3/9/09

Νέοι ορίζοντες: Peugeot RCZ 2009 - 2010

Οι ασκήσεις design και τα διάφορα concepts της Peugeot, εδώ και χρόνια, ήταν συνήθως καταδικασμένα να καταλήγουν στο μουσείο. Εδειχναν βέβαια μία πρωτοποριακή διάθεση και μία έμφαση στο design, όμως το θέμα έμενε μόνο στην διάθεση...
Ευτυχώς, δεν συνέβη το ίδιο και με το Peugeot 308 RCZ Concept του 2007.

Ευτυχώς, γιατί η εικόνα της Peugeot χρειαζόταν κάποια τόνωση, μιά και τα τελευταία χρόνια έδειχνε κάπως ανέμπνευστη, ειδικά σε σύγκριση με την ξαδέρφη Citroen, η οποία αντίθετα, ήταν αρκετά εφευρετική.

Μετά από την πολύ καλή κίνηση με το 206 CC που δημιούργησε και ολόκληρη κατηγορία, η μόνη πρωτότυπη ιδέα της Peugeot ήταν το 1007, το οποίο όμως δεν είχε επιτυχία.
Ομως δεν ήταν μόνο η έλλειψη φρέσκων ιδεών, γιατί και σε επίπεδο design τα αποτελέσματα των τελευταίων χρόνων δεν ήταν όπως πριν...
Οπως -πχ- το 407 Coupe που δεν ήταν αντάξιο (επιεικώς...) του 406 Coupe του Pininfarina.
Κάτι ανάλογο συνέβη πριν χρόνια με το 307 που δεν άρεσε όσο το 306, και ακόμα περισσότερο ως 307 CC, γιατί εκεί η σύγκριση γινόταν δυστυχώς με το 306 Cabriolet του Pininfarina που ήταν ίσως το ωραιότερο cabrio της εποχής του στην κατηγορία.

Με το 308 δεν βελτιώθηκε σημαντικά η εικόνα, αν και το 308 CC είναι πολύ πιό καλοσχεδιασμένο από το 307 CC.
Υπάρχουν επίσης, δυστυχώς, τα 4007 και 3008... Ειδικά γιά το 3008, η εμφάνισή του δεν θα το βοηθήσει καθόλου στην αγορά...
Και επίσης δυστυχώς, η πιό πρόσφατη δημιουργία, το 5008, μοιάζει σαν βεβιασμένη εμπορική κίνηση με την οποία η PSA αντιγράφοντας την λογική του VW Group, προσπαθεί να βγάλει στην αγορά ένα Citroen Grand Picasso με look Peugeot.

Μετά από όλα αυτά, το RCZ μοιάζει ευχάριστος κεραυνός εν αιθρία σε επίπεδο design, αλλά και σαν εμπορική κίνηση γιατί βάζει την Peugeot σε μία κατηγορία που δεν βρέθηκε ποτέ στην ιστορία της.
Με το 308 RCZ Concept έμοιαζε να σκέφτηκαν στην Peugeot τότε, ότι ίσως θα μπορούσαν να κάνουν κάτι σαν το Audi TT, μιά και υπάρχει χώρος στην αγορά γιά κάτι τέτοιο, ειδικά αν είναι σε καλή τιμή.
Ευτυχώς, δύο χρόνια μετά, το αποφάσισαν τελικά...

Αντίθετα με το αρχικό concept, στο μοντέλο παραγωγής η Peugeot δεν θέλει να συσχετίζεται το 308 με το RCZ, το οποίο μάλιστα είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της χωρίς κωδικό με μηδενικό ή μηδενικά στην μέση.
Βέβαια, η πραγματικότητα του σεμνού και ουδέτερου 308 είναι εκεί, κάτω από το εντυπωσιακό, δυναμικό στυλ, και αυτό δεν φαίνεται μόνον στην μούρη, αλλά και εσωτερικά στο ταμπλώ.
Δυστυχώς, φαίνεται επίσης και από κάτω, γιατί το RCZ χρησιμοποιεί και τις αναρτήσεις του 308 με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα...
Ομως δεν γινόταν αλλιώς, γιατί η πρόθεση ήταν μεν ένα coupe σε στυλ Audi TT, αλλά έπρεπε να κρατηθεί χαμηλά και το κόστος.

Με τέτοια εμφάνιση, το RCZ προφανώς δημιουργεί μεγάλες προσδοκίες.
Οι κινητήρες του σίγουρα μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτές τις προσδοκίες, κυρίως ο 1.6 THP στην έκδοση των 200 hp που προβλέπεται γιά το καλοκαίρι του 2010, αλλά ακόμα και στην αρχική, βασική του έκδοση των 156 hp.
Ομως, οι αναρτήσεις του 308 με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, μάλλον δεν θα μπορέσουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, όσο κι αν ρυθμισθούν διαφορετικά...

Αλλά, τα πιό σημαντικά στοιχεία σε κάθε αυτοκίνητο, αυτά που καθορίζουν συνήθως την πορεία του στην αγορά, είναι η εμφάνιση και το στυλ, σε συνδυασμό με την τιμή.
Δηλαδή, η ικανότητα του αυτοκινήτου να κάνει τον πελάτη να πει "Μου αρέσει", αλλά να μπορεί να το πληρώσει κιόλας...
Αισθητική και στυλ, διαθέτει το Peugeot RCZ. Αν βγει κιόλας στην αγορά με τιμή που να συγκρίνεται με του VW Scirocco -πχ- μάλλον θα κάνει καριέρα στην αγορά.

Εντυπωσιακές οι διπλές καμπύλες, αλλά δεν γίνεται να υπάρχει πίσω καθαριστήρας.
Δεν έχει σημασία όμως, το στυλ είναι που μετράει.


Υπάρχει και η πρακτική πλευρά: Αν και δεν υπάρχει τρίτη πόρτα, τα πίσω καθίσματα πέφτουν, το πορτμπαγκάζ διπλασιάζεται, και το RCZ μπορεί να παίξει ρόλο GT του σαββατοκύριακου.

Ενας ημιάκαμπτος πίσω άξονας δεν είναι ακριβώς αυτό που ταιριάζει σε ένα τέτοιο coupe, και πριν κάποια χρόνια θα έδειχνε τελείως παράταιρος.
Ομως σήμερα είναι αλλιώς, και αντιμετωπίζεται πιό ρεαλιστικά: Μία άκαμπτη πραγματικότητα, γιά λόγους οικονομίας.





Peugeot RCZ 2009 - 2010

Photos: Peugeot