανεώσει μέσα στο 2009 το όνειρο ζωής, εκτιμάται θετικά από κορυφαίους ψυχολόγους, δεδομένου ότι θα προσφέρει στην αγορά μία πληθώρα από μεταχειρισμένα όνειρα ζωής μοντέλα 2002 - 2008, τα οποία θα προσφέρουν την δυνατότητα σε πολλούς συνανθρώπους μας να αποκτήσουν επιτέλους μία μεταχειρισμένη κοινωνική καταξίωση σε προσιτή τιμή.
Στη συνέχεια, κάποιες φωτογραφίες του ανανεωμένου ονείρου, στο οποίο τα βασικά ονειρικά χαρακτηριστικά παραμένουν αναλλοίωτα, όπως θα όφειλαν φυσικά.
Αλλωστε, τα όνειρα ζωής μπορεί να αλλάζουν μορφή, όμως οι κοινωνικές αξίες παραμένουν σταθερές εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.
Photos: Mercedes-Benz
29/1/09
27/1/09
Δηζελοκίνητο roadster... VW BlueSport Concept 2009
Η Volkswagen μάλλον προσπαθεί να δείξει την οικολογική ευαισθησία της στους αμερικανούς, γιατί μάλλον δύσκολα θα τους προσηλυτίσει στην λατρεία του diesel...
Ωραία ιδέα ένα μικρό roadster από την VW, και θα ήταν ακόμα καλύτερη ιδέα αν είχε σκληρή οροφή.
Και πολύ ωραία εκτέλεση από τον Walter da Silva, έχει ταλέντο, το έχει αποδείξει πολλές φορές.
Υπάρχει και μιά υποψία Audi TT στο όλο design, αλλά το BlueSport μάλλον είναι πιό όμορφο.
Το ερώτημα είναι πόσο ταιριάζει ο ήχος του diesel σε ένα roadster, αλλά δεν έχει τόση σημασία αυτό όσο η οικονομία αυτή τη δύσκολη εποχή...
Photos: VW
Ωραία ιδέα ένα μικρό roadster από την VW, και θα ήταν ακόμα καλύτερη ιδέα αν είχε σκληρή οροφή.
Και πολύ ωραία εκτέλεση από τον Walter da Silva, έχει ταλέντο, το έχει αποδείξει πολλές φορές.
Υπάρχει και μιά υποψία Audi TT στο όλο design, αλλά το BlueSport μάλλον είναι πιό όμορφο.
Το ερώτημα είναι πόσο ταιριάζει ο ήχος του diesel σε ένα roadster, αλλά δεν έχει τόση σημασία αυτό όσο η οικονομία αυτή τη δύσκολη εποχή...
Photos: VW
25/1/09
Πάρε-πάρεεε! Πάρε-πάρεεε! Ελα διαλιέχτε! 1000 Renault προσφορά! Ελα όλα στη φθήνεια!
-Πάρε - πάρεεε! Πάρε - πάρεεε! Ελα κυρία, πάρεεε! Απ'όλα έχωωω! Και Clio έχω, και Megane έχω, και Laguna έχωωω! Πάρε - πάρεεε! Και Scenic έχω, και Koleos έχωωω! Τζάμπα κυρία, τζάμπααα!
-Καλέ; Είναι φρέσκα τα Laguna;;
-Φρεσκότατα κυρία! Σπαρταράνε!
-Πόσο τά'χεις το κιλό τα Laguna;
-Τζάμπα κυρία, τζάμπα! Γιά σένα 2500 κάτω!
-Ακριβά είναι...
-Να σου βάλω ένα Megane κυρία; Γιά σένα 3000 κάτω, τζάμπα! Να σου βάλω ένα Scenic να παγιαίνεις βόλτα τα παιδιά και τα ανήψια; Τζάμπα γιά σένα, 3000 κάτω!
-Μπαγιάτικα μου φαίνονται...
-Να σου βάλω ένα Koleos κυρία;! Ωραίο τζιπ μεγάλο, ψηλό, να βγαίνεις να τρακέρνεις με την ησυχία σου, να παίρνεις παραμάζωμα και τα περίπτερα! Τζάμπα το δίνω, 3000 κάτω γιά σένα!
-Καλέ, με κοροϊδεύεις;! Αυτό δεν είναι Renault, είναι Samsung!
-Οοοόχι κυρία μου, μα τί λέτε, αυθεντικό Renault είναι! Νά! Το γράφει κιόλας!
-Δε θέλω κορεάτικο! ...Καλά, βάλε μου ένα Twingo. Πόσο τά'χεις το κιλό τα Twingo;
-Α, κυρία, δεν έχω προσφορά Twingo, να βάλω Clio τζάμπα 1250 κάτω γιά σένα;!
-...
-Πάρε - πάρεεε! Πάρε - πάρεεε!
-Καλέ; Είναι φρέσκα τα Laguna;;
-Φρεσκότατα κυρία! Σπαρταράνε!
-Πόσο τά'χεις το κιλό τα Laguna;
-Τζάμπα κυρία, τζάμπα! Γιά σένα 2500 κάτω!
-Ακριβά είναι...
-Να σου βάλω ένα Megane κυρία; Γιά σένα 3000 κάτω, τζάμπα! Να σου βάλω ένα Scenic να παγιαίνεις βόλτα τα παιδιά και τα ανήψια; Τζάμπα γιά σένα, 3000 κάτω!
-Μπαγιάτικα μου φαίνονται...
-Να σου βάλω ένα Koleos κυρία;! Ωραίο τζιπ μεγάλο, ψηλό, να βγαίνεις να τρακέρνεις με την ησυχία σου, να παίρνεις παραμάζωμα και τα περίπτερα! Τζάμπα το δίνω, 3000 κάτω γιά σένα!
-Καλέ, με κοροϊδεύεις;! Αυτό δεν είναι Renault, είναι Samsung!
-Οοοόχι κυρία μου, μα τί λέτε, αυθεντικό Renault είναι! Νά! Το γράφει κιόλας!
-Δε θέλω κορεάτικο! ...Καλά, βάλε μου ένα Twingo. Πόσο τά'χεις το κιλό τα Twingo;
-Α, κυρία, δεν έχω προσφορά Twingo, να βάλω Clio τζάμπα 1250 κάτω γιά σένα;!
-...
-Πάρε - πάρεεε! Πάρε - πάρεεε!
24/1/09
Τα Δεκεμβριανά των Βρυξελλών
Αν το δει κανείς συγκριτικά στο σύνολο της Ευρώπης, η ελληνική αγορά δείχνει να κρατιέται κάπως στα πόδια της. Υπάρχουν και χειρότερα δηλαδή, και μάλιστα πολύ χειρότερα...
Οπως λέει το δελτίο τύπου από τις Βρυξέλλες, το 2008 έκλεισε με 14.712.158 αυτοκίνητα στο σύνολο της Ευρώπης (δηλαδή μαζί με τις ανατολικές χώρες - νέα μέλη της ένωσης), και με πτώση 7,8% σε σχέση με το 2007.
Στην Ελλάδα η πτώση ήταν -4,5% (πουλήθηκαν 267.242 αυτοκίνητα), δηλαδή καθόλου άσχημα συγκριτικά με κάποιες χώρες:
Ισπανία: -28,1% και 1.161.176 αυτοκίνητα
Ιρλανδία: -18,7% και 151.607 αυτοκίνητα
Σουηδία: -17,2% και 253.982 αυτοκίνητα
Νορβηγία: -14,4% και 110.617 αυτοκίνητα
Βρεττανία: -11,2% και 2.131.795 αυτοκίνητα
Βέβαια, το να βλέπεις τα χειρότερα και να λες μιά χαρά είμαι, μπορεί να είναι μιά παρηγοριά, αλλά δεν λύνει το πρόβλημα...
