Από: Γραφείο Τύπου ΣΕΑΑ
Ημερομηνία: 15/3/2010
Θέμα: Εξαιρετικά κακή η πορεία της αγοράς αυτοκινήτου και κατά τον περασμένο Φεβρουάριο. Πτώση 34,4%. Η ανάγκη στήριξης από την Πολιτεία είναι επείγουσα και θα επιφέρει αύξηση, αντί μείωσης των δημοσιονομικών εσόδων.
Συνεχίζεται, δυστυχώς χωρίς καμία στήριξη από την Πολιτεία, η συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου και η συνακόλουθη μείωση των σχετιζόμενων δημοσιονομικών εσόδων. Κατά τον περασμένο Φεβρουάριο ταξινομήθηκαν μόλις 13.727 καινούρια αυτοκίνητα, όταν κατά μέσο όρο τους αντίστοιχους μήνες της περιόδου 2004-2007 ταξινομούνταν 20.916 νέα οχήματα. Πρόκειται δηλαδή, για κάμψη ταξινομήσεων κατά 34,4% ή και ακόμα μεγαλύτερη (-41,0%), αν συγκριθεί ο φετινός Φεβρουάριος με αυτόν του 2008 (23.292 ταξινομήσεις). Επιπλέον, η επισκεψιμότητα στις εκθέσεις αυτοκινήτου επί του παρόντος είναι ακόμα πιο μειωμένη (-45 ως -50%), προμηνύοντας περαιτέρω κάμψη πωλήσεων /ταξινομήσεων τους επόμενους μήνες.
Η ελεύθερη πτώση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου δεν απειλεί μόνο την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση στον ευρύτερο κλάδο του αυτοκινήτου, στον οποίο δραστηριοποιούνται περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι, αλλά επιπλέον ελαχιστοποιεί τα σχετικά δημοσιονομικά έσοδα, που κανονικά μόνον από τις πωλήσεις των αυτοκινήτων θα έπρεπε να υπερβαίνουν τα 1,5 δις ευρώ.
Στην ίδια κατεύθυνση, δηλαδή στη μείωση των δημοσιονομικών εσόδων και στην περαιτέρω συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου, λειτουργεί δυστυχώς και η πρόσφατη επιβολή φόρου πολυτελείας στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ακόμη και σε αυτά των αναπήρων και των πολυτέκνων. Αυτή η εξοντωτική φορολογία προστέθηκε σε μια ήδη υπάρχουσα υψηλότατη φορολογία στα μεγάλα αυτοκίνητα, ενώ επίσης συμπεριέλαβε και πολλά αυτοκίνητα που σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως πολυτελή.
Έναντι όλων αυτών πρέπει η αγορά αυτοκινήτου, δηλαδή οι προαναφερθείσες χιλιάδες ανά την επικράτεια επιχειρήσεις εμπορίας και συντήρησης οχημάτων, να υπαχθούν άμεσα σε μέτρα ανάπτυξης, όπως ανάλογα έχει συμβεί σε όλες τις υπόλοιπες δοκιμαζόμενες οικονομίες της ΕΕ (Ισπανία, Πορτογαλία και Ιρλανδία) και επίσης το συντομότερο δυνατό να επανεξεταστούν τα εξαιρετικά σοβαρά ζητήματα που προκλήθηκαν από τη νέα φορολογία.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΝΙΑΙΩΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΩΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Έτος |Ιανουάριος |Φεβρουάριος |Μάρτιος |Απρίλιος |Μάιος |Ιούνιος |Ιούλιος |Αυγουστος |Σεπτέμβριος |Οκτώβριος |Νοέμβριος |Δεκέμβριος |Σύνολο
2004 |32.009 |22.142 |27.233 |28.984 |24.528|31.911 |27.595 |19.491 |19.782 |20.106 |22.003 |13.969 |289.753
2005 |31.742 |20.480 |25.616 |26.279 |23.733|25.598 |26.379 |20.818 |19.418 |18.754 |19.145 |11.771 |269.733
2006 |29.793 |21.198 |25.072 |23.541 |26.432|26.658 |26.643 |19.271 |18.355 |19.619 |18.520 |12.603 |267.705
2007 |31.694 |19.846 |27.786 |22.616 |29.261|28.326 |27.868 |21.524 19.369 |21.088 |19.976 |10.414 |279.768
Μέσος όρος `04-`07 |31.310 |20.916 |26.427 |25.355 |25.988|28.123 |27.121 |20.276 |19.238 |19.892 |19.911 |12.189 |276.746
2008 |33.583 |23.292 |22.396 |28.036 |24.739|26.553 |29.046 |19.819 18.825 |19.666 |13.402 |7.938 |267.295
(-32,7) (-34,9)
2009 |20.247 |15.592 |13.372 |14.369 |25.997|24.373 |32.293 |22.845 |11.956 |11.725 |18.092 |9.687 |220.548
(-35,3%) (-25,5%) (-49,4%) (-43,3%) (0,00%) (-13,3%) (+19,1%) (+12,7%) (-37,9%) (-41,1%) (-9,1%) (-20,5) (-20,3%)
2010 |26.585 |13.727
(-15,1%) (-34,4)