18/6/09

Ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη Μάϊος 2009 (New Passenger Car Registrations in Europe May 2009)

Η πτώση στην Ευρωπαϊκή αγορά τον Μάϊο σε σχέση με πέρισυ τον ίδιο μήνα, ήταν -4,9%.

Δείχνει κάπως λιγότερο άσχημη η κατάσταση συγκριτικά με τους προηγούμενους μήνες, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι... Η πτώση συνεχίζεται γιά 13 συνεχόμενους μήνες, πράγμα που δεν είναι και τόσο ευχάριστο. Επιπλέον, υπάρχουν και οι χώρες που έχουν άνοδο, επηρρεάζοντας προς το πιό χαρούμενο το σύνολο που τελικά κατέληξε σε αυτό το -4,9%. Κυρίως η Γερμανία με +39,7%, και μετά η Γαλλία +11,8%, Αυστρία +4,8%, αλλά και η Ελλάδα +5,1%.

Μέσα στους τέσσερις πρώτους η Ελλάδα τον Μάϊο στην Δυτική Ευρώπη, και μπράβο μας δηλαδή.

Ομως αυτά οφείλονται στις κρατικές παρεμβάσεις... Στην Γερμανία είναι το bonus απόσυρσης, στην Ελλάδα τα τέλη ταξινόμησης, αλλά αυτά είναι τεχνητά, και στις υπόλοιπες χώρες η πτώση συνεχίζεται ακάθεκτη.

Στην Δυτική Ευρώπη πάντα, το ωραιότερο νούμερο το έχει η Ιρλανδία με -49,7%, ακολουθεί η Φινλανδία με -49,2%, η Δανία με -41,3%, και μετά η Ισπανία με -38,7% που είναι και πολύ μεγάλη αγορά με 71.161 αυτοκίνητα αυτόν τον Μάϊο και 116.112 πέρισυ.

Εμείς στην Ελλάδα με το ωραίο (σχετικά...) +5,1%, περιμένουμε να δούμε τί θα γίνει αργότερα, μετά την κρατική τονωτική ένεση. Το ίδιο φαντάζομαι και στην Γερμανία, με το πολύ εντυπωσιακό +39,7%.

Γενικώς, υπάρχει μιά κατάσταση αναμονής... Οχι πολύ ευχάριστης...

Παρακάτω, το πλήρες δελτίο τύπου από τις Βρυξέλλες:

PASSENGER CARS: European market at -4.9% in May

Brussels, 16/06/2009 - In May, the number of new passenger car registrations in Europe* was negative for the thirteenth consecutive month, with 4.9% fewer new units recorded than in May 2008. In total, 1,270,195 new cars were registered onto the market. Five months into the year, the European* market contracted by 13.9%. May counted on average one working day less across the region.

In Western Europe, new registrations totaled 1,197,292 in May. Austria (+4.8%), Greece (+5.1%), France (+11.8%) and Germany (+39.7%) contributed to mitigating the drop to -3.2%, reflecting market support in the form of fleet renewal schemes. Similarly, Italy limited its downturn to a single digit decrease (-8.6%). In the UK (-24.8%) and Spain (-38.7%), the announcement of incentive schemes could not translate into the registration figures yet. Five months into the year, new car registrations declined by 12.8%. Germany (+22.8%) was the only market to expand over that period. France (-1.4%) performed second best, followed by Austria (-3.0%). Among the major markets, the Italian contracted by 14.7%, the British by 27.9% and the Spanish by 42.7%.

Results in the new EU Member States were down 26.0% in May, with only the Czech Republic (+20.5%) and Slovakia (+46.4%) posting growth. The downturn ranged from -3.1% in Poland to -80.4% in Latvia. From January to May, Poland (+0.7%), Slovakia (+1.3%) and the Czech Republic (+5.5%) performed better than over the same period a year ago, resulting in a 27.9% overall downturn for the region

* EU27 + EFTA, data for Cyprus and Malta unavailable

Statistics: ACEA