Και το πρόβλημα είναι ότι η κρίση ξεκίνησε αργά το 2008, και όχι μόνο στην Ελλάδα όπως λένε κάποιοι, επειδή όλα αργούν εδώ κλπ, κλπ, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Που σημαίνει ότι είναι σε εξέλιξη, και μπορεί να δούμε χειρότερα...
Ο κατήφορος άρχισε πολύ διακριτικά, απαλά απαλά, με μόνο 1,9% το 1ο 3μηνο του 2008, και γκαζώνοντας σιγά σιγά, έφθασε στο -19,3% στο 4ο 3μηνο... Ας ελπίσουμε να φρενάρει...
Η μεγαλύτερη πτώση στην Ευρώπη από το 1993.
Στατιστικά: ACEA
Οπως λέει το δελτίο τύπου από τις Βρυξέλλες, το 2008 έκλεισε με 14.712.158 αυτοκίνητα στο σύνολο της Ευρώπης (δηλαδή μαζί με τις ανατολικές χώρες - νέα μέλη της ένωσης), και με πτώση 7,8% σε σχέση με το 2007.
Στην Ελλάδα η πτώση ήταν -4,5% (πουλήθηκαν 267.242 αυτοκίνητα), δηλαδή καθόλου άσχημα συγκριτικά με κάποιες χώρες:
Ισπανία: -28,1% και 1.161.176 αυτοκίνητα
Ιρλανδία: -18,7% και 151.607 αυτοκίνητα
Σουηδία: -17,2% και 253.982 αυτοκίνητα
Νορβηγία: -14,4% και 110.617 αυτοκίνητα
Βρεττανία: -11,2% και 2.131.795 αυτοκίνητα
Βέβαια, το να βλέπεις τα χειρότερα και να λες μιά χαρά είμαι, μπορεί να είναι μιά παρηγοριά, αλλά δεν λύνει το πρόβλημα...
Και το πρόβλημα είναι ότι η κρίση ξεκίνησε αργά το 2008, και όχι μόνο στην Ελλάδα όπως λένε κάποιοι, επειδή όλα αργούν εδώ κλπ, κλπ, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Που σημαίνει ότι είναι σε εξέλιξη, και μπορεί να δούμε χειρότερα...
Ο κατήφορος άρχισε πολύ διακριτικά, απαλά απαλά, με μόνο 1,9% το 1ο 3μηνο του 2008, και γκαζώνοντας σιγά σιγά, έφθασε στο -19,3% στο 4ο 3μηνο... Ας ελπίσουμε να φρενάρει...
Η μεγαλύτερη πτώση στην Ευρώπη από το 1993.
Στατιστικά: ACEA
23/1/09
Τα Δεκεμβριανά
Αλλαξε κάπως το σκηνικό στην αγορά, στα νούμερα τουλάχιστον, και ενώ τον Νοέμβριο 2008 η πτώση (ελεύθερη πτώση...) σε σχέση με τον 11/2007 ήταν -32,9%, τον Δεκέμβριο ήταν μόνο, ναι μόνο -23,8%!
Ταξινομήθηκαν 7.938 αυτοκίνητα, ενώ πέρισυ τον Δεκέμβριο 10.414.
Συνολικά μέσα στο 2008 ταξινομήθηκαν 267.242 τεμάχια, δηλαδή -4,5% σε σχέση με το 2007 που ήταν 279.794. Δεν ακούγεται άσχημα, αλλά αυτό το -4,5% είναι το νούμερο της παρηγοριάς, γιατί στην πράξη η κατάσταση στην αγορά μάλλον χάλια είναι...
Γιά τον Δεκέμβριο τα νούμερα δεν είναι απόλυτα πραγματικά, όπως πάντα κάθε Δεκέμβριο, μιά και οι περισσότεροι δεν θέλουν να βγάλουν πινακίδες στο τέλος της χρονιάς, όχι μόνο γιά να γλυτώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά γιά να μετράει μοντέλο 2009 το αυτοκίνητο και όχι 2008. Γι'αυτό κάθε Δεκέμβριο οι ταξινομήσεις είναι πολύ λιγότερες από τους άλλους μήνες, και κάθε Ιανουάριο πολύ περισσότερες.
Που σημαίνει ότι με τα νούμερα του Ιανουαρίου είναι που καταλαβαίνεις περίπου τί έγινε τον Δεκέμβριο.
Πάντως όπως φαίνεται λειτούργησαν κάπως όλες αυτές οι προσφορές που έγιναν, και τα διάφορα "Τρέχτε, προλάβετε, τζάμπα τα δίνουμε!".
Βοήθησε λίγο και ο ειδικός τύπος με τα διάφορα "Πάρε - πάρε, τώρα είναι η εποχή!", "Κοψοχρονιά τα δίνουν, άμα δεν πάρετε τώρα, πότε θα πάρετε!", γιατί δεν γίνεται να μη βοηθάς τους πελάτες σου όταν έχουν την ανάγκη σου, και κάπως λειτούργησε η αγορά. Το "κάπως" είναι σχετικό βέβαια, αλλά τέλος πάντων...
Κάποιοι μάλιστα, είχαν και αύξηση τον Δεκέμβριο, και άλλοι που είχαν άσχημη πτώση τον Νοέμβριο, κατάφεραν να την φρενάρουν τον Δεκέμβριο.
Η Volkswagen είχε άνοδο 2,7%, μικρή βέβαια, αλλά και τους προηγούμενους μήνες είχε επίσης μικρή πτώση συγκριτικά. Οταν αντιμετωπίζεις σοβαρά το αυτοκίνητο, σοβαρά και τον πελάτη, τα πράγματα δύσκολα θα πάνε πολύ άσχημα, και το ίδιο γίνεται με την VW και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Η Alfa Romeo είχε άνοδο 36,1%. Αμα δεν πουλήσει τώρα που είναι φρέσκια η MiTo, πότε θα πουλήσει;...
Η Fiat είχε άνοδο 16,9% τον Δεκέμβριο, και στο σύνολο της χρονιάς +19,0%. Με τρία αξιόλογα τώρα πιά μοντέλα, το Bravo, το Grande Punto και κυρίως το 500, μιά χαρά η κατάσταση.
Ομως η κρίση ξεκίνησε κάπως αργά το 2008, και δεν βγαίνουν συμπεράσματα έτσι εύκολα. Τους επόμενους 3-4 μήνες είναι που θα φανεί πώς θα πάνε τα πράγματα στην αγορά...
Ταξινομήθηκαν 7.938 αυτοκίνητα, ενώ πέρισυ τον Δεκέμβριο 10.414.
Συνολικά μέσα στο 2008 ταξινομήθηκαν 267.242 τεμάχια, δηλαδή -4,5% σε σχέση με το 2007 που ήταν 279.794. Δεν ακούγεται άσχημα, αλλά αυτό το -4,5% είναι το νούμερο της παρηγοριάς, γιατί στην πράξη η κατάσταση στην αγορά μάλλον χάλια είναι...
Γιά τον Δεκέμβριο τα νούμερα δεν είναι απόλυτα πραγματικά, όπως πάντα κάθε Δεκέμβριο, μιά και οι περισσότεροι δεν θέλουν να βγάλουν πινακίδες στο τέλος της χρονιάς, όχι μόνο γιά να γλυτώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά γιά να μετράει μοντέλο 2009 το αυτοκίνητο και όχι 2008. Γι'αυτό κάθε Δεκέμβριο οι ταξινομήσεις είναι πολύ λιγότερες από τους άλλους μήνες, και κάθε Ιανουάριο πολύ περισσότερες.
Που σημαίνει ότι με τα νούμερα του Ιανουαρίου είναι που καταλαβαίνεις περίπου τί έγινε τον Δεκέμβριο.
