11/1/09

Ενα απόγευμα στο βουλκανιζατέρ

Δεν είναι και τόσο συχνό το φαινόμενο να πάθεις λάστιχο... Μάλλον σπάνιο είναι, γι'αυτό ξεχνιέται ξεφούσκωτη η ρεζέρβα, γι'αυτό συναντάς εύκολα αυτοκίνητα 20ετίας με απάτητη ρεζέρβα με τα αυτοκόλλητα στο πέλμα, γι'αυτό οι μικρές ρεζέρβες ανάγκης, γι'αυτό και κάποια αυτοκίνητα δεν έχουν καθόλου ρεζέρβα τώρα πιά, αλλά κιτ επισκευής ελαστικών.

Κάπως έτσι, είχαμε χρόνια να επισκεφθούμε βουλκανιζατέρ και είχαμε χάσει τις τιμές που χρεώνουν...
Συγκεκριμένα, είχαμε χάσει το πόσο μπορεί να σε γδάρουν...

Μία μικρή τρύπα, από αυτές που γίνονται άμα πατήσεις πρόκα και επισκευάζονται εύκολα με κορδόνι, κάνει 6 €.
Συνήθως αυτές τις τρύπες δεν τις καταλαβαίνεις, γιατί η πρόκα μένει μέσα, το λάστιχο δεν χάνει ή χάνει ελάχιστα, μπορεί να κάνεις άνετα χιλιάδες χιλιόμετρα με την πρόκα μαζί, και μένει μόνο η πιθανότητα να την δεις τυχαία στο πέλμα αν περισσεύει κάπως και φαίνεται. Υπάρχει και η πιθανότητα να φύγει σε κάποια φάση μόνη της η πρόκα, οπότε μένεις επί τόπου. Και τότε ανακαλύπτεις ότι είναι ξεφούσκωτη η ρεζέρβα...

Μία μεγαλύτερη τρύπα που μπορεί να γίνει με μεγάλη βίδα -πχ- μπορεί να επισκευασθεί με κορδόνι (τα 6 € που λέγαμε), μπορεί όμως να θέλει και μπάλωμα, το οποίο απ'ότι καταλάβαμε πάει με το τετραγωνικό όπως τα πλακάκια και οι μοκέττες: Ενα μικρό σχετικά μπάλωμα κάνει 12 €. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί ο λαστιχάς να σε ρωτήσει αν θέλεις φυτίλι ή μπάλωμα.

Μία ακόμα μεγαλύτερη τρύπα, που μπορεί να γίνει από άγριο κοπάνημα σε λακούβα, που συνήθως στραβώνει και τη ζάντα, και επίσης συνήθως κάνει τρύπα στο πλαϊνό, μάλλον θέλει μεγάλο μπάλωμα, που κάνει 15 €.

Οταν χάνει το λάστιχο, και σου σπάζουν τα νεύρα να το φουσκώνεις κάθε εβδομάδα, μπορεί να είναι από κακό μοντάρισμα προηγούμενου λαστιχά, να μην έχει πατήσει καλά δηλαδή στη ζάντα επειδή δεν καθαρίστηκε καλά ή δεν περάστηκε προσεκτικά με το πινέλο και το σαπούνι. Μπορεί όμως να χάνει και η βαλβίδα, η οποία βαλβίδα κάνει 10 €.

Δεν ακούγονται και τόσο φθηνά όλα αυτά... Αντίθετα, τα λάστιχα δεν έχουν ακριβήνει. Μία τετράδα απλή Michelin 185/65 14 κάνει 280 €, και Bridgestone ίδια διάσταση 220 €. Μικρότερες διαστάσεις είναι φθηνότερες φυσικά, και υπάρχουν και φθηνά κινέζικα.
Αλλά όταν ένα Bridgestone 185/65 14 που δεν είναι και το φθηνότερο λάστιχο, κάνει 55 € καινούργιο, δεν ακούγεται καλά να δίνεις 15 € γιά ένα μπάλωμα σε παλιό λάστιχο...

Από την άλλη πλευρά, το πόσο θα σε γδάρουν, εξαρτάται και από τις συνθήκες...
15 € γιά ένα μπάλωμα μαύρα μεσάνυχτα στην εθνική οδό σε διανυκτερεύον βουλκανιζατέρ, είναι θεμιτό: Κάποιος πληρώνεται γιά να ξενυχτάει.
Αλλά εργάσιμες ώρες μέσα στην Αθήνα είναι πολλά, πάρα πολλά, γιατί όπως ξέρουμε όλοι, υπάρχουν βουλκανιζατέρ που χρεώνουν 5 € το μπάλωμα...

Το καλό να λέγεται, και πρέπει να λέγεται πάντα επώνυμα: Μιλάμε συγκεκριμένα γιά το βουλκανιζατέρ "Νικολουζάκης" στην Λ.Αμφιθέας, δεξιά κατεβαίνοντας προς παραλία. Ωραίο και περιποιημένο μαγαζί κατά τα άλλα, δεν μπορώ να πω, καθαρό, τακτοποιημένο, με ωραία πορτοκαλί ταμπέλα Continental απ'έξω, και έχει και σαλονάκι με τηλεόραση γιά να περιμένει ο πελάτης.

Ηθικόν δίδαγμα:

1/ Αμα μείνουμε από λάστιχο, και έχουμε βάλει την ρεζέρβα έστω και την μικρή και μπορεί να πηγαίνει το αυτοκίνητο, ρωτάμε το βουλκανιζατέρ πόσο χρεώνει το μπάλωμα. Αμα ακούσουμε τέτοιες τιμές, πάμε παρακάτω, γιατί δεν είναι και λίγα τα βουλκανιζατέρ στην Αθήνα. Ούτε και στις άλλες πόλεις. Και δεν γδέρνουν όλοι...

2/ Κορδόνι στις τρύπες, ποτέ. Το κορδόνι είναι μόνο γιά όταν δεν μπορούμε να ξεζαντάρουμε, δηλαδή άμα μείνουμε και πρέπει να το φτιάξουμε μόνοι μας επί τόπου. Οπως είναι γνωστό, κάποια στιγμή το κορδόνι αρχίζει να ξαναχάνει σιγά - σιγά, και ξαναθέλει μπάλωμα.