Δεν είναι μόνον τα θηριώδη SUV που βρίσκονται στο στόχαστρο των οικολόγων, είναι δυστυχώς και οι τεράστιες "λιμουζίνες"...
Μία καλή λύση σε αυτό το πρόβλημα της αντιοικολογικής / αντικοινωνικής εικόνας, είναι η υβριδική τεχνολογία, η οποία προφανώς δεν μπορεί να μειώσει πολύ την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων σε ένα καράβι της στεριάς, όμως το ταμπελάκι "Hybrid" αλλάζει ριζικά τις εντυπώσεις προβάλοντας τις οικολογικές ευαισθησίες του ιδιοκτήτη, είτε κάθεται στο κάθισμα του οδηγού, είτε πίσω.
Και φυσικά, αυτό είναι το ζητούμενο, γιατί σε αυτές τις κατηγορίες τιμών και εισοδημάτων, ποιός νοιάζεται γιά τα 2, 3 ή 4 λίτρα χαμηλότερης κατανάλωσης όταν του κοστίζει ένα σωρό λεφτά ο σωφέρ και το ΙΚΑ του.
Οσο γιά τις εκπομπές ρύπων, αν κάποιος ενδιαφέρεται πραγματικά, μπορεί να κυκλοφορεί με Honda Insight ή Toyota Prius, όμως δυστυχώς γιά κάποιον κόσμο δεν είναι καθόλου πρέπον ένα τόσο λαϊκό αυτοκίνητο...
Μία υβριδική λιμουζίνα είναι μάλλον το ιδανικό αυτοκίνητο γιά όποια κυβέρνηση θα ήθελε να δείξει πόσο σέβεται το περιβάλλον, αγοράζοντας μερικές γιά τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου.
Με αυτόν τον τρόπο, εκτός του ότι θα ανέβαζε την δημοτικότητά της, θα έδινε και το καλό παράδειγμα στον λαό, προτρέποντάς τον να μην αγοράζει Hummer, Range Rover, Porsche Cayenne και BMW X5 M, αλλά Mercedes ML 450 BlueHYBRID και BMW X6 ActiveHybrid.
Βέβαια, γιά να πεισθούν οι μάζες να κάνουν κάτι γιά το περιβάλλον, πρέπει και τα υβριδικά αυτοκίνητα να διαθέτουν κάποιο prestige. Το κοινωνικό προφίλ είναι πολύ σημαντικό πράγμα, και δυστυχώς, τα Honda, Toyota ή έστω και τα Lexus δεν μπορούν να το προβάλουν όπως πρέπει...
Η πρώτη υβριδική "λιμουζίνα" ήταν το Lexus LS 600h.
Αξιόλογο αυτοκίνητο το Lexus, όμως υπάρχει κόσμος που αν και στενοχωριέται φρικτά υποφέροντας από τις τύψεις γιατί ρυπαίνει την ατμόσφαιρα με τα 3, 4, 5.000 κυβικά που του είναι απαραίτητα γιά τις καθημερινές του μετακινήσεις, δεν θα αγόραζε Lexus με τίποτα.
Θα ήθελε κάποιο πιό παραδοσιακό, αριστοκρατικό όνομα, διότι ωραία τα υβριδικά, αλλά πώς να το κάνουμε, μετράει και το όνομα, και πως να εμφανισθούμε στον κύκλο μας με κάτι άλλο εκτός από Mercedes ή BMW... Ντροπή...
Ευτυχώς, οι ευγενείς μάρκες σκέφτηκαν όλους αυτούς τους αναξιοπαθούντες (και τα πορτοφόλια τους), και παρουσίασαν πρόσφατα, πρώτα η Mercedes την S400 BlueHYBRID και τώρα η BMW την ActiveHybrid 7.
Οι οικολογικές ευαισθησίες βρήκαν επιτέλους διέξοδο, μετά από το κοινωνικό αδιέξοδο στο οποίο ήταν εγκλωβισμένες εδώ και καιρό.
Η ActiveHybrid 7 χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα με την S400 BlueHYBRID, όμως κατά τα άλλα η BMW ακολούθησε τελείως διαφορετική λογική.
Ενώ η Mercedes αρκέστηκε γιά την υβριδική S-Class σε έναν μικρό, ταπεινό V6 των 3.5 lt που αποδίδει μόνο 279 hp, η BMW προτίμησε κάτι πιό εντυπωσιακό: τον V8 biturbo της 750i ο οποίος είχε ήδη 407 hp, και επιπλέον τον περιποιήθηκε καταλλήλως γιά να φθάσει τους 449 hp.
Από εκεί και πέρα, υπάρχει και το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 20 hp, και το σύνολο σε συνδυασμό φθάνει τους 465 hp. Η ροπή είναι ακόμα πιό εντυπωσιακή με 700 Nm, πλησιάζοντας αυτήν της 760i.
Τελικά, παρ' όλο το βάρος Panzer, οι επιδόσεις είναι ανάλογα εντυπωσιακές, με 0-100 km/h σε 4,9 sec.
Ακριβώς όπως και η υβριδική X6, η ActiveHybrid 7 είναι πρώτα απ'όλα μιά πληθωρική μεγάλη BMW με όλα τα γνωστά χαρακτηριστικά, και μετά, δευτερευόντως, ένα υβριδικό που φροντίζει να είναι όσο το δυνατόν πιό ανώδυνο γιά το περιβάλλον.
Θα μπορούσε μάλιστα να λέγεται και 755i...
Ομως λέγεται Hybrid, οπότε μετράει και η κατανάλωση, και οι εκπομπές CO2.
Η BMW ανακοινώνει 9,9 lt/100 km, και 219 g/km CO2, τιμές που δεν είναι τόσο χαμηλές αν τις δει κανείς απόλυτα, είναι όμως χαμηλότερες από την (πιό αργή) 750i που καταναλώνει 11,4 lt/100 km και εκπέμπει 266 g/km CO2.
Με τέτοιες επιδόσεις, η BMW ActiveHybrid 7 μάλλον απευθύνεται στον πελάτη που προτιμά να κάθεται στην θέση του οδηγού παρά πίσω, όμως θα υπάρχει και έκδοση long που είναι 14 cm μακρύτερη, υπολογίζοντας σαφώς και τις κυρίες οι οποίες θα μπορούν να κάθονται πιό άνετα σταυροπόδι πίσω.
Στην Ελλάδα η BMW ActiveHybrid 7 μάλλον δεν πρόκειται να έχει καμμία τύχη, μιά και το ελληνικό κοινό σε αυτήν την κατηγορία προτιμά Mercedes, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά.
Ενδεικτικά, το 2008 ταξινιμήθηκαν 19 BMW 7-Series, 87 Mercedes S-Class και 91 CLS-Class.
Γιά το 2007 η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη: 20 BMW 7-Series, 149 Mercedes S-Class και 145 CLS-Class...
BMW ActiveHybrid 7 2009 - 2010
Photos: BMW