Υπάρχει μιά θεωρία που λέει ότι καλό είναι να μην αγοράζεις αμέσως μόλις βγαίνει ένα καινούργιο μοντέλο, αλλα να περιμένεις λίγο μέχρι να θεραπευθούν οι ασθένειες της βρεφικής ηλικίας.
Αυτή η θεωρία έχει τη βάση της: Εδώ και χρόνια στην αγορά, έχουμε δει και έχουμε ακούσει διάφορα γιά πολλά μοντέλα στο αρχικό στάδιο παραγωγής. Αυτά τα προβλήματα λύνονται συνήθως κάποια στιγμή αργότερα. Αυτοί που έχουν αγοράσει πρώτοι, συνήθως τραβιούνται στα συνεργεία...
Ακριβώς πάνω στο θέμα, διάβασα προχθές ένα πολύ ενδιαφέρον κομμάτι στο γαλλικό L'Automobile, πάνω στην Alfa Romeo MiTo.
Πληροφοριακώς, το L'Automobile δεν είναι ένα "Χ" τυχαίο περιοδικό ή site από αυτά τα εκατοντάδες που υπάρχουν τώρα πιά, αλλά ένα από τα πιό έγκυρα περιοδικά / δεινόσαυρους του ευρωπαϊκού ειδικού τύπου, που κυκλοφορεί εδώ και δεκαετίες εκτός από την Γαλλία και σε άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα.
Επιπλέον (και κάνει εντύπωση αυτό...), το L'Automobile διατηρεί αυτό που λέμε "άποψη", πράγμα που δεν το βρίσκεις τώρα πιά ούτε και στους δεινόσαυρους του ειδικού τύπου...
Το κομμάτι έχει τίτλο: MiTo, είναι επείγον να περιμένετε πριν αγοράσετε (σε ακριβή μετάφραση).
Το θέμα είναι το εξής: Η Alfa Romeo αναγνωρίζει τα προβλήματα στο σύστημα διεύθυνσης και στις αναρτήσεις της Mito, και έχει αποφασίσει να τα διορθώσει στην γραμμή παραγωγής, αλλά δεν προβλέπει τίποτα γιά όσες Mito έχουν ήδη πουληθεί.
Στο τελευταίο τεύχος του L'Automobile (nr 753), και μετά από σχόλια δοκιμαστών του περιοδικού (μάλλον θάψιμο...), ο σχετικός υπεύθυνος της Alfa Romeo τα αναγνώρισε τα προβλήματα, ήταν λέει θέμα έλλειψης χρόνου και μέσων, και δέχθηκε να παρουσιάσει σε αποκλειστικότητα το πρόγραμμα γιά την αποκατάσταση.
Το οποίο πρόγραμμα είναι:
Α/ Σύστημα διεύθυνσης: Αλλαγή της κρεμαγέρας, του μοτέρ της, και του σχετικού λογισμικού.
Β/ Αναρτήσεις: Αντικατάσταση των αμορτισέρ, εμπρός και πίσω.
Ολα καλά, όλα ωραία, αλλά το L'Automobile εντοπίζει αλλού: Το γύρισε η Alfa Romeo, και ενώ αρχικά είχε πει άλλα, τελικά δεν σκέφτεται να κάνει ανάκληση στις Mito που έχουν πουληθεί ήδη. (...τί λες ρε, ένα σωρό λεφτά θα κοστίσει, πού να τα βρούμε τώρα...).
Από τον Σεπτέμβριο 2008 μέχρι τώρα, είναι -λέει- στη Γαλλία περίπου 2.200 πελάτες (ατυχήσαντες...) που υπέκυψαν στην γοητεία της ιταλίδας στάρλετ (...και τέλος πάντων τί θα γίνει με αυτούς τους δύσμοιρους).
Το L'Automobile δηλώνει έκπληκτο με την στάση της Alfa Romeo (...δεν έχει και άδικο).
Και καταλήγει: Εμείς σας τα είχαμε πει, και επειδή οι βελτιωμένες Mito θα κυκλοφορήσουν κατά την Ανοιξη, μέχρι τότε παγώστε την παραγγελία σας.
Εχουν φτιάξει κιόλας ένα σχετικό email, και λένε: Εχετε Mito? Στείλτε μας τις εμπειρίες σας.
Ολα τα παραπάνω στο site του L'Automobile-Magazine (.fr) (Googling και ένα κλικ).
Και σε επίπεδο γενικού προβληματισμού: Εχει δει ποτέ κανείς κάτι ανάλογο σε ελληνικό περιοδικό; Δεν νομίζω...
Το φαινόμενο δεν είναι όμως μόνο ελληνικό. Πάνε πολλά χρόνια από τότε που υπήρχαν κάποια λίγα περιοδικά με άποψη, που στηριζόταν στους (χιλιάδες) αναγνώστες τους και όχι στα κονέ με τις εταιρείες και στη διαφήμιση.
Photos: Alfa Romeo