BMW X1 2009
Με την νέα BMW X1, αυτό που κάνει εντύπωση, δεν είναι τόσο το ίδιο το αυτοκίνητο, όσο η τοποθέτησή του στην αγορά και η τιμολόγηση των εκδόσεών του.
Το καινούργιο SUV που συμπληρώνει και την γκάμα, έχει όλα τα κλασσικά χαρακτηριστικά BMW, όμως, αν και βασίζεται στην σειρά 3 και όχι στην 1, απέχει όσο πρέπει από την X3, έχοντας διαφορετική εικόνα από αυτήν μιάς λίγο μικρότερης X3. Οπότε προφανώς είναι και άλλο το κοινό στο οποίο απευθύνεται (μικρότερες ηλικίες). Αυτό βέβαια θα φανεί περισσότερο με την επόμενη X3 που προβλέπεται γιά το 2010.
Ομως, η πιό σημαντική διαφοροποίηση της X1 από την X3 είναι οι βασικές εκδόσεις sDrive με μόνον πίσω κίνηση, που κάνουν εύκολο να κρατηθούν χαμηλά οι τιμές, τοποθετώντας έτσι την X1 απέναντι στα φθηνότερα μικρά SUV, που όμως δεν διαθέτουν όνομα με prestige.
Η έκδοση βάσης της BMW X1 είναι η sDrive 18i με τιμή 27.200€, η οποία δεν δείχνει ακριβή όταν το VW Tiguan 1.4 TSi Trend & Fun με επίσης μόνον μπροστινή κίνηση κάνει 26.050€.
Η διαφορά των 1.150€ γιά την premium κατηγορία στην οποία βρίσκεται η BMW X1 είναι μάλλον αμελητέα...
Στα ίδια περίπου επίπεδα βρίσκονται και οι τιμές των υπόλοιπων SUV της κατηγορίας στην Γερμανία.
Ενδεικτικά:
Toyota RAV4 2.0lt 4X2 Sol 26.265€
Ford Kuga Trend 26.600€
Renault Koleos 2.5lt 4X2 Expression 24.900€
Suzuki Grand Vitara 5d 2.4lt 4X4 Club 26.900€
Honda CRV 2.0lt iVTEC Comfort 27.600€
Land Rover Freelander 2 29.900€
Οι συγκρίσεις της βασικής BMW X1 sDrive 18i με τετρακίνητα SUV είναι τελικά αναπόφευκτες στην αγορά, γιατί η τετρακίνηση δεν είναι απαραίτητη σε όλους, ενώ το όνομα μετράει, και στην περίπτωση της BMW έχει επίσης αντίκρυσμα στην εικόνα και στην γενική ποιότητα. Επιπλέον, η πίσω κίνηση έχει και κάπως χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, που είναι σημαντικά την σημερινή εποχή.
Σε επίπεδο τιμών, κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τις επόμενες εκδόσεις diesel, οι οποίες δεν έχουν ενδιαφέρον προς το παρόν γιά την Ελλάδα (ίσως αργότερα...), όμως σε κάποιες χώρες της Ευρώπης θα κάνουν το κύριο όγκο των πωλήσεων της BMW X1.
Οι δύο μικρότεροι diesel, 18d και 20d προσφέρονται ως sDrive, αλλά και ως xDrive με 2.000€ διαφορά.
Η X1 sDrive 18d κάνει 29.550€, και η X1 sDrive 20d 32.400€.
Οι δύο επόμενες εκδόσεις xDrive 23d (μόνο τετρακίνητη) που κάνει 38.800€, και η ακριβότερη της σειράς X1 xDrive 28i με τον 3.0lt 6κύλινδρο των 258hp και με τιμή 41.500€, μάλλον δεν ενδιαφέρουν την ελληνική αγορά, η οποία απ' ότι έχουμε δει μέχρι τώρα, θα προτιμούσε την BMW X1 ως xDrive 18i -αν υπάρξει τέτοια έκδοση κάποια στιγμή.
Μέχρι τώρα ήταν αλλιώς στην αγορά των μικρών SUV, και όποιος έψαχνε κάτι γύρω στις 25-27.000€ ή έστω κοντά στο όριο των 30.000€, μάλλον έβλεπε κάπως μακρινή ακόμα και την βασική BMW X3 xDrive 20i που κάνει 35.300€ (στην Γερμανία πάντα) -στα ίδια πλαίσια περίπου και με το Audi Q5 2.0 TFSi Quattro των 36.800€.
Με την X1 όμως, άλλαξαν τα δεδομένα της αγοράς, και έτσι, ένα premium SUV είναι τώρα προσιτό, είτε ως 4X4, είτε ως 4X2.
Οπότε, όπως φαίνεται θα αλλάξουν και οι αναλογίες στην αγορά των μικρών SUV προς όφελος της BMW...
BMW X1 xDrive 28i 2009
BMW X1 xDrive 23d 2009
BMW X1 2009
Photos: BMW