20/10/09

Ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2009 (New Passenger Car Registrations in Europe September 2009)

Τον Σεπτέβριο, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη ανέβηκαν λίγο ακόμα σε σχέση με τον Αύγουστο, τον Ιούλιο και τον Ιούνιο, και έφθασαν το +6,3% σε σχέση με τον 9-2008.

Την ίδια στιγμή στην Κίνα, η κατάσταση ήταν μάλλον καλύτερη...: Η αύξηση τον Σεπτέμβριο 2009 ήταν +83,6% σε σχέση με τον περισυνό Σεπτέμβριο... (συν ογδόντα τρία κόμμα έξι τοις εκατό...) (!).

Ηδη, από τις αρχές της χρονιάς, η Κίνα βρίσκεται στην 1η παγκόσμια θέση έχοντας προσπεράσει τις Ηνωμένες Πολιτείες σε επίπεδο μηνιαίων πωλήσεων, και συνεχίζει.
Με 7,2 εκατ. αυτοκίνητα γιά τους πρώτους επτά μήνες του 2009, η Κίνα είναι αρκετά πάνω από τις Ηνωμένες Πολιτείες που είδαν πτώση -30% από τον Ιανουάριο, με συνολικά 5,79 εκατ. αυτοκίνητα.

Εχει ο καιρός γυρίσματα...
(...και οι έσχατοι έσονται πρώτοι)

Ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη τους τελευταίους 12 μήνες.

Στην Δυτική Ευρώπη των 15 η αύξηση είναι +9,7%, και οφείλεται στις χώρες που ισχύουν κάποια μέτρα τόνωσης της αγοράς. Βέβαια και στην Κίνα ισχύουν κάποια μέτρα γιά τα καινούργια αυτοκίνητα, αλλά αυτό το +83,6% απέχει πολύ από το +21,0% της Γερμανίας που είχε και την μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρώπη.

Εκτός από την Γερμανία, αύξηση είχαν επίσης η Ισπανία +18,0% μετά από 16 μήνες ελεύθερης πτώσης, η Αυστρία +17,9%, η Γαλλία +14,0%, η Βρετανία +11,4% και η Ιταλία +6,8%.
Οι υπόλοιπες χώρες είχαν πτώση, και πρώτη στην πτώση ήταν η Ελλάδα με -36,5% (11.956 αυτοκ.) ακολουθούμενη από την Ιρλανδία με -34,7%. Γιά την Ελλάδα ήταν βέβαια αναμενόμενη η πτώση με όλη αυτή την κατάσταση αναμονής της απόσυρσης...

Στις 10 χώρες - νέα μέλη της Ανατολικής Ευρώπης, η κατάσταση είναι μάλλον δυσάρεστη, με συνολική πτώση -36,4% και συνολικά 59.464 αυτοκινητα, δηλαδή λιγότερα από την Ισπανία όπου ταξινομήθηκαν 77.374 αυτοκίνητα. Οι μόνες χώρες που είχαν άνοδο ήταν η Πολωνία +7,9% και η Τσεχία +0,5%.

Στο σύνολο της Ευρώπης πρώτη στην πτώση παραμένει σταθερά η Ισλανδία με -83,7% και 95 αυτοκίνητα έναντι 584 του περισυνού Σεπτεμβρίου, αλλά όπως φαίνεται η θέση της απειλείται από την Λετονία που σημείωσε ένα εντυπωσιακό -80,4% και την Ουγγαρία που πλησιάζει με -75,8% ακολουθούμενη σε απόσταση αναπνοής από την Ρουμανία με -74,5%.

Σε σχέση με τα παραπάνω της Ανατολικής Ευρώπης, μάλλον πρέπει να πούμε "πάλι καλά..." εμείς εδώ στην Ελλάδα... Κατά τα άλλα, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ελπίζουμε ότι η νέα Κυβέρνηση δεν θα έχει καινούργιες φαεινές ιδέες που θα δημιουργήσουν νέες καταστάσεις αναμονής, και να περιμένουμε να δούμε τί θα γίνει με την απόσυρση τους επόμενους μήνες.

Παρακάτω, το πλήρες δελτίο τύπου από τις Βρυξέλλες:

PASSENGER CARS: Registrations up 6.3% in September, down 6.6% over 3 quarters

Brussels, 15/10/2009
In September, European* passenger car registrations increased by 6.3% compared to September 2008, reaching a total of 1,388,136 new car registrations. The September results were boosted in markets with government incentives to support fleet renewal in place, and especially in those countries where these schemes come to an end soon.
Nine months into the year
, registrations of new cars were lower than over the same period of 2008, noting a decrease of 6.6%.

The West European market increased by +9.6% in September compared to the same month last year, recording the largest jump since 1999. In absolute figures, however, the September registrations stayed below the levels reached since 2002. Germany remained the best performer with +21.0%. Spain also posted a marked double digit growth (+18.0%) in light of the country’s incentive scheme nearing its end, and after sixteen months of severe downturn. Austria (+17.9%), France (+14.0%), Norway (+12.7%), the UK (+11.4%), Italy (+6.8%) and Switzerland (+2.9%) also recorded positive results.
Nine months into the year, only three countries – Germany (+26.1%), Austria (+6.7%) and France (+2.4%) – saw their markets expand. The downturn ranged elsewhere from 5.9% in Italy to -79.5% in Iceland. The Spanish and British markets shrunk by 28.6% and 15.5% respectively. In total, 10,310,038 new cars were registered in Western Europe, or 4.8% less than in the same period a year ago.

In the new EU Member States, the downturn prevailed, reflecting the still challenging market conditions. In September, markets contracted by 36.4% in the region. Poland (+7.9%) and the Czech Republic (+0.5%), the two largest markets, were the only ones posting growth.
From January to September
, new car registrations were down 28.7%. The vast majority of markets declined sharply, ranging from -22.3% in Slovenia to -80.2% in Latvia. Slovakia (+19.7%), the Czech Republic (+8.0%) and Poland (+1.7%) were the only expanding markets.

* EU27 + EFTA, data for Cyprus and Malta unavailable

Statistics: ACEA