Ολοι οι κατασκευαστές θα ήθελαν να έχουν στην γκάμα τους υβριδικά μοντέλα, ειδικά τώρα τελευταία που είναι τόσο της μόδας, όμως δυστυχώς το κόστος εξέλιξης είναι πολύ υψηλό. Το ίδιο και το κόστος κατασκευής. Είναι δύσκολο να βγάλει κανείς εύκολα λεφτά από τα υβριδικά...
Μία καλή ιδέα θα ήταν να μοιραστεί το κόστος R&D, και με κοινά εξαρτήματα να υπάρξει και η σχετική οικονομία κλίμακας στην παραγωγή...
Κάπως έτσι, πριν λίγα χρόνια, το 2004, η General Motors και η τότε Daimler-Chrysler (Mercedes-Benz), ανακοίνωσαν ότι πρόκειται να συνεργασθούν γιά την από κοινού εξέλιξη και παραγωγή υβριδικών συστημάτων.
Μάλιστα, άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεργασίας και με κάποιον άλλον κατασκευαστή που ίσως μπορεί να ενδιαφερόταν.
Τελικά, ενδιαφέρθηκε η BMW, και τρεις συνεργάτες είναι φυσικά καλύτερα από δύο: Το κόστος μοιράζεται στα τρία...
Πριν λίγο καιρό, το Lexus RX 450h ήταν μόνο του στην αγορά γιά τον πελάτη που ήθελε μεν ένα μεγάλο SUV, αλλά είχε ταυτόχρονα και οικολογικές ευαισθησίες, ή έστω, ήθελε να επωφεληθεί από τα σχετικά κίνητρα και φυσικά την οικονομία.
Η μοναξιά του Lexus RX 450h τελείωσε πρόσφατα, όταν η Mercedes παρουσίασε τον καρπό της παραπάνω συνεργασίας, το ML 450 BlueHYBRID.
Και τώρα, η παρέα αποκτά και τρίτο μέλος, με την BMW X6 ActiveHybrid που μοιράζεται το ίδιο σύστημα με το ML 450 BlueHYBRID.
Η γοητεία της υπερβολής
Η προσέγγιση του θέματος Hybrid από την BMW είναι τελείως διαφορετική, ακολουθώντας τον γοητευτικό δρόμο της υπερβολής.
Η X6 ActiveHybrid είναι πρώτα απ'όλα μιά πληθωρική μεγάλη BMW με όλα τα γνωστά χαρακτηριστικά, και μετά, δευτερευόντως, ένα υβριδικό που φροντίζει να είναι όσο το δυνατόν πιό ανώδυνο γιά το περιβάλλον.
Χρησιμοποιεί τον 4.4lt V8 Biturbo της X6 50i με τους 407 hp και τα 600 Nm ροπής. Το πρώτο από τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδει 91 hp και 260 Nm, και το δεύτερο 86 hp και 280 Nm ροπής.
Με την maximum παροχή ρεύματος από τις μπαταρίες NiMH το σύνολο αποδίδει 485 hp και 780 Nm ροπής.
Γοητευτικά νούμερα...
Σε σχέση με το Mercedes ML 450 BlueHYBRID η X6 έχει 150 hp περισσότερους, και επιτάχυνση 0-100 σε 5,6 sec, όταν του ML είναι 7,8 sec.
Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά, αλλά η BMW ανακοινώνει ότι η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι 20% χαμηλότερες από της X6 50i των (μόνο...) 407 hp, με 9,9 lt/100km, και 231g/km CO2.
Τελικά, το τέρας δεν καίει πολύ...
Βέβαια, τίποτα δεν είναι δωρεάν. Ολα αυτά κοστίζουν, και η τιμή της BMW X6 ActiveHybrid είναι στην Γερμανία 102.900€, όταν η X6 50i κάνει (μόνο...) 76.100€.
Το κοινό στο οποίο απευθύνεται η X6 ActiveHybrid προφανώς δεν είναι αυτοί που στην υπόλοιπη Ευρώπη προτιμούν συνήθως τις diesel που κάνουν 57.900€ η X6 30d και 64.000€ η X6 35d. Ούτε βέβαια και οι αγοραστές που θα προτιμούσαν την X6 50i γιά τους 407 hp της, γιατί η διαφορά των 26.800€ είναι μάλλον μεγάλη.
Η BMW X6 ActiveHybrid είναι μάλλον το οικολογικό υποκατάστατο της X6 M των 555 hp που κάνει 108.500€.
Μπορεί να έχει 70 hp λιγότερους, αλλά καταναλώνει 4.0 lt/100km λιγότερα, και είναι 5.600€ φθηνότερη.
Φυσικά, η τιμή δεν είναι θέμα, ούτε βέβαια και τα 4.0 lt χαμηλότερης κατανάλωσης γιά κάποιον που δίνει 100.000+ € γιά ένα αυτοκίνητο...
Η σοβαρή διαφορά ανάμεσα στις δύο ακριβότερες X6 είναι ότι η ActiveHybrid αν και είναι θηριώδης και υπερβολική, κάνει επίδειξη τεχνολογίας προβάλοντας ένα οικολογικό πρόσωπο που είναι πολύ της μόδας, και τελικά καταφέρνει να μην προκαλεί, σε αντίθεση με την X6 M.
Lifestyle
Υπάρχει και ένα άλλο σημαντικό σημείο στην υπόθεση, το οποίο μάλλον το έχει συλλάβει πρώτη η Toyota με την σειρά των Lexus, και ίσως ακόμα καλύτερα η Fisker, όπως φάνηκε με το τελευταίο Karma.
Ο κοινωνικός ρόλος του αυτοκινήτου ήταν, είναι και θα είναι πάντα κάτι πολύ σημαντικό, σε όλες τις κατηγορίες τιμών. Εκεί στοχεύουν συνήθως τα τμήματα marketing, πολύ σοφά φυσικά...
Οι καιροί αλλάζουν, και τα τεράστια βενζινοβόρα κάθε είδους, αντιμετωπίζονται πλέον ως πρόκληση, αλλά και ως δήλωση αναισθησίας γιά το τί συμβαίνει στο περιβάλλον.
Δεν είναι πιά καθόλου a la mode να σκέφτεται και να λειτουργεί κανείς αντιοικολογικά...
Ο κοινωνικός ρόλος των υβριδικών έχει αναβαθμισθεί πολύ έντονα τελευταία...
Η υβριδική μόδα είναι εδώ, και γιά όποιον μπορεί να την πληρώσει είναι μία δήλωση "άλλου" τρόπου σκέψης, τελείως διαφορετικού από την προκλητική επίδειξη χρήματος.
Είναι μία δήλωση κοινωνικής διαφοροποίησης, που δεν ισχύει μόνον γιά τα ακριβά Lexus LS 600h και Mercedes S400 BlueHYBRID, αλλά και γιά τα πολύ φθηνότερα: Είναι άλλο το προφίλ αυτού που κυκλοφορεί με Toyota Prius, και άλλο αυτού με το Toyota Avensis...
Ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, είναι άλλη η κοινωνική εικόνα της BMW X6 ActiveHybrid, και άλλη της Porsche Cayenne Turbo ή της BMW X6 M.
Δεν είναι θέμα οικονομίας, κατανάλωσης ή εκπομπών CO2...
Είναι θέμα lifestyle.
BMW X6 ActiveHybrid 2009 - 2010
Photos: BMW