13/8/09

Ο φτωχός, η μοίρα του και το περιβαλλοντικό γδάρσιμο.

Αυτή τη φορά η δέσμη μέτρων με την απόσυρση και τα τέλη κυκλοφορίας, με εντυπωσίασε πραγματικά. Κυρίως ο τρόπος σερβιρίσματος, που δείχνει έμπνευση εκ μέρους των συναρμόδιων Υπουργείων.

Μεγάλη υπόθεση το θέμα «Οικολογική ευαισθησία» την σήμερον ημέραν, είναι κρίμα να μην το εκμεταλλευθούμε...
Η μαγική λέξη «Περιβάλλον» αλλάζει τα πάντα. Μέχρι και το γδάρσιμο, αν το ονομάσεις «Περιβαλλοντικό» χάνει την σημασία του, και δεν είναι πιά γδάρσιμο.

Η υπόθεση θυμίζει κατά κάποιον τρόπο βιο-λαϊκή.
Μπορείς να πουλήσεις στον πελάτη κακοφορμισμένα χλεμπονιάρικα αχλάδια στην διπλάσια τιμή από τα καλά; Οχι.
Αν όμως τα ονομάσεις Bio και τους κοτσάρεις και πράσινο αυτοκολλητάκι, όχι απλώς τα πληρώνει ο πελάτης, αλλά το φχαριστιέται κιόλας. Ασε που του φαίνονται και πιό νόστιμα από τα καλά!

Μπορούμε να τραβήξουμε αυξησούλα 50% στα τέλη κυκλοφορίας έτσι στα ξαφνικά;
Μπα, θα γίνει χαμός, και δεν αξίζει τον κόπο γιατί δεν θα βγάλουμε αρκετά.
Τα ονομάζουμε «Περιβαλλοντικά», καταφέρνουμε μέχρι και 150% γιά τα παλιά μικρά, αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί είναι «Οικολογική αυξησούλα»
Επιπλέον, κάνουμε και μία γενναία μείωση 18 ολόκληρα ευρώ στους αναξιοπαθούντες με μοντέλα μετά το 2005, οπότε δείχνουμε και το κοινωνικό μας πρόσωπο: -Είδατε; 18 ολόκληρα τεράστια ευρώ! Κονομήσατε!

«Του χαζού μονό δεν φτάνει, διπλό φτάνει και περισσεύει.» -Απαύγασμα λαϊκής σοφίας...

Δει χρημάτων, και άνευ τούτων ουδέν έστι γενέσθαι των δεόντων...
- Τί να κάνουμε παιδιά; Εχουμε και κάτι μιλιούνια αργόμισθους να ταΐσουμε! Ποιός θα τους ταΐσει αυτούς, που είναι και φαγανοί; Εμείς από την τσέπη μας; Ασε που έχουμε να διορίσουμε και κάμποσους ακόμα, εκλογές έρχονται, τί να κάνουμε, δεν βγαίνουμε, βάλτε κατιτίς να βοηθήσετε την κατάσταση!

Τα μοντέλα 1995 - 1999 που είναι και πάρα πολλά στους δρόμους, μπορεί να αξίζουν 700, 1.200 ή 3.000€, αλλά συνήθως κάνουν τη δουλειά τους, και αυτοί που τα έχουν είτε ως κυρίως αυτοκίνητο είτε ως δεύτερο, δύσκολα θα τα αποσύρουν. Αν τους περίσσευαν 7, 8 ή 15.000€ γιά καινούργιο αυτοκίνητο, μάλλον θα το είχαν κάνει μέχρι τώρα. Που σημαίνει ότι τα 100€ αύξησης τελών κυκλοφορίας, θα εισπραχθούν στο μεγαλύτερο ποσοστό. Ωραιότατα...

Με τα μοντέλα μέχρι το 1994, είναι κάπως διαφορετική η κατάσταση...
Γιά τα περισσότερα, κανείς δεν θα πλήρωνε ούτε 500€, μόνο κάποια λίγα άψογης κατάστασης θα μπορούαν να κάνουν 1.000 ή 1.500€, και πάλι δύσκολα. Μεγαλύτερες τιμές, 2-3.000€ μπορούν να πετύχουν μόνο κάποια 4Χ4...

Γενικά, μπορεί να πει κανείς ότι ο κόσμος που έχει ακόμα μοντέλα `90-`94 ή και παλιότερα, είναι σε δύο κατηγορίες.

Αυτοί που έχουν ήδη κάποιο καινούργιο μοντέλο, ή και δύο ή τρία, και τους έχει μείνει το παλιό γιατί δεν το έπαιρνε κανείς ανταλλαγή. Τους έχει ξεμείνει στο πεζοδρόμιο, και προσπαθούν να το πουλήσουν σε κάποια εξωφρενική τιμή, αλλά δεν το παίρνει κανείς. Αλλά και σε τιμές 300 ή 500€, πάλι δεν τα παίρνει κανείς, ή ακόμα δεν τα δέχεται κανείς ούτε να του τα χαρίσεις...
Αυτά τα αυτοκίνητα κατέληγαν μέχρι τώρα κάποια στιγμή να τα μαζέψει ο Δήμος.
Τώρα ξαφνικά απέκτησαν κάποια αξία, και τα περισσότερα ή όλα θα αποσυρθούν, είτε γιά να αγορασθεί άλλο ένα καινούργιο, είτε όχι.

Υπάρχουν όμως και αυτοί που έχουν κάποιο παλιό μοντέλο απλώς γιατί δεν μπορούν να δώσουν ούτε 3-3.500€ γιά ένα μικρό μεταχειρισμένο 2001 - 2002.

Μπορεί να είναι ο εργαζόμενος με τον βασικό μισθό που δεν έχει απολύτως κανέναν τρόπο να πάει στην δουλειά του κάθε μέρα, εκτός από αυτό το αυτοκίνητο, που μπορεί να είναι κάποιο ταλαίπωρο, ή και κάποιο καλοσυντηρημένο που του έχει κοστίσει ένα σωρό λεφτά στα συνεργεία.

Μπορεί να είναι επίσης ο κάτοικος του Χ χωριού που δεν έχει άλλο τρόπο να πάει μέχρι το διπλανό κεφαλοχώρι, ή την πόλη. Ειδικά εκτός Αθήνας - Θεσσαλονίκης, πολλά μοντέλα `90-`93 ή ακόμα και `85-`87 έχουν λίγα χιλιόμετρα, είναι σε καλή κατάσταση, και κάνουν τη δουλειά τους μιά χαρά.

Δυστυχώς, όλοι αυτοί βρίσκονται με ένα αυτοκίνητο που δεν αξίζει 350€, αλλά θα πληρώσουν 350€ τέλη κυκλοφορίας. Απλώς γιατί δεν μπορούν να αγοράσουν καινούργιο, ή κάποιο πιό καινούργιο μεταχειρισμένο...

Δυστυχώς, όπου φτωχός κι η μοίρα του...


Κωνσταντίνος Χουλιάρας