Saab 9-5 2009 - 2010
Εχουν περάσει κάτι παραπάνω από επτά χρόνια από την τελευταία φορά που παρουσίασε κάτι πραγματικά καινούργιο η Saab...
Ηταν το 2002, με το τελευταίο 9-3 που βασιζόταν στο Opel Vectra, και βέβαια του έμοιαζε αρκετά στο συνολικό σχήμα και στις αναλογίες, αν και είχαν ενσωματωθεί όλα τα παραδοσιακά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά Saab.
Από τότε μέχρι σήμερα, εκτός από τις διάφορες ανανεώσεις και παραλλαγές των 9-3 και 9-5, γιά την Saab υπήρξαν μόνο δύο νέα μοντέλα, τα οποία όμως ήταν από αυτές τις θλιβερές φαεινές ιδέες που είχε κατά καιρούς σε παγκόσμιο επίπεδο η General Motors, και που την έφεραν τελικά στην πτώχευση.
Η πρώτη από αυτές τις ιδέες ήταν το Saab 9-2X το 2004 (δεν ήλθε ποτέ στην Ευρώπη).
Η λογική ήταν ότι ένα μοντέλο μικρότερο από το 9-3 σαν βάση της γκάμας της Saab, θα μπορούσε να πουλήσει στην αγορά της Αμερικής, και η υλοποίησή του ήταν το Subaru Impreza Station Wagon (Εκείνη την εποχή η General Motors είχε το 20% της Fuji Heavy, ιδιοκτήτριας της Subaru).
Το Saab 9-2X έμοιαζε μόνο στην μούρη με Saab, και στο προφίλ ήταν απαράλλαχτο Impreza S/W. Δεν πούλησε φυσικά, και το 2006 καταργήθηκε.
Η δεύτερη ιδέα ήταν το Saab 9-7X το 2006. Η General Motors είχε θεωρήσει τότε ότι ένα SUV Saab θα ήταν ότι έπρεπε γιά την αγορά της Αμερικής, ίσως και της Ευρώπης.
Η ιδέα υλοποιήθηκε με βάση το ανεξάρτητο πλαίσιο τύπου σκάλας του Chevrolet Trailblazer και με τον κλασσικό αμερικάνικο V8 5.3 lt σε συνδυασμό με 4τάχυτο (!) κλασσικό αμερικάνικο αυτόματο κιβώτιο εποχής. Εγιναν φυσικά και κάποιες σχεδιαστικές επεμβάσεις γιά να μοιάζει με Saab...
Το Saab 9-7X δεν πήγε σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές (γιά ευνόητους λόγους...), στην ελληνική όμως κυκλοφόρησε, όπου το 2007 ταξινομήθηκαν 44 αυτοκίνητα, και το 2008... 11 (έντεκα)...
Το Saab 9-5 που είναι ακόμα σήμερα στους καταλόγους έχει καταφέρει να κρύψει τα χρόνια του από lifting σε re-lifting, όμως χρονολογείται από το 1998, δηλαδή από την προ-GM εποχή (η GM αγόρασε την Saab το 2000).
Αργησε πολύ να έλθει η επόμενη εκδοχή του, είναι κάτι παραπάνω από 10 χρόνια, και επιπλέον έχει κάτι από το παρελθόν της General Motors, όμως αυτό το παρελθόν δεν είναι τόσο θλιβερό, μιά και η βάση είναι η πλατφόρμα του Opel Insignia επιμηκυμένη κατά 20 cm.
Το αποτέλεσμα έχει κάποια στοιχεία από το πολύ ενδιαφέρον Aero X Concept του 2006, όμως τελικά το σύνολο δείχνει πολύ γνωστό και πολύ Saab, μοιάζοντας μία ωραία εξέλιξη του προηγούμενου 9-5 με κάποια κλασσικά στοιχεία, όπως η συνεχόμενη γραμμή των πίσω φώτων που θυμίζει το παλιό Saab 9000 20 χρόνια πριν.
Ολη αυτή η λογική της συνέχειας των προηγούμενων μάλλον θα αρέσει στους παλιούς πελάτες της Saab, όμως δεν είναι σίγουρο ότι θα φέρει καινούργιους...
Saab 9-5 2009 - 2010
Saab 9-5 2009 - 2010
Photos: Saab