Πάντως όπως φαίνεται λειτούργησαν κάπως όλες αυτές οι προσφορές που έγιναν, και τα διάφορα "Τρέχτε, προλάβετε, τζάμπα τα δίνουμε!".
Βοήθησε λίγο και ο ειδικός τύπος με τα διάφορα "Πάρε - πάρε, τώρα είναι η εποχή!", "Κοψοχρονιά τα δίνουν, άμα δεν πάρετε τώρα, πότε θα πάρετε!", γιατί δεν γίνεται να μη βοηθάς τους πελάτες σου όταν έχουν την ανάγκη σου, και κάπως λειτούργησε η αγορά. Το "κάπως" είναι σχετικό βέβαια, αλλά τέλος πάντων...
Κάποιοι μάλιστα, είχαν και αύξηση τον Δεκέμβριο, και άλλοι που είχαν άσχημη πτώση τον Νοέμβριο, κατάφεραν να την φρενάρουν τον Δεκέμβριο.
Η Volkswagen είχε άνοδο 2,7%, μικρή βέβαια, αλλά και τους προηγούμενους μήνες είχε επίσης μικρή πτώση συγκριτικά. Οταν αντιμετωπίζεις σοβαρά το αυτοκίνητο, σοβαρά και τον πελάτη, τα πράγματα δύσκολα θα πάνε πολύ άσχημα, και το ίδιο γίνεται με την VW και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Η Alfa Romeo είχε άνοδο 36,1%. Αμα δεν πουλήσει τώρα που είναι φρέσκια η MiTo, πότε θα πουλήσει;...
Η Fiat είχε άνοδο 16,9% τον Δεκέμβριο, και στο σύνολο της χρονιάς +19,0%. Με τρία αξιόλογα τώρα πιά μοντέλα, το Bravo, το Grande Punto και κυρίως το 500, μιά χαρά η κατάσταση.
Ομως η κρίση ξεκίνησε κάπως αργά το 2008, και δεν βγαίνουν συμπεράσματα έτσι εύκολα. Τους επόμενους 3-4 μήνες είναι που θα φανεί πώς θα πάνε τα πράγματα στην αγορά...
19/1/09
The Beast: Η Cadillac του Μπάρακ Ομπάμα
Πάντα άρεσαν στις Cadillac τα προεδρικά γκαράζ, και η ιστορία άρχισε 90 χρόνια πριν, στον 1ο παγκόσμιο πόλεμο, το 1919 με τον πρόεδρο Wilson. Και συνεχίστηκε μέχρι σήμερα.
Με Cadillac κυκλοφορούσαν επίσης ο Ρούσβελτ, ο Τρούμαν και ο Αϊζενχάουερ, και μάλιστα αυτές οι Cadillac ήταν cabriolet.
Βέβαια αργότερα, με την Lincoln Continental Convertible του Κένεντυ, φάνηκε ότι τα cabriolet είναι μάλλον επικίνδυνα...
Αργότερα, επίσης με Cadillac κυκλοφορούσαν ο Ρήγκαν, ο Κλίντον και ο Μπούς, αλλά ήταν πιά κλειστές και θωρακισμένες.
Η ολοκαίνουργια Cadillac γιά τον Μπάρακ Ομπάμα είναι κι αυτή θωρακισμένη φυσικά, αλλά δεν είναι ακριβώς Cadillac μιά και βασίζεται στο πλαίσιο κάποιου μεσαίου φορτηγού της General Motors.
Χρησιμοποιεί βέβαια στοιχεία από Cadillac, συγκεκριμένα από STS και DTS, και βασίζεται στην ίδια σχεδιαστική λογική.
Αυτή την σχεδιαστική λογική την ονομάζει η Cadillac με πολύ καμάρι "Dramatic design", και πραγματικά μπορεί να την πει κανείς δραματική, αλλά ίσως με άλλη έννοια...
Εδώ και κάποια χρόνια έχουν ανασυρθεί από το παρελθόν των δεκαετιών `60 και `70 κάθετα τετραγωνισμένα σχήματα γεμάτα ακμές, σε μιά προσπάθεια να αποκτήσουν οι Cadillac έναν δικό τους χαρακτήρα που να μη μοιάζει με τίποτα άλλο στην κατηγορία, αλλά η συνταγή δεν πέτυχε και τόσο καλά.
Εγινε και μιά προσπάθεια να πουληθεί αυτό το dramatic design στην Ευρώπη, κυρίως με την μικρή BLS και εκείνο το τεράστιο SUV την Escalade με στόχο τον πελάτη που απλώς θέλει να διαφοροποιηθεί από τα καθιερωμένα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα prestige, αλλά δεν πήγε πολύ καλά. Δεν άρεσαν στους ευρωπαίους οι Cadillac.
Δυστυχώς οι σημερινές Cadillac δεν έχουν καμμία σχέση με τις κλασσικές των δεκαετιών `30, `40 και `50, τότε που σχεδίαζε ο εκπληκτικά ταλαντούχος Χάρλεϋ Ερλ γράφοντας ιστορία στο αυτοκινητικό design. Τότε χτίστηκε το όνομα της Cadillac και παρέμεινε, γιατί έτσι μένουν πάντα τα ονόματα.
Η Cadillac του Μπάρακ Ομπάμα απέκτησε ήδη το χαϊδευτικό της "The Beast" που της ταιριάζει άψογα.
Πιθανόν να μην του αρέσει και του ίδιου του Ομπάμα, και πιθανόν να προτιμούσε κάτι άλλο, Rolls Royce, Bentley, Mercedes, BMW, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι αμερικανοί που μπορούν να πληρώσουν ένα ακριβό αυτοκίνητο, αλλά ο πρόεδρος δεν μπορεί, τί να κάνει ο άνθρωπος, είναι εθνικό το ζήτημα, δεν γίνεται να κυκλοφορεί με ευρωπαϊκό αυτοκίνητο...
Photos: General Motors
Με Cadillac κυκλοφορούσαν επίσης ο Ρούσβελτ, ο Τρούμαν και ο Αϊζενχάουερ, και μάλιστα αυτές οι Cadillac ήταν cabriolet.
Βέβαια αργότερα, με την Lincoln Continental Convertible του Κένεντυ, φάνηκε ότι τα cabriolet είναι μάλλον επικίνδυνα...
Αργότερα, επίσης με Cadillac κυκλοφορούσαν ο Ρήγκαν, ο Κλίντον και ο Μπούς, αλλά ήταν πιά κλειστές και θωρακισμένες.
Η ολοκαίνουργια Cadillac γιά τον Μπάρακ Ομπάμα είναι κι αυτή θωρακισμένη φυσικά, αλλά δεν είναι ακριβώς Cadillac μιά και βασίζεται στο πλαίσιο κάποιου μεσαίου φορτηγού της General Motors.
Χρησιμοποιεί βέβαια στοιχεία από Cadillac, συγκεκριμένα από STS και DTS, και βασίζεται στην ίδια σχεδιαστική λογική.
Αυτή την σχεδιαστική λογική την ονομάζει η Cadillac με πολύ καμάρι "Dramatic design", και πραγματικά μπορεί να την πει κανείς δραματική, αλλά ίσως με άλλη έννοια...
Εδώ και κάποια χρόνια έχουν ανασυρθεί από το παρελθόν των δεκαετιών `60 και `70 κάθετα τετραγωνισμένα σχήματα γεμάτα ακμές, σε μιά προσπάθεια να αποκτήσουν οι Cadillac έναν δικό τους χαρακτήρα που να μη μοιάζει με τίποτα άλλο στην κατηγορία, αλλά η συνταγή δεν πέτυχε και τόσο καλά.
