23/1/09

Τα Δεκεμβριανά

Αλλαξε κάπως το σκηνικό στην αγορά, στα νούμερα τουλάχιστον, και ενώ τον Νοέμβριο 2008 η πτώση (ελεύθερη πτώση...) σε σχέση με τον 11/2007 ήταν -32,9%, τον Δεκέμβριο ήταν μόνο, ναι μόνο -23,8%!
Ταξινομήθηκαν 7.938 αυτοκίνητα, ενώ πέρισυ τον Δεκέμβριο 10.414.
Συνολικά μέσα στο 2008 ταξινομήθηκαν 267.242 τεμάχια, δηλαδή -4,5% σε σχέση με το 2007 που ήταν 279.794. Δεν ακούγεται άσχημα, αλλά αυτό το -4,5% είναι το νούμερο της παρηγοριάς, γιατί στην πράξη η κατάσταση στην αγορά μάλλον χάλια είναι...

Γιά τον Δεκέμβριο τα νούμερα δεν είναι απόλυτα πραγματικά, όπως πάντα κάθε Δεκέμβριο, μιά και οι περισσότεροι δεν θέλουν να βγάλουν πινακίδες στο τέλος της χρονιάς, όχι μόνο γιά να γλυτώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά γιά να μετράει μοντέλο 2009 το αυτοκίνητο και όχι 2008. Γι'αυτό κάθε Δεκέμβριο οι ταξινομήσεις είναι πολύ λιγότερες από τους άλλους μήνες, και κάθε Ιανουάριο πολύ περισσότερες.
Που σημαίνει ότι με τα νούμερα του Ιανουαρίου είναι που καταλαβαίνεις περίπου τί έγινε τον Δεκέμβριο.

Πάντως όπως φαίνεται λειτούργησαν κάπως όλες αυτές οι προσφορές που έγιναν, και τα διάφορα "Τρέχτε, προλάβετε, τζάμπα τα δίνουμε!".
Βοήθησε λίγο και ο ειδικός τύπος με τα διάφορα "Πάρε - πάρε, τώρα είναι η εποχή!", "Κοψοχρονιά τα δίνουν, άμα δεν πάρετε τώρα, πότε θα πάρετε!", γιατί δεν γίνεται να μη βοηθάς τους πελάτες σου όταν έχουν την ανάγκη σου, και κάπως λειτούργησε η αγορά. Το "κάπως" είναι σχετικό βέβαια, αλλά τέλος πάντων...

Κάποιοι μάλιστα, είχαν και αύξηση τον Δεκέμβριο, και άλλοι που είχαν άσχημη πτώση τον Νοέμβριο, κατάφεραν να την φρενάρουν τον Δεκέμβριο.

Η Volkswagen είχε άνοδο 2,7%, μικρή βέβαια, αλλά και τους προηγούμενους μήνες είχε επίσης μικρή πτώση συγκριτικά. Οταν αντιμετωπίζεις σοβαρά το αυτοκίνητο, σοβαρά και τον πελάτη, τα πράγματα δύσκολα θα πάνε πολύ άσχημα, και το ίδιο γίνεται με την VW και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Η Alfa Romeo είχε άνοδο 36,1%. Αμα δεν πουλήσει τώρα που είναι φρέσκια η MiTo, πότε θα πουλήσει;...

Η Fiat είχε άνοδο 16,9% τον Δεκέμβριο, και στο σύνολο της χρονιάς +19,0%. Με τρία αξιόλογα τώρα πιά μοντέλα, το Bravo, το Grande Punto και κυρίως το 500, μιά χαρά η κατάσταση.

Ομως η κρίση ξεκίνησε κάπως αργά το 2008, και δεν βγαίνουν συμπεράσματα έτσι εύκολα. Τους επόμενους 3-4 μήνες είναι που θα φανεί πώς θα πάνε τα πράγματα στην αγορά...