Εγινε και μιά προσπάθεια να πουληθεί αυτό το dramatic design στην Ευρώπη, κυρίως με την μικρή BLS και εκείνο το τεράστιο SUV την Escalade με στόχο τον πελάτη που απλώς θέλει να διαφοροποιηθεί από τα καθιερωμένα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα prestige, αλλά δεν πήγε πολύ καλά. Δεν άρεσαν στους ευρωπαίους οι Cadillac.
Δυστυχώς οι σημερινές Cadillac δεν έχουν καμμία σχέση με τις κλασσικές των δεκαετιών `30, `40 και `50, τότε που σχεδίαζε ο εκπληκτικά ταλαντούχος Χάρλεϋ Ερλ γράφοντας ιστορία στο αυτοκινητικό design. Τότε χτίστηκε το όνομα της Cadillac και παρέμεινε, γιατί έτσι μένουν πάντα τα ονόματα.
Η Cadillac του Μπάρακ Ομπάμα απέκτησε ήδη το χαϊδευτικό της "The Beast" που της ταιριάζει άψογα.
Πιθανόν να μην του αρέσει και του ίδιου του Ομπάμα, και πιθανόν να προτιμούσε κάτι άλλο, Rolls Royce, Bentley, Mercedes, BMW, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι αμερικανοί που μπορούν να πληρώσουν ένα ακριβό αυτοκίνητο, αλλά ο πρόεδρος δεν μπορεί, τί να κάνει ο άνθρωπος, είναι εθνικό το ζήτημα, δεν γίνεται να κυκλοφορεί με ευρωπαϊκό αυτοκίνητο...
Photos: General Motors
18/1/09
Cabrio στο καταχείμωνο: Τί προσέχουμε, γιατί ένας έλεγχος σε συνεργείο δεν είναι ποτέ αρκετός.
Λέγαμε στο προηγούμενο ότι τώρα μέσα στο καταχείμωνο είναι η καλύτερη εποχή να ψάξει κανείς γιά μεταχειρισμένο cabrio.
Είναι πραγματικά, και εκτός του ότι είναι η καλύτερη εποχή, ο χειμώνας έχει και μιά πολύ χαριτωμένη ιδιαιτερότητα που βοηθάει πολύ να φανούν κάποια πράγματα: Τον χειμώνα με το κρύο, τα αυτοκίνητα που μπάζουν νερά, έστω και λίγα, θολώνουν τα τζάμια τους εσωτερικά όταν δεν τα χτυπάει ο ήλιος. Μπορεί λοιπόν να πέσουμε στην περίπτωση, και να δούμε κάτι που το καλοκαίρι δεν θα το βλέπαμε...
Λέμε τώρα ότι ένας έλεγχος σε συνεργείο δεν είναι ποτέ αρκετός. Σίγουρα δεν είναι αρκετός, παρ'ότι όλος ο κόσμος αισθάνεται απόλυτη σιγουριά μετά από τον έλεγχο του παντογνώστη αλάθητου μάστορα. Αλλά το θέμα θέλει πολλή ανάλυση, και δεν είναι του παρόντος -σε κάποιο επόμενο ποστ μάλλον. Πάντως συνοπτικά, το πρόβλημα εντοπίζεται στην τάση που έχουν οι περισσότεροι μαστόροι / μηχανικοί / φαναρτζήδες κλπ να βλέπουν το δέντρο και να χάνουν το δάσος.
Mazda MX5: Ισως το πιό δημοφιλές cabrio της ελληνικής αγοράς από το 1990 μέχρι σήμερα. Πάρα πολλά στην αγορά, αλλά κρατάνε τιμή ακόμα και τα παλιά μοντέλα 1991 - 1994.
Ας μπούμε στο θέμα...
Τα cabrio είναι κανονικά αυτοκίνητα όπως όλα τα υπόλοιπα, έχουν όμως και κάποιες ιδιαιτερότητες, μερικά από αυτά πολλές, και άλλα λιγότερες.
Γενικά είναι αυτοκίνητα που θέλουν λίγο διαφορετικό ψάξιμο ως μεταχειρισμένα, ίσως πιό σφαιρικό συνολικά, αλλά και πιό εντοπισμένο και σχολαστικό σε κάποια σημεία.
Το πρόβλημα είναι ότι λεπτομερείς οδηγίες γιά κάθε ένα cabrio της αγοράς ξεχωριστά θα ήταν μάλλον δύσκολο, γιατί θα προέκυπτε 18τομη εγκυκλοπαίδεια, μάλλον βαρειά. Κάποια βασικά πράγματα όμως είναι αρκετά, άλλωστε δεν χρειάζονται υπερβολές στον έλεγχο του μεταχειρισμένου. Στο κάτω κάτω όλα φτιάχνονται, και αν έχουμε αγοράσει σε καλή τιμή, μερικές μικρές ατέλειες συγχωρούνται.
BMW 320i Cabrio: Οπως και το Mazda MX5, έτσι και η BMW σειρά 3 είναι επίσης δημοφιλέστατη στην αγορά, που είναι γεμάτη από μεταχειρισμένα εισαγωγής, τόσο τα προηγούμενα μοντέλα μέχρι το 2000, όσο και τα μετά το 2001.
1/ Στην αγορά
Σε επίπεδο αγοράς τα cabrio έχουν μιά πολύ δυσάρεστη ιδιαιτερότητα: Δύσκολα βρίσκεις πρώτο χέρι. Εννοείται ότι αυτό δεν ισχύει γιά αυτοκίνητα 1-2 ετών, όμως στα παλιότερα είναι μιά θλιβερή πραγματικότητα.
Τα cabrio δεν είναι χρηστικά αυτοκίνητα, γι'αυτό και αλλάζουν χέρια πολύ εύκολα.
Ακριβώς όπως τα παιδιά βαριούνται τα παιχνίδια τους εύκολα, έτσι και τα μεγάλα παιδιά βαριούνται το ακριβό παιχνίδι τους, το οποίο το παίρνει κάποιος άλλος γιά να παίξει γιά λίγο μέχρι να το βαρεθεί, κλπ, κλπ.
Και βέβαια είναι γνωστό ότι ένα αυτοκίνητο κάποιων ετών που έχει αλλάξει 4-5 χέρια δεν είναι σαν το 1ο χέρι...
Ψάχνοντας λοιπόν γιά cabrio κάποιων ετών, δεν αποκλείουμε τα 2α και 3α χέρια όπως κάνουν κάποιοι, γιατί αυτό το πολυπόθητο 1ο χέρι μπορεί να μη το βρούμε ποτέ.
Mercedes CLK 63 AMG Cabrio: AMG γνήσιες δεν υπάρχουν πολλές, αλλά από τις απλές CLK 200 Kompressor η ποικιλία είναι μεγάλη, διαλέγεις και παίρνεις, μοντέλα πριν το 2000, μετά το 2001, τα πάντα υπάρχουν.
2/ Γενικώς
Σε επίπεδο "Γενικώς" δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο απ'ότι στα υπόλοιπα κλειστά αυτοκίνητα. Ισχύει μόνο το τυπικό: Βλέπουμε όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα πριν καταλήξουμε σε κάποιο, ακριβώς γιά να έχουμε εικόνα του τί μπορεί να βρεθεί στην αγορά. Δεν το παρακάνουμε βέβαια, γιατί μπορεί να χάσουμε την ευκαιρία ψάχνοντας και ξαναψάχνοντας.
Επίσης, φροντίζουμε να τα οδηγήσουμε όλα, αλλά δεν αποκλείουμε αυτά που ο ιδιοκτήτης τους δεν μας αφήνει να τα οδηγήσουμε. Δεν είναι πάντα εσκεμμένο, μπορεί να φοβάται ο άνθρωπος.
Peugeot 206 CC 2003: Το αυτοκίνητο που ξεκίνησε τη μόδα των coupe cabriolet και της σκληρής οροφής σε οικονομικά επίπεδα. Πούλησε πολύ και βρίσκεται πανεύκολα.
3/ Μηχανικά
Στα μηχανικά δεν υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα στα cabrio. Ελέγχουμε ότι θα ελέγχαμε και σε κάποιο κλειστό:
Ακόμα κι αν υπάρχει κάρτα καυσαερίων, ελέγχουμε τα καυσαέρια σε μηχάνημα.
Τυχόν περίεργοι ήχοι στο μοτέρ, και κρακ κρουκ στο κιβώτιο ή στις αναρτήσεις διερευνώνται προσεκτικά, αλλά όχι υπερβολικά. Αν δεν ξέρουμε το πάμε σε συνεργείο. Αλλά στο συνεργείο προσέχουμε τις υπερβολές του μάστορα, ο οποίος μπορεί να θέλει να μας μπλέξει σε περιπέτειες άνευ λόγου επειδή θέλει δουλειά στο μαγαζί τώρα που είναι και δύσκολοι οι καιροί.
Porsche Boxster 2006: Ενα από τα αγαπημένα αντικείμενα των εισαγωγών μεταχειρισμένων, κυκλοφορούν πολλά μοντέλα μετά το 2002.
4/ Η καρότσα - κουδουνίστρα
Ολα τα cabrio κουδουνάνε, και πολλά από αυτά πολύ. Ακόμα και τα καινούργια coupe cabriolet με τη σκληρή οροφή δεν έχουν την ακαμψία των κλειστών.
Δεν πανικοβαλλόμαστε λοιπόν αν κάνοντας μιά βόλτα με κάποιο νομίσουμε ότι στην επόμενη λακκούβα θα αρχίσουν να φεύγουν κομμάτια, παρμπρίζ, πόρτες κλπ. Δεν θα φύγουν, εκεί θα μείνουν, και δεν θα είναι απαραίτητα άχρηστο το αυτοκίνητο. Γι'αυτό φροντίζουμε να δούμε και να οδηγήσουμε περισσότερα από 2-3, γιά να έχουμε μέτρο σύγκρισης.
Γενικά αγοράζουμε με βάση την καλύτερη σχέση κουδουνίσματος / τιμής.
Mercedes SLK 230 Kompressor 1999: Τις 230 δεν τις προτιμούσε κανείς λόγω κυβικών, αλλά οι άλλες SLK 200 Kompressor είναι τόσο πολλές πριν και μετά το 2000, που διαλέγεις και χρώμα.
5/ Ελαφρώς ατρακάριστο
Κακό πράγμα το τρακαρισμένο αυτοκίνητο, και αν είναι κάμπριο ακόμα χειρότερα, γιατί κουδούναγε που κουδούναγε έτσι κι αλλιώς, μετά από τρακάρισμα νομίζεις ότι θα σκορπίσει.
Συνήθως ο κόσμος προσέχει μόνο ότι έχει να κάνει με τρακάρισμα εμπρός, ενώ δεν δίνει και πολλή σημασία σε πλαϊνά ή πίσω χτυπήματα. Κακώς, και στα κάμπριο ακόμη πιό κακώς, λόγω γενικότερης ευαισθησίας.
Ακριβώς όπως ψάχνουμε κάτω από το καπώ θόλους κλπ, ψάχνουμε και πλαϊνά (κολώνες, μαρσπιέ) ή πίσω (πίσω μετώπη, θόλους, πάτωμα). Εννοείται ότι αν δεν ξέρουμε, πάμε σε φαναρτζή.
Fiat Punto Cabrio 1,2: Ισως το πιό φθηνό cabrio της αγοράς από το 1995 και μετά.
6/ Τα περιφερειακά
Γιά το air condition, τα ηλεκτρικά κλπ, ισχύει ότι και στα κοινά κλειστά αυτοκίνητα.
Στα cabrio όμως υπάρχει και αυτή η πονεμένη ιστορία, η κουκούλα. Και αν η κουκούλα θέλει άλλαγμα, δεν ισχύουν τα "Ελα μωρέ, μόνο μιά κουκούλα θέλει, καινούργιο είναι το αυτοκίνητο", γιατί οι κουκούλες είναι πάντα ακριβές. Με το που ακούς την τιμή της εργοστασιακής αυθεντικής κουκούλας, πάντα ζαλίζεσαι, σε σημείο να αλλάξεις γνώμη και να μη θέλεις κάμπριο. Με τις imitation ή τις άλλες που τις φτιάχνει ο ταπετσέρης ζαλίζεσαι λιγότερο, αλλά αν μετά δεν κάθεται καλά μπορεί να πάθεις εγκεφαλικό.
Γι'αυτό η κουκούλα πρέπει να είναι εντάξει, αλλά σπάνια είναι εντάξει στα παλιά μοντέλα ειδικά. Το ίδιο ισχύει γιά τις ζελατίνες που είναι κι αυτές ακριβές οι αυθεντικές.
Και κάτι ακόμα: Η κουκούλα πρέπει να είναι αυθεντική και όχι ιμιτασιόν. Η διαφορά φαίνεται, μπαμ κάνει. Ενδεχομένως να μην υπάρχει πρόβλημα εφαρμογής σε μιά ιμιτασιόν, αλλά ένα τέτοιο αυτοκίνητο πρέπει να το πάρουμε φθηνότερα. Δεν πρέπει; Πρέπει.
Με τα coupe cabriolet με τις σκληρές οροφές τα πράγματα είναι πιό απλά: Δουλεύει, ή δεν δουλεύει. Αν δουλεύει εντάξει, και κοιτάμε μόνο λάστιχα, τσιμούχες κλπ. Αν κάνει διάφορα κρακ κρουκ το ψάχνουμε πολύ προσεκτικά, γιατί τα ανταλλακτικά τώρα πιά δεν είναι απλώς ακριβά, είναι πάρα πολύ ακριβά.
Honda S 2000 2004: Πάλιωσαν κάπως τα S 2000 και υπάρχουν αρκετά στην αγορά, αλλά δεν είναι και τόσο φθηνά.
7/ Τιμή, χιλιόμετρα, χρήση
Η κακή και σκληρή χρήση φαίνεται στα cabrio πολύ περισσότερο απ'ότι στα κλειστά.
Οι διαφορές ανάμεσα στα προσεγμένα και στα παρατημένα φαίνονται μόνο συγκριτικά, και δεν οφείλονται πάντα στα πολλά ή λίγα χιλιόμετρα.
Συνήθως τα χιλιόμετρα στα κάμπριο μετράνε διπλάσια ή και πολλαπλάσια γιατί σπάνια κάνουν μεγάλα ταξίδια (Αλλο είναι 100.000 χλμ στην εθνική, και άλλο στην πόλη).
Γενικά αποφεύγουμε τα αυτοκίνητα που δείχνουν ταλαιπωρημένα ακόμα κι αν έχουν λίγα χιλιόμετρα.
Οσον αφορά στον δείκτη ταλαιπωρίας του κάθε μεταχειρισμένου που είναι και ο πιό σημαντικός, δεν μπορεί να μας φωτίσει κανένα συνεργείο, κανείς μάστορας / μηχανικός / φαναρτζής κλπ. Μετράει μόνο η εμπειρία, δηλαδή το πόσα αυτοκίνητα έχουμε δει.
Οσον αφορά στην τιμή, υπάρχει μόνο κάτι πολύ γενικό, πολύ αόριστο, πολύ φλου: Αν αγοράσουμε 20% φθηνότερα από την κατώτερη αναγραφόμενη γιά το αντίστοιχο μοντέλο τιμή έχουμε ψωνίσει καλά. Αν είναι εντάξει και το αυτοκίνητο, εννοείται...
Audi TT Roadster 2006: Αυτό είναι το τελευταίο μοντέλο, αλλά υπάρχουν στην αγορά αρκετά από τα προηγούμενα.
8/ Ο καιρός της μαύρης πίκρας
Γενικά, η εποχή είναι πάρα πολύ καλή γιά αγορές, όχι μόνο λόγω χειμώνα, αλλά και γιατί η αγορά είναι απολύτως νεκρή σε όλα τα επίπεδα, και στα μεταχειρισμένα η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη απ'ότι στα καινούργια.
Σε κάθε περίπτωση, αυτή την εποχή όποιος τηλεφωνεί γιά κάποια αγγελία, ή ρωτάει γιά κάποιο αυτοκίνητο σε κάποια έκθεση, καλά είναι να έχει υπόψη του ότι ο πωλητής / ιδιοκτήτης / έμπορος έχει πολύ καιρό να δει πελάτη. Μπορεί και να μην έχει δει καθόλου... Η συμπεριφορά λοιπόν πρέπει να είναι ανάλογη, ειδικά αν υπάρχουν μετρητά που ως γνωστόν σπανίζουν τούτους τους δύσκολους καιρούς...
Saab 9-3 Cabrio SE Turbo 1999: Τώρα πιά μπορεί να βρεθεί σε καλές τιμές.
VW Golf Cabriolet 1999: Σαν Golf που είναι, δεν είναι εύκολο να το βρεις σε λογική τιμή. Το ίδιο και το παλιό Golf I Cabrio.
Toyota MR2 2006: Υπάρχουν αρκετά MR2 από το 2001 μέχρι το 2004 στην αγορά, αλλά δεν είναι φθηνά.
Toyota MR2 1,8 VVTi 2001 με Hard Top: Γιά τα περισσότερα 2θέσια cabrio δεν είναι δύσκολο να βρεθεί hard top, και κάτι ξέρουν αυτοί που τα βάζουν τον χειμώνα.
Peugeot 207 CC 2006: Από τις καλές εκτελέσεις της συνταγής coupe cabriolet σε βάση supermini. Θα αρχίσουν να εμφανίζονται αρκετά στην αγορά σιγά σιγά.
Opel Astra Twin Top 2006: Η Opel το λέει Twin Top το coupe cabriolet της. Δεν είναι πολλά στην αγορά, αλλά το προηγούμενο Astra Cabrio με την υφασμάτινη οροφή γύρω στο 2002 βρίσκεται εύκολα.
Alfa Romeo Spider 1996 - 2003: Τριζάτη, αλλά πάντα γοητευτική. Αξίζει τον κόπο γιά όποιον αντέχει.
Nissan 350Z Roadster 2006: Ωραίο, ακριβό και δυσεύρετο.
Renault Megane CC 2006: Το coupe cabriolet της Renault δεν βρίσκεται εύκολα στην αγορά.
Renault Megane Cabriolet 1,6 2001: Υπάρχουν πολλά από τα παλιά Megane Cabrio στην αγορά, τα περισσότερα είναι 1,4 και βρίσκονται φθηνά.
Peugeot 307 CC: Οχι τόσο όμορφο όσο το προηγούμενο 306 Cabriolet. Υπάρχουν μερικά μοντέλα μετά το 2003 στην αγορά.
Peugeot 306 Cabriolet 1997: Ενα από τα πιό ωραία cabriolet που πέρασαν ποτέ από την αγορά. Τα περισσότερα είναι 1,6 και υπάρχουν πολλά και φθηνά στην αγορά.
Peugeot 205 CTi 1,9 1992: Σχεδόν απίθανο να βρεθεί κάποιο καλό στην αγορά, αλλά αν βρεθεί αξίζει τον κόπο.
Saab 900 SE Turbo Cabrio 1997: Το γνωστό στυλ Saab από την δεκαετία `90, σε κάπως λογικές τιμές στα μοντέλα πριν το 1996.
Smart ForTwo Cabrio 2006 - 2007: Το ανανεωμένο Smart Cabrio, δυστυχώς με ζελατίνα και αυτό πίσω. Υπάρχουν πολλά από τα προηγούμενα 2001 - 2005 στην αγορά.
Fiat Barchetta 1995 - 2000: Αρεσε περισσότερο από το επόμενο ανανεωμένο του 2002 - 2003 που δεν πούλησε καθόλου. Βρίσκεται εύκολα και φθηνά.
Mini Cabrio 2006 - 2007: Αρέσει πολύ στις κυρίες, και υπάρχουν μερικά στην αγορά, αλλά είναι πάντα ακριβά.
VW EOS 2006: Υπάρχουν μερικά, βρίσκονται και μοντέλα 2008 στην αγορά, αλλά πάντα ακριβά.
Aston Martin Vantage V8 Roadster: Αυτό δεν το ψάχνουμε στην αγορά μεταχειρισμένων. Ούτε βρίσκεται, ούτε είναι φθηνό.
Photos: Manufacturers, Athens Car Blog
Είναι πραγματικά, και εκτός του ότι είναι η καλύτερη εποχή, ο χειμώνας έχει και μιά πολύ χαριτωμένη ιδιαιτερότητα που βοηθάει πολύ να φανούν κάποια πράγματα: Τον χειμώνα με το κρύο, τα αυτοκίνητα που μπάζουν νερά, έστω και λίγα, θολώνουν τα τζάμια τους εσωτερικά όταν δεν τα χτυπάει ο ήλιος. Μπορεί λοιπόν να πέσουμε στην περίπτωση, και να δούμε κάτι που το καλοκαίρι δεν θα το βλέπαμε...
Λέμε τώρα ότι ένας έλεγχος σε συνεργείο δεν είναι ποτέ αρκετός. Σίγουρα δεν είναι αρκετός, παρ'ότι όλος ο κόσμος αισθάνεται απόλυτη σιγουριά μετά από τον έλεγχο του παντογνώστη αλάθητου μάστορα. Αλλά το θέμα θέλει πολλή ανάλυση, και δεν είναι του παρόντος -σε κάποιο επόμενο ποστ μάλλον. Πάντως συνοπτικά, το πρόβλημα εντοπίζεται στην τάση που έχουν οι περισσότεροι μαστόροι / μηχανικοί / φαναρτζήδες κλπ να βλέπουν το δέντρο και να χάνουν το δάσος.
Mazda MX5: Ισως το πιό δημοφιλές cabrio της ελληνικής αγοράς από το 1990 μέχρι σήμερα. Πάρα πολλά στην αγορά, αλλά κρατάνε τιμή ακόμα και τα παλιά μοντέλα 1991 - 1994.
Ας μπούμε στο θέμα...
Τα cabrio είναι κανονικά αυτοκίνητα όπως όλα τα υπόλοιπα, έχουν όμως και κάποιες ιδιαιτερότητες, μερικά από αυτά πολλές, και άλλα λιγότερες.
Γενικά είναι αυτοκίνητα που θέλουν λίγο διαφορετικό ψάξιμο ως μεταχειρισμένα, ίσως πιό σφαιρικό συνολικά, αλλά και πιό εντοπισμένο και σχολαστικό σε κάποια σημεία.
Το πρόβλημα είναι ότι λεπτομερείς οδηγίες γιά κάθε ένα cabrio της αγοράς ξεχωριστά θα ήταν μάλλον δύσκολο, γιατί θα προέκυπτε 18τομη εγκυκλοπαίδεια, μάλλον βαρειά. Κάποια βασικά πράγματα όμως είναι αρκετά, άλλωστε δεν χρειάζονται υπερβολές στον έλεγχο του μεταχειρισμένου. Στο κάτω κάτω όλα φτιάχνονται, και αν έχουμε αγοράσει σε καλή τιμή, μερικές μικρές ατέλειες συγχωρούνται.
BMW 320i Cabrio: Οπως και το Mazda MX5, έτσι και η BMW σειρά 3 είναι επίσης δημοφιλέστατη στην αγορά, που είναι γεμάτη από μεταχειρισμένα εισαγωγής, τόσο τα προηγούμενα μοντέλα μέχρι το 2000, όσο και τα μετά το 2001.
1/ Στην αγορά
Σε επίπεδο αγοράς τα cabrio έχουν μιά πολύ δυσάρεστη ιδιαιτερότητα: Δύσκολα βρίσκεις πρώτο χέρι. Εννοείται ότι αυτό δεν ισχύει γιά αυτοκίνητα 1-2 ετών, όμως στα παλιότερα είναι μιά θλιβερή πραγματικότητα.
Τα cabrio δεν είναι χρηστικά αυτοκίνητα, γι'αυτό και αλλάζουν χέρια πολύ εύκολα.
Ακριβώς όπως τα παιδιά βαριούνται τα παιχνίδια τους εύκολα, έτσι και τα μεγάλα παιδιά βαριούνται το ακριβό παιχνίδι τους, το οποίο το παίρνει κάποιος άλλος γιά να παίξει γιά λίγο μέχρι να το βαρεθεί, κλπ, κλπ.
Και βέβαια είναι γνωστό ότι ένα αυτοκίνητο κάποιων ετών που έχει αλλάξει 4-5 χέρια δεν είναι σαν το 1ο χέρι...
Ψάχνοντας λοιπόν γιά cabrio κάποιων ετών, δεν αποκλείουμε τα 2α και 3α χέρια όπως κάνουν κάποιοι, γιατί αυτό το πολυπόθητο 1ο χέρι μπορεί να μη το βρούμε ποτέ.
Mercedes CLK 63 AMG Cabrio: AMG γνήσιες δεν υπάρχουν πολλές, αλλά από τις απλές CLK 200 Kompressor η ποικιλία είναι μεγάλη, διαλέγεις και παίρνεις, μοντέλα πριν το 2000, μετά το 2001, τα πάντα υπάρχουν.
2/ Γενικώς
Σε επίπεδο "Γενικώς" δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο απ'ότι στα υπόλοιπα κλειστά αυτοκίνητα. Ισχύει μόνο το τυπικό: Βλέπουμε όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα πριν καταλήξουμε σε κάποιο, ακριβώς γιά να έχουμε εικόνα του τί μπορεί να βρεθεί στην αγορά. Δεν το παρακάνουμε βέβαια, γιατί μπορεί να χάσουμε την ευκαιρία ψάχνοντας και ξαναψάχνοντας.
Επίσης, φροντίζουμε να τα οδηγήσουμε όλα, αλλά δεν αποκλείουμε αυτά που ο ιδιοκτήτης τους δεν μας αφήνει να τα οδηγήσουμε. Δεν είναι πάντα εσκεμμένο, μπορεί να φοβάται ο άνθρωπος.
Peugeot 206 CC 2003: Το αυτοκίνητο που ξεκίνησε τη μόδα των coupe cabriolet και της σκληρής οροφής σε οικονομικά επίπεδα. Πούλησε πολύ και βρίσκεται πανεύκολα.
3/ Μηχανικά
Στα μηχανικά δεν υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα στα cabrio. Ελέγχουμε ότι θα ελέγχαμε και σε κάποιο κλειστό:
Ακόμα κι αν υπάρχει κάρτα καυσαερίων, ελέγχουμε τα καυσαέρια σε μηχάνημα.
Τυχόν περίεργοι ήχοι στο μοτέρ, και κρακ κρουκ στο κιβώτιο ή στις αναρτήσεις διερευνώνται προσεκτικά, αλλά όχι υπερβολικά. Αν δεν ξέρουμε το πάμε σε συνεργείο. Αλλά στο συνεργείο προσέχουμε τις υπερβολές του μάστορα, ο οποίος μπορεί να θέλει να μας μπλέξει σε περιπέτειες άνευ λόγου επειδή θέλει δουλειά στο μαγαζί τώρα που είναι και δύσκολοι οι καιροί.
Porsche Boxster 2006: Ενα από τα αγαπημένα αντικείμενα των εισαγωγών μεταχειρισμένων, κυκλοφορούν πολλά μοντέλα μετά το 2002.
4/ Η καρότσα - κουδουνίστρα
Ολα τα cabrio κουδουνάνε, και πολλά από αυτά πολύ. Ακόμα και τα καινούργια coupe cabriolet με τη σκληρή οροφή δεν έχουν την ακαμψία των κλειστών.
Δεν πανικοβαλλόμαστε λοιπόν αν κάνοντας μιά βόλτα με κάποιο νομίσουμε ότι στην επόμενη λακκούβα θα αρχίσουν να φεύγουν κομμάτια, παρμπρίζ, πόρτες κλπ. Δεν θα φύγουν, εκεί θα μείνουν, και δεν θα είναι απαραίτητα άχρηστο το αυτοκίνητο. Γι'αυτό φροντίζουμε να δούμε και να οδηγήσουμε περισσότερα από 2-3, γιά να έχουμε μέτρο σύγκρισης.
Γενικά αγοράζουμε με βάση την καλύτερη σχέση κουδουνίσματος / τιμής.
Mercedes SLK 230 Kompressor 1999: Τις 230 δεν τις προτιμούσε κανείς λόγω κυβικών, αλλά οι άλλες SLK 200 Kompressor είναι τόσο πολλές πριν και μετά το 2000, που διαλέγεις και χρώμα.
5/ Ελαφρώς ατρακάριστο
Κακό πράγμα το τρακαρισμένο αυτοκίνητο, και αν είναι κάμπριο ακόμα χειρότερα, γιατί κουδούναγε που κουδούναγε έτσι κι αλλιώς, μετά από τρακάρισμα νομίζεις ότι θα σκορπίσει.
Συνήθως ο κόσμος προσέχει μόνο ότι έχει να κάνει με τρακάρισμα εμπρός, ενώ δεν δίνει και πολλή σημασία σε πλαϊνά ή πίσω χτυπήματα. Κακώς, και στα κάμπριο ακόμη πιό κακώς, λόγω γενικότερης ευαισθησίας.
Ακριβώς όπως ψάχνουμε κάτω από το καπώ θόλους κλπ, ψάχνουμε και πλαϊνά (κολώνες, μαρσπιέ) ή πίσω (πίσω μετώπη, θόλους, πάτωμα). Εννοείται ότι αν δεν ξέρουμε, πάμε σε φαναρτζή.
Fiat Punto Cabrio 1,2: Ισως το πιό φθηνό cabrio της αγοράς από το 1995 και μετά.
6/ Τα περιφερειακά
Γιά το air condition, τα ηλεκτρικά κλπ, ισχύει ότι και στα κοινά κλειστά αυτοκίνητα.
Στα cabrio όμως υπάρχει και αυτή η πονεμένη ιστορία, η κουκούλα. Και αν η κουκούλα θέλει άλλαγμα, δεν ισχύουν τα "Ελα μωρέ, μόνο μιά κουκούλα θέλει, καινούργιο είναι το αυτοκίνητο", γιατί οι κουκούλες είναι πάντα ακριβές. Με το που ακούς την τιμή της εργοστασιακής αυθεντικής κουκούλας, πάντα ζαλίζεσαι, σε σημείο να αλλάξεις γνώμη και να μη θέλεις κάμπριο. Με τις imitation ή τις άλλες που τις φτιάχνει ο ταπετσέρης ζαλίζεσαι λιγότερο, αλλά αν μετά δεν κάθεται καλά μπορεί να πάθεις εγκεφαλικό.
Γι'αυτό η κουκούλα πρέπει να είναι εντάξει, αλλά σπάνια είναι εντάξει στα παλιά μοντέλα ειδικά. Το ίδιο ισχύει γιά τις ζελατίνες που είναι κι αυτές ακριβές οι αυθεντικές.
Και κάτι ακόμα: Η κουκούλα πρέπει να είναι αυθεντική και όχι ιμιτασιόν. Η διαφορά φαίνεται, μπαμ κάνει. Ενδεχομένως να μην υπάρχει πρόβλημα εφαρμογής σε μιά ιμιτασιόν, αλλά ένα τέτοιο αυτοκίνητο πρέπει να το πάρουμε φθηνότερα. Δεν πρέπει; Πρέπει.
Με τα coupe cabriolet με τις σκληρές οροφές τα πράγματα είναι πιό απλά: Δουλεύει, ή δεν δουλεύει. Αν δουλεύει εντάξει, και κοιτάμε μόνο λάστιχα, τσιμούχες κλπ. Αν κάνει διάφορα κρακ κρουκ το ψάχνουμε πολύ προσεκτικά, γιατί τα ανταλλακτικά τώρα πιά δεν είναι απλώς ακριβά, είναι πάρα πολύ ακριβά.
Honda S 2000 2004: Πάλιωσαν κάπως τα S 2000 και υπάρχουν αρκετά στην αγορά, αλλά δεν είναι και τόσο φθηνά.
7/ Τιμή, χιλιόμετρα, χρήση
Η κακή και σκληρή χρήση φαίνεται στα cabrio πολύ περισσότερο απ'ότι στα κλειστά.
Οι διαφορές ανάμεσα στα προσεγμένα και στα παρατημένα φαίνονται μόνο συγκριτικά, και δεν οφείλονται πάντα στα πολλά ή λίγα χιλιόμετρα.
Συνήθως τα χιλιόμετρα στα κάμπριο μετράνε διπλάσια ή και πολλαπλάσια γιατί σπάνια κάνουν μεγάλα ταξίδια (Αλλο είναι 100.000 χλμ στην εθνική, και άλλο στην πόλη).
Γενικά αποφεύγουμε τα αυτοκίνητα που δείχνουν ταλαιπωρημένα ακόμα κι αν έχουν λίγα χιλιόμετρα.
Οσον αφορά στον δείκτη ταλαιπωρίας του κάθε μεταχειρισμένου που είναι και ο πιό σημαντικός, δεν μπορεί να μας φωτίσει κανένα συνεργείο, κανείς μάστορας / μηχανικός / φαναρτζής κλπ. Μετράει μόνο η εμπειρία, δηλαδή το πόσα αυτοκίνητα έχουμε δει.
Οσον αφορά στην τιμή, υπάρχει μόνο κάτι πολύ γενικό, πολύ αόριστο, πολύ φλου: Αν αγοράσουμε 20% φθηνότερα από την κατώτερη αναγραφόμενη γιά το αντίστοιχο μοντέλο τιμή έχουμε ψωνίσει καλά. Αν είναι εντάξει και το αυτοκίνητο, εννοείται...
Audi TT Roadster 2006: Αυτό είναι το τελευταίο μοντέλο, αλλά υπάρχουν στην αγορά αρκετά από τα προηγούμενα.
8/ Ο καιρός της μαύρης πίκρας
Γενικά, η εποχή είναι πάρα πολύ καλή γιά αγορές, όχι μόνο λόγω χειμώνα, αλλά και γιατί η αγορά είναι απολύτως νεκρή σε όλα τα επίπεδα, και στα μεταχειρισμένα η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη απ'ότι στα καινούργια.
Σε κάθε περίπτωση, αυτή την εποχή όποιος τηλεφωνεί γιά κάποια αγγελία, ή ρωτάει γιά κάποιο αυτοκίνητο σε κάποια έκθεση, καλά είναι να έχει υπόψη του ότι ο πωλητής / ιδιοκτήτης / έμπορος έχει πολύ καιρό να δει πελάτη. Μπορεί και να μην έχει δει καθόλου... Η συμπεριφορά λοιπόν πρέπει να είναι ανάλογη, ειδικά αν υπάρχουν μετρητά που ως γνωστόν σπανίζουν τούτους τους δύσκολους καιρούς...
Saab 9-3 Cabrio SE Turbo 1999: Τώρα πιά μπορεί να βρεθεί σε καλές τιμές.
VW Golf Cabriolet 1999: Σαν Golf που είναι, δεν είναι εύκολο να το βρεις σε λογική τιμή. Το ίδιο και το παλιό Golf I Cabrio.
Toyota MR2 2006: Υπάρχουν αρκετά MR2 από το 2001 μέχρι το 2004 στην αγορά, αλλά δεν είναι φθηνά.
Toyota MR2 1,8 VVTi 2001 με Hard Top: Γιά τα περισσότερα 2θέσια cabrio δεν είναι δύσκολο να βρεθεί hard top, και κάτι ξέρουν αυτοί που τα βάζουν τον χειμώνα.
Peugeot 207 CC 2006: Από τις καλές εκτελέσεις της συνταγής coupe cabriolet σε βάση supermini. Θα αρχίσουν να εμφανίζονται αρκετά στην αγορά σιγά σιγά.
Opel Astra Twin Top 2006: Η Opel το λέει Twin Top το coupe cabriolet της. Δεν είναι πολλά στην αγορά, αλλά το προηγούμενο Astra Cabrio με την υφασμάτινη οροφή γύρω στο 2002 βρίσκεται εύκολα.
Alfa Romeo Spider 1996 - 2003: Τριζάτη, αλλά πάντα γοητευτική. Αξίζει τον κόπο γιά όποιον αντέχει.
Nissan 350Z Roadster 2006: Ωραίο, ακριβό και δυσεύρετο.
Renault Megane CC 2006: Το coupe cabriolet της Renault δεν βρίσκεται εύκολα στην αγορά.
Renault Megane Cabriolet 1,6 2001: Υπάρχουν πολλά από τα παλιά Megane Cabrio στην αγορά, τα περισσότερα είναι 1,4 και βρίσκονται φθηνά.
Peugeot 307 CC: Οχι τόσο όμορφο όσο το προηγούμενο 306 Cabriolet. Υπάρχουν μερικά μοντέλα μετά το 2003 στην αγορά.
Peugeot 306 Cabriolet 1997: Ενα από τα πιό ωραία cabriolet που πέρασαν ποτέ από την αγορά. Τα περισσότερα είναι 1,6 και υπάρχουν πολλά και φθηνά στην αγορά.
Peugeot 205 CTi 1,9 1992: Σχεδόν απίθανο να βρεθεί κάποιο καλό στην αγορά, αλλά αν βρεθεί αξίζει τον κόπο.
Saab 900 SE Turbo Cabrio 1997: Το γνωστό στυλ Saab από την δεκαετία `90, σε κάπως λογικές τιμές στα μοντέλα πριν το 1996.
Smart ForTwo Cabrio 2006 - 2007: Το ανανεωμένο Smart Cabrio, δυστυχώς με ζελατίνα και αυτό πίσω. Υπάρχουν πολλά από τα προηγούμενα 2001 - 2005 στην αγορά.
Fiat Barchetta 1995 - 2000: Αρεσε περισσότερο από το επόμενο ανανεωμένο του 2002 - 2003 που δεν πούλησε καθόλου. Βρίσκεται εύκολα και φθηνά.
Mini Cabrio 2006 - 2007: Αρέσει πολύ στις κυρίες, και υπάρχουν μερικά στην αγορά, αλλά είναι πάντα ακριβά.
VW EOS 2006: Υπάρχουν μερικά, βρίσκονται και μοντέλα 2008 στην αγορά, αλλά πάντα ακριβά.
Aston Martin Vantage V8 Roadster: Αυτό δεν το ψάχνουμε στην αγορά μεταχειρισμένων. Ούτε βρίσκεται, ούτε είναι φθηνό.
Photos: Manufacturers, Athens Car Blog